E46 Jälkiasenteiset "Ralliratit"
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
No, onpa sinua ainakin varoitettu ko. virityksen laittomuudesta ja siitä, mitä se voi kohdallesi poikia. Muuten sanoisin, että valinnan saa kukin tehdä itse, mutta kun tässä tapauksessa vaarannat myös kyydissä olijat.
-
Kyllä noita ratteja voi katuautossakin olla, ei tarvitse jättää ääripäihin !
- Tykkään ajaa moisella ratilla, se luo hyvän ajofiiliksen ja siillä on hemmetin mukava ajaa. Tykkään myös sen ulkonäöstä autossani
Muut saa olla muuta mieltä ja se on heidän mielipiteensä
Tällä on erittäi mukava veivata näitä hiekkateitäkin monen monta kilometriä päivittäin, työmatkan ohessa
Ämmä ratti, vai tämä ? Mun mielipide on että pidän tämän
Kyllä täälä pienessä maassa riittää ihmisiä jotka tykkää rallirateista ihan katu autoissakin, kukaan vaan ei pahemmin niistä puhu / näyttele, koska vastaanotto on tätä luokkaa. Kaikki ei kestä sitä että haukutaan
Leave a comment:
-
Eikös nämä race henkiset ratit voisi jättää niihin kuuluviin eli esim. sitten kun auto näyttää tältä on ymmärrettävää vaihtaa ratti.

Ymmärrän jos autolla ajetaan paljon radalla mutta veikkaan että tässä tapauksessa niin ei ole.Last edited by Oxtar_; 20-10-2016, 19:53.
Leave a comment:
-
Pisteet tälle äijälle, lukee projekti ketjuja !Originally posted by Supa View PostToisesta topicista bongattua:
Miksi peltoauto pitäisi katsastaa? Eli ei ole kyse peltoautosta.
Bemariltakin saa ihan siistejä bägillisiä sporttiratteja joten miksei ei sellaista?
Niin saa, ja kyllä mulla on mahollisuus siihen ämmänki ratti laittaa, mutta tahdoin ny ensiksi koittaa tätä vanhaa "hyvää" meininkiä
Leave a comment:
-
Toisesta topicista bongattua:
Miksi peltoauto pitäisi katsastaa? Eli ei ole kyse peltoautosta.Katsastus ei tuota ongelmia, alkuperäisen ratin bägeineen saa toimimaan 3 minuutissa, ja takaisin vaihto sparcoon 5 minuutissa
Bemariltakin saa ihan siistejä bägillisiä sporttiratteja joten miksei ei sellaista?
Leave a comment:
-
Miks sulla on e46 peltoautona? : D taijat olla massipäällikkö. Mut no omasta mielestä ei oikein sovi toho autoon, e36seen viel ehkä vois käydä, jos ratin vaihtaisin omaan nii ottaisin m3sen ratin napeilla
Leave a comment:
-
Otan tämänkin ihan rakentavana kommenttinaOriginally posted by Hemi View PostNyt kun vielä näin julkisesti myönnät olevasi todellakin laittoman modauksen isä/”artisti”, niin ihan turha hakea vakuutusyhtiöltä minkäänlaisia korvauksia mikäli sinä tai joku muu tuon ”virityksesi” vuoksi vammatuu.
Vituttaa siinä kohtaa tämä ”euron viritys” kun omat ja/tai muiden kuntoutukset pitää maksaa omasta pussista.
Siinä kohtaa jos joku muu ajaa autoasi ja joutuu onnettomuuteen, SINÄ olet se joka maksaa ne loukkaantuneen/vammautuneen viulut.
Siellähän nimittäin nyt ei toimi mikään osa bagisysteemistä ja mikäli joku loukkaantuu siinä apukuskin penkillä, taas kerran ihan ensin tutkitaan miksi etu ja sivubagit eivät toimineet, eivätkä turvavyöt....kun apukuskin paikalla istuneen lantiota korjaillaan titaanilevyillä ja kuntoutus kestää muutaman vuoden.
Modauksen tehnyt artisti kun nyt löytyy todella helposti, löytyy myös laskutusosoite jos sinä tai joku muu loukkaantuu/vammatuu/kuolee ko.modauksen vuoksi.
Sitten itse kiinnitykseen, eli siellähän keskiön on pakko ottaa kiinni slipringiin ja nyt tämä pikku epäkohta on paikattu jättämällä ratti löysään.
Tämähän oikeasti kiristyy kartiolla, ei niillä pooreilla, jolloin ratti on nyt oikeasti löysässä, jolloin nyt siell kantaa vain poorit.
Vaikka kuinka laitat lukitetta kierteisiin, poorien pettäessä ratin pehmeästä silumiinista, se pyörähtää akselillaan kerrasta.
On siis hyvin todennäköistä että sitä maksumiestä vielä etsiskellään tämän auton tiimoilta.
Ps. ihan vitun ruma ja ”amis" kaiken lisäksi varsinkin tuossa sisustuksessa.

Näin alkuun, ohjauspyörän kiristysmomentti on BMW:n mukaan 62.5Nm ja lähdin oikein tämän kommentin johdattamana mittaamaan, niin tällä hetkellä mun pulttini on 75Nm kireällä kiinni, joten se on jopa vähän ylikiristetty.
Niinkun sanoin edellisessä kommentissa, olin oikeasti kiristänyt sitä aivan liikaa ekalla kertaa... joten löysyys ei pitäisi olla ratkaiseva ongelma tässä hommassa, vaikka "löysäsinkin" pulttia aijemmasta...
Vakuutus yhtiöiden kanssa tuskin tulee räknää, tai kukaan tulee kuolemaan kyydissäni, koska tämä vitunruma amis rähjä on peltoauto käytössä, eikä tämän vuoksi edes omaa vakuutusta.
Joten mikäli vakuutus ukko haluaa tulla peuhaamaan bemariini, saa hän ensin matkata saappain takapellollemme. Tämän jälkeen otan hänet kyllä mielelläni kahvi kupposelle keskustelemaan siittä, kuinka jokainen rakentaa autonsa itselleen, eikä muiden ehdoilla.
Leave a comment:
-
Nyt kun vielä näin julkisesti myönnät olevasi todellakin laittoman modauksen isä/”artisti”, niin ihan turha hakea vakuutusyhtiöltä minkäänlaisia korvauksia mikäli sinä tai joku muu tuon ”virityksesi” vuoksi vammatuu.Originally posted by Vilppi132 View PostTiedossa on kyllä kaikki koukut ja huonot puolet näistä ratin vaihdoista, mutta hyvä että näitä tulee koska joku saattaa oppia lisää lukiessaan !
Riskipeliähän tää on, vähä niiku casinolla olisi
Vituttaa siinä kohtaa tämä ”euron viritys” kun omat ja/tai muiden kuntoutukset pitää maksaa omasta pussista.
Siinä kohtaa jos joku muu ajaa autoasi ja joutuu onnettomuuteen, SINÄ olet se joka maksaa ne loukkaantuneen/vammautuneen viulut.
Siellähän nimittäin nyt ei toimi mikään osa bagisysteemistä ja mikäli joku loukkaantuu siinä apukuskin penkillä, taas kerran ihan ensin tutkitaan miksi etu ja sivubagit eivät toimineet, eivätkä turvavyöt....kun apukuskin paikalla istuneen lantiota korjaillaan titaanilevyillä ja kuntoutus kestää muutaman vuoden.
Modauksen tehnyt artisti kun nyt löytyy todella helposti, löytyy myös laskutusosoite jos sinä tai joku muu loukkaantuu/vammatuu/kuolee ko.modauksen vuoksi.
Sitten itse kiinnitykseen, eli siellähän keskiön on pakko ottaa kiinni slipringiin ja nyt tämä pikku epäkohta on paikattu jättämällä ratti löysään.
Tämähän oikeasti kiristyy kartiolla, ei niillä pooreilla, jolloin ratti on nyt oikeasti löysässä, jolloin nyt siell kantaa vain poorit.
Vaikka kuinka laitat lukitetta kierteisiin, poorien pettäessä ratin pehmeästä silumiinista, se pyörähtää akselillaan kerrasta.
On siis hyvin todennäköistä että sitä maksumiestä vielä etsiskellään tämän auton tiimoilta.
Ps. ihan vitun ruma ja ”amis" kaiken lisäksi varsinkin tuossa sisustuksessa.
Leave a comment:
-
Helvetin typeräksi es jonneiluksi minä kutsuisinOriginally posted by Vilppi132 View PostKeskustelua E46 asennettavista "rallirateista" millä ikinä haluattekaan kutsua niitä
Casinolta vaan usein saa jotain takasinkin päin..Originally posted by Vilppi132 View Post
Riskipeliähän tää on, vähä niiku casinolla olisi
Leave a comment:
-
Tiedossa on kyllä kaikki koukut ja huonot puolet näistä ratin vaihdoista, mutta hyvä että näitä tulee koska joku saattaa oppia lisää lukiessaan !Originally posted by Heguli 31 View PostTai autoa lainattuaan vieras kuski kolaroi autolla ja vammauttaa itsensä...
Riskipeliähän tää on, vähä niiku casinolla olisi
Leave a comment:
-
Tai autoa lainattuaan vieras kuski kolaroi autolla ja vammauttaa itsensä...Originally posted by jr66 View PostMutta: älä aja kolaria tuolla ruorilla, jos loukkaat itsesi niin ettet ennen tutkintaa pysty vaihtamaan rattia bägimalliseen olet kusessa. Jos vastapuoli loukkaantuu niin olet vielä enemmän kusessa vaikka se nyt ei siltä tuntuisikaan.
Leave a comment:
-
Haha
V*ttuilla saa jos niin haluaa aikansa käyttää
Mielipiteitä kysyinkin ihan tarkotuksella. Tiesin että varmasti herättää keskustelua
Ps. Sain selvitettyä raskaan ratin mysteerin.
Keskimutteria ei saa kiristää liian tiukalle, ja ennenkun joku alkaa vääntämään juttua että onko se nyt sitten sormi tiukkuudella

Ei.. vaan sitä ei saa kiristää oikeasti liian tiukkaan, kun asennus vaiheessa laitoin sen oikeasti tiukalle. Nyt kiristys oikeassa ja lukiteliimat sisällä varmistamassa !
Muutan hieman alkuperäis viestin ostikkoa, nyt kun mysteerio ratkaistu niin tänne voi jatkaa yleisesti asiasta..
Last edited by Vilppi132; 20-10-2016, 13:33.
Leave a comment:
-
Tavallaan jopa sopii tuohon lookkiin. Toisaalta sitten taas ei :think
Mutta: älä aja kolaria tuolla ruorilla, jos loukkaat itsesi niin ettet ennen tutkintaa pysty vaihtamaan rattia bägimalliseen olet kusessa. Jos vastapuoli loukkaantuu niin olet vielä enemmän kusessa vaikka se nyt ei siltä tuntuisikaan.
Leave a comment:
-
Pakko tarkentaa vähän, kuvassa oleva keskiö ei ainakaan ole sama kun mulla, eikä varmasti nrg:käänOriginally posted by BMW525Xda View PostOstin kyllä ihan samanlaisen keskiön autoracingista alkukesästä, maksoikohan jopa 30€. Ratista, olisin kyllä sinuna laittanut mokka pintaisen.
http://aijaa.com/xExscJ
Kyl niitä halpoja nimenomaan saa Suomestakin, mut tuo mun on paljon siistimpi.
Ainiin lisätään vielä että tuo Sparco on puoli syvä, eli 64mm muistaakseni, ei se syvä malli (~90mm)
Mokkapintasta en ostanu, koska se näyttää livenä paljon rytösemmältä kun tuo musta nahkainen malli. (Kun sisusta on muutenkin puoli nahkainen)
Leave a comment:
Leave a comment: