Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d sähköinen turbon säädin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JPee
    Newbiemmer
    • Jan 2016
    • 12
    • Liminka

    330d sähköinen turbon säädin

    Onko kellään tietoa millä numerosarjalla oleva sähköinen pakosiipien säädin pitäisi olla m57n koneisessa e46:ssa? Omastani löytyy numerot 6NW 008 412, 712120 ja G-107. Omassa autossa tuo säädin temppuilee ja tilasin ebaysta kunnostetun yksikön ja se ei toimi kyllä ollenkaan joten haluisin vain varmistaa mikä säädin tuossa oikeasti kuuluu olla?
  • Dabbler
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 102
    • Lpr

    #2
    En tiedä säätimen tyypeistä, mutta eikö nuo sähköiset säätimet pidä "kalibroida" turbo kohtaisesti, esim. jossakin erikoispajassa jolla on laitteet.

    Comment

    • JPee
      Newbiemmer
      • Jan 2016
      • 12
      • Liminka

      #3
      Oon ainaki lukenu että jotku on nuita vaan vaihtanu suoraan paikalleen ja mitään säätöjä ei tarvitsisi tehdä. Tuo G luku on tärkeä joka kertoo asteet kuinka paljon se säädin pyörii siellä, ja näissä sähköisissä tuo välitanko on kiinteä että sitäkään ei voi säätää. Mutta varmaan lähetän tuon takasin ja koitan omani korjauttaa turbotohtorilla. Mutta jos jollaki on jotain varmaa tietoo nuista säätimen numeroista niin olis hyvä. Niin ja virrat päälle laittaessa liikuttaa siipiä normaalisti tämä uusikin säädin.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        #4
        Mulla E53:n samassa motissa servon elektroniikka tuolla samalla numerolla, mekaaninen osa numerolla G-125. Servon voi vaihtaa lennosta, ei vaadi erikseen säätöä, ellei sitä turbon akselin säätöä ole jossain vaiheessa menty muuttamaan.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • JPee
          Newbiemmer
          • Jan 2016
          • 12
          • Liminka

          #5
          Tosiaan tällä uudella ei nosta kierroksia paljoa yli kahden tonnin ja sit ku kaasun löysää niin meinaa vähän kone yskiä ja melkeen sammuu. Vanha antaa tosiaan vikakoodia ja välillä pelaa hyvin ja taas toisinaan ku vaikka kakosella lyö kaasua niin ei lähe mihinkään ja turbosta kuuluu vaan isosti vihellys, eli ei käännä silloin siipiä. Siivet ei ainakaan jumita kun kädellä kokeilin servon ollessa irti.

          Comment

          • Laakeri
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 983
            • Rovaniemi

            #6
            Mulla oli samantyyppisiä ongelmia edellisessä m57n 330:ssä ja oireet aiheutti temppuileva egr läppien servo. Liitin irti ja auto toimi taas täysin. Läpät ja tanko oli jo poistettu, mutta tuon servon takia meni joku bitti poikittain koko autossa.
            E34 S38B38
            E36 S50B30us hx52 ->M50B32
            2gen RAM 5.9 cummins

            Comment

            • JPee
              Newbiemmer
              • Jan 2016
              • 12
              • Liminka

              #7
              Joo itelläki imusarjan läpät ohjattu sähköllä ja koitinki jo tuota juttua vaan ei auttanu mulla mitään.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎