Tuli hommattu pitkäaikainen haave ja nyt olen newbiena sormi suussa huoltojen/riskien/ennakoinnin suhteen
Ostamaani autoon tehtiin kaupanteon yhteydessä huolto (yleinen tarkitus sekä moottoriöljyt) ja katsastus. Molemmat auto selvitti oikein hyvin, mutta sanomista tuli Eibachin alustasarjasta jota ei oltu muutoskatsastettu. Asia on kuitenkin hoidossa ja nelipyöräsuuntaus tehdään myyjän piikkiin ja käytetään leimalla.
Huoltohistoria on aukoton 75tkm asti jonka jälkeen 5 vuoden tauko. Tästä ajasta ei ole mitään tietoa. Autoon on vaihdettu kone Suomessa 2015 mittarilukemalla 191tkm (koneella ajettu 75tkm).
Kysymys kuuluukin että miten auton historiaa kannattaisi alkaa perkaamaan? Mitkä olisivat seuraavat järkevät huollot/ennakoivat korjaustyöt (kk laakerit, vanos jne.)?
Olisi myös hyvä jos uudeltamaalta löytyisi osaava harrastaja tai pienempi paja jottei tarttisi turvautua merkkihuoltoon tai esim. Schmiedmanniin. Tähänkin kaipaisin ehdotuksia!
Kiitos etukäteen! Aivan mieletön auto tuo M3 ja tulee kyllä pysymään tallissa pitkään
Ostamaani autoon tehtiin kaupanteon yhteydessä huolto (yleinen tarkitus sekä moottoriöljyt) ja katsastus. Molemmat auto selvitti oikein hyvin, mutta sanomista tuli Eibachin alustasarjasta jota ei oltu muutoskatsastettu. Asia on kuitenkin hoidossa ja nelipyöräsuuntaus tehdään myyjän piikkiin ja käytetään leimalla.
Huoltohistoria on aukoton 75tkm asti jonka jälkeen 5 vuoden tauko. Tästä ajasta ei ole mitään tietoa. Autoon on vaihdettu kone Suomessa 2015 mittarilukemalla 191tkm (koneella ajettu 75tkm).
Kysymys kuuluukin että miten auton historiaa kannattaisi alkaa perkaamaan? Mitkä olisivat seuraavat järkevät huollot/ennakoivat korjaustyöt (kk laakerit, vanos jne.)?
Olisi myös hyvä jos uudeltamaalta löytyisi osaava harrastaja tai pienempi paja jottei tarttisi turvautua merkkihuoltoon tai esim. Schmiedmanniin. Tähänkin kaipaisin ehdotuksia!
Kiitos etukäteen! Aivan mieletön auto tuo M3 ja tulee kyllä pysymään tallissa pitkään
Comment