Se kiristäminen itsessään EI VOI vaikuttaa ratin hirttämiseen, joska vaikka kiristäisit 200Nm, se ei voi oikein asennettuna mitenkään vaikuttaa kääntämisvastukseen. Eli siellä on pakko keskien ottaa kiinni johonkin,tms.?
Samaa mieltä, näinköhän on "spiraali" vielä siellä välissä
Näin alkuun, ohjauspyörän kiristysmomentti on BMW:n mukaan 62.5Nm ja lähdin oikein tämän kommentin johdattamana mittaamaan, niin tällä hetkellä mun pulttini on 75Nm kireällä kiinni, joten se on jopa vähän ylikiristetty.
Se kiristäminen itsessään EI VOI vaikuttaa ratin hirttämiseen, joska vaikka kiristäisit 200Nm, se ei voi oikein asennettuna mitenkään vaikuttaa kääntämisvastukseen. Eli siellä on pakko keskien ottaa kiinni johonkin,tms.?
Pääasia että ratin omistaja on tyytyväinen ja hänelle mieluisa muutos autossaan.
Itselle näitä tehdään kuitenkin.
Varmaan joo, mutta tällä ei sitten kuljetella muita ?
Se että tällä ihan oikeasti vaarannetaan muutkin autossaolijat vain siksi että ”omistaja on tyytyväinen”, on kyllä aika luokatonta.
Ok, jos kaikille autoon istuville todellakin tehdään selväksi että tässä ei sitten mitkään turvasysteemit toimi...ja että tästä ovesta vain omalla vastuulla, niin sitten ehkä?
Tosin matkustajiekin maksumieshän onnettomuustapauksessa on joka tapauksessa ”virittäjä itse”, mutta se ei välttämättä lohduta neliraajahalvaantunutta jos/kun jälkikäteen tietää että ilman ”omistajan virittelyä” onnettomuudesta olisi selvinnyt mustelmilla ja viikon niskakivulla?
Sitä jo luuli että goatsepuskurien ja ”rallirattien” aika olisi jo ainkin e46:ssa historiaa, mutta ei näemmä ihan vielä.
Itselläni ei kyllä tähän topickiin oli juuri mitään annettavaa, aivotonta toimintaa. Harva meistä varmaan ajaa katsastamattomalla peltoautolla hiekkateitä töihin joka ei ole edes vakuutuksissa, onkohan edes rekisterissä?
Vakuutus yhtiöiden kanssa tuskin tulee räknää, tai kukaan tulee kuolemaan kyydissäni, koska tämä vitunruma amis rähjä on peltoauto käytössä, eikä tämän vuoksi edes omaa vakuutusta.
Joten mikäli vakuutus ukko haluaa tulla peuhaamaan bemariini, saa hän ensin matkata saappain takapellollemme. Tämän jälkeen otan hänet kyllä mielelläni kahvi kupposelle keskustelemaan siittä, kuinka jokainen rakentaa autonsa itselleen, eikä muiden ehdoilla.
Kyllä noita ratteja voi katuautossakin olla, ei tarvitse jättää ääripäihin !
Tällä on erittäi mukava veivata näitä hiekkateitäkin monen monta kilometriä päivittäin, työmatkan ohessa
Kyllä täälä pienessä maassa riittää ihmisiä jotka tykkää rallirateista ihan katu autoissakin, kukaan vaan ei pahemmin niistä puhu / näyttele, koska vastaanotto on tätä luokkaa. Kaikki ei kestä sitä että haukutaan
Peltoauto, jolla ajetaan hienkatiellä monta kilometriä päivittäin työmatkan ohessa, katuauto. Lähinnä vaan tuon virityksen laillisuus kolaritilanteissa itseäni pelottaisi...
Mikä se auto nyt loppupeleissä sitten onkaan, niin ei tuo ratti tuohon kabiiniin vaan kuulu eikä sinne myöskään sovi. :think
No, ainakin sulla on asenne oikea. Itsellehän näitä tehdään
Noh, pisteet ainakin siitä että tekee jotain omaperäistä eikä aina sitä samaa . Ei ole kyllä sisusta muuten yhtään rallihenkinen niin mielestäni näyttää vähän orvolta tuo ratti tuossa.
Leave a comment: