Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 316. 2004vm. Raksutus.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonzeri
    Newbiemmer
    • May 2014
    • 9
    • finland

    E46 316. 2004vm. Raksutus.

    Morjens. Olis tulossa remonttiin tommonen 1.8 bensa. Auto ei oikein kulje ja kuullostaa aina tyhjäkäynnillä kiisseli koneelta. Omistajan toimesta on vaihdettu ketjun kiristin tuohon raksutukseen. Vikakoodit juuri nollattu. Koitin ensin ottaa vanoksen solenoidit pois pelistä. Ei vaikutusta. Motarilla ei 120kmh enempää saa ja 3500rpm loppuu veto, aivan kuin limpmode olisi päällä. Ainoat vikakoodit mitkä saatiin kisuttamalla oli cyl 2,3 misfire. Muutaman kerran testiajolla auto nykäisi hennosti. Raksutus kuuluu jatkuvasti tyhjäkäynnillä, motarilla tosin katoaa ja tulee takaisin kuin puskista kun rullaa motarin rampilla hissukseen. Dieselin omainen raksutus voi tosiaan johtua ketjusta & laahaimista, muttei pitäisi vaikuttaa vetoihin noin radikaalisti. Vanos taas ei pitäisi aiheuttaa misfiree. Voiko vikaa olla esim nokan tai kampi akselin asentotunnistimessa. Ja eikös taas kampiakselin sensori anna misfiree kaikkiin pyttyihin ollessaan särki. Mistä kannattaisi lähteä ensimmäiseksi vyyhtiä purkamaan?
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16465
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by jonzeri View Post
    Mistä kannattaisi lähteä ensimmäiseksi vyyhtiä purkamaan?
    Viemällä auto purkaamolle koska n42 moottori.

    Comment

    • Lundersson
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2009
      • 248
      • Kerava

      #3
      Kokemuksen syvällä rintaäänellä kannatan tällaisen projektin aloittamatta jättämistä. Raksutuksen syy tyhjäkäynnillä on todennäköisesti jompikumpi vanos-nokkapyörä. Huonokäyntisyys ja missfire voi johtua siitä että ketju on venynyt tai jako pielessä. Valvetronikin kuluminen on kovinta (jostain syystä) juuri kolmospytyn kohdalla joten missfire siinä kohtaa saattaa olla myös valvetronikista.

      Eli nyt kannattaa puntaroida kuluja vasten kannattavuutta. Vanospyörät ~400€/kpl, ketjujumppa ~tonnin luokkaa, valvetronik akseli 1k-2k € riippuen mitä kaikkea vaihdetaan.
      Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
      ex 325 e30, 316ti e46

      Comment

      • Dabbler
        Bimmer Rookie
        • Aug 2010
        • 102
        • Lpr

        #4
        Juuri tehtynä omaan n42 moottoriin valvetronic ja nokkaketju remontit kustannus n. 3t , tosin ei vaihdettu "vanospyöriä" kun oli jokunen hetki sitten vaihdettu, hintaan kuului myös 3 puolaa/tulpat ja vianhakua ym. tosin jaoimme kulut myyjän kanssa, kyllä muuttui auto tuli varmaan 50hp lisää.

        Comment

        • jonzeri
          Newbiemmer
          • May 2014
          • 9
          • finland

          #5
          Tätä itsekkin vähän pelkäsin että kyseessä saattaa olla kaikkien näiden heikkouksien summa. Livedata kyllä näytti vanoksen imupuolen kulman aivan pitkin peetä. Heitteli 120 asteen ja stratosfäärin välillä. Muut oli lähes normaaleja...että jos jotain aletaan tekee niin todennäköisesti siitä lähdetään liikkeelle nääs...

          Comment

          • jonzeri
            Newbiemmer
            • May 2014
            • 9
            • finland

            #6
            Originally posted by jonzeri View Post
            Tätä itsekkin vähän pelkäsin että kyseessä saattaa olla kaikkien näiden heikkouksien summa. Livedata kyllä näytti vanoksen imupuolen kulman aivan pitkin peetä. Heitteli 120 asteen ja stratosfäärin välillä. Muut oli lähes normaaleja...että jos jotain aletaan tekee niin todennäköisesti siitä lähdetään liikkeelle nääs...

            EDIT. Auton omistaja soitti että nyt loppu autosta voima vallan kokonaan. Kytkintä luistattamalla saa auton liikkeelle. Käyn pian lukasee uudestaan koodit. Mutta kyllä tää vähä vaikuttais siltä imupuolen vanokselta.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎