Ostin kyllä ihan samanlaisen keskiön autoracingista alkukesästä, maksoikohan jopa 30€. Ratista, olisin kyllä sinuna laittanut mokka pintaisen.
E46 Jälkiasenteiset "Ralliratit"
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Helpoin kun kokeilee ratin etäisyyden säätöä, toimiiko se enää? Ja jos toimii, niin ettei se ole kumminkaan päin "tapissa".Originally posted by Vilppi132 View PostÖö hmm.. Tarkoittaako tämä käytännössä, että nyt jos löysään / poistan keskiön kiinnitys ruuvia/ruuvin niin sen tuntisi löysempänä kääntää ? eli kiinnitys ruuvi kiristyisi liikaa joka jotenkin vaikuttaisi tohon niveleen ?
Leave a comment:
-
Voe elämä, ajattelin että jossain paskotussa jäärata-318i karvalakki kangaspenkki laivanruori bemarissa on ratti vaihdettu, mutta tuollaisessa sisältä muuten täydellisessä e46:ssa...
Mielipide on siis
kun sitä kysyttiin, pieni/paksu kehäisiä ratteja on myös bemarilla, kehää voi jopa verhoilemalla muokata itselle sopivaksi pilaamatta autoa.
Leave a comment:
-
Öö hmm.. Tarkoittaako tämä käytännössä, että nyt jos löysään / poistan keskiön kiinnitys ruuvia/ruuvin niin sen tuntisi löysempänä kääntää ? eli kiinnitys ruuvi kiristyisi liikaa joka jotenkin vaikuttaisi tohon niveleen ?Originally posted by Zoui View PostMelkein kuvan haluaisi nähdä kuinka hyvältä sparco näyttää e46:ssa.
No enivei, onko se keskiössä oleva ratin palautusjousi kunnolla urassaan? Kaikissa noissa adaptereissa ei sitä uraa ole ollenkaan. Toinen mikä voi laittaa vastaan on tuo keskiön muuttamisen aiheuttama ratin etäisyyden säädön meneminen "tappiin", joka aiheuttaa sen että alempaan rattiakselin ristiniveleen tulee painetta ja jos kulunut niin ei enää käänny kunnolla. Noita ristiniveliä on mennyt e39/e46 koreista aika usein. (Tulipellin vieressä konehuoneen puolella)
Leave a comment:
-
Paneudun ongelmaan huomenna, ja koitan löytää ratkaisun
Kuulostaa siltä että ihmiset epäilee ralli ratin näköä e46sessa :think
Yleensä ne varmasti näyttää vähän hölmöltä kun ostetaan se halvin keskiö mikä on kauhee tötterö ja huonosti maalattu pinta.
Siksi mä valitsinkin NRG:n valmistaman keskiön, joka on mahollisimman matala, eli ei sellanen 15cm pötkö ennen rattia.
Tosin se piti tilata USA:sta, ja kokonais hinta oli 3 kertaa niin iso kuin mitä olisi maksanut suomesta tilata sellanen Luisin ruma pötkelö.. (hintansa värtti
)
Tässä mallissa on kaikki oikeat hahlot jne. menee suoraan kiinni ilman minkään näköisiä modifointeja, tästä syystä vakio ratin voi vaihtaa katsastukseen kiinni, ja rattien vaihtoon kuluu 5 minuuttia
Omaa silmää hivelee ainakin lopputulos
En oikein tykkää vakio rateilla väännellä, kun jokaisessa autossa mitä omistanut niin aina ollut "Luisin Falcon" kiinni, kerkesin tottua näihin jo niin että kivempi veivaa "ralliratilla"
Tälläkin paljo kivempi ajaa, vaikka nyt toivottavasti vaan väliaikaisesti melko raskas kääntää.
Kommentteja saa laittaa ! miellyttääkö omaa silmää vai ei ?
Last edited by Vilppi132; 20-10-2016, 01:32.
Leave a comment:
-
Melkein kuvan haluaisi nähdä kuinka hyvältä sparco näyttää e46:ssa.
No enivei, onko se keskiössä oleva ratin palautusjousi kunnolla urassaan? Kaikissa noissa adaptereissa ei sitä uraa ole ollenkaan. Toinen mikä voi laittaa vastaan on tuo keskiön muuttamisen aiheuttama ratin etäisyyden säädön meneminen "tappiin", joka aiheuttaa sen että alempaan rattiakselin ristiniveleen tulee painetta ja jos kulunut niin ei enää käänny kunnolla. Noita ristiniveliä on mennyt e39/e46 koreista aika usein. (Tulipellin vieressä konehuoneen puolella)
Leave a comment:
-
Paljonko on kehillä eroa? Orkkis perusratti on varmaankin 360 tai jopa 380mm. Oikeasti raskashan tehostettu ohjaus nyt ei oikein voi olla, ellei siellä sitten ole jotain rikki.
Mulla on tossa Possussa 320mm sporttiratti ja tehostamaton ohjaus, parkkipaikkapyörittelyssä ja taskuunparkkeeratessa toki raskas, mutta ajossa tosi hyvä. 
Edit. Niissä japanilaisissa on varmaan aika ylitehostetut ohjaukset niin siksi kehän muutos ei juuri tunnu. E46:sessa on vielä vanhan hyvän ajan bemarin tuntua siinä mielessä että ohjaus on sopivan raskas, ei ole liikaa tehostusta niin kuin lähes jokaisessa nykyautossa tuppaa olemaan.
Leave a comment:
-
E46 Jälkiasenteiset "Ralliratit"
Keskustelua E46 asennettavista "rallirateista" millä ikinä haluattekaan kutsua niitä
Alkuperäinen viesti, mysteerin ratkettua muutin otsikkoa:
Onkos kellään kokemuksia, vaihdoin sparcon kunnon ruorin vanhan banaanin tilalle, NRG low Mount keskiöllä.
Ratista tuli hemmetisti raskaampi kääntää, onko normaalia näille autoille ? Japseissa (etuvedot) ei vaikuttanut melkein ollenkaan ratin vaihdot
?
-------
Ps. Sain selvitettyä raskaan ratin mysteerin.
Keskimutteria ei saa kiristää liian tiukalle, ja ennenkun joku alkaa vääntämään juttua että onko se nyt sitten sormi tiukkuudella
Ei.. vaan sitä ei saa kiristää oikeasti liian tiukkaan, kun asennus vaiheessa laitoin sen oikeasti tiukalle. Nyt kiristys oikeassa ja lukiteliimat sisällä varmistamassa !
-------
Last edited by Vilppi132; 20-10-2016, 13:32.Tags: None
Leave a comment: