Announcement

Collapse
No announcement yet.

3.0d polttoaineen siirtopumppu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kye
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 320
    • Forssa

    3.0d polttoaineen siirtopumppu

    Kopioin kysymyksen tänne kun se ei tuolla X-osiossa saanut vastauksia.
    E83:n on hyvin pitkälti yhtenevä E46:n kanssa.
    Tämä auto on M57N moottorilla, teho 204hp, valmistusajankohta 11/2004.
    Autossa seuraava ongelma:

    Tankissa oleva siirtopumppu ei lähde joka kerta päälle, kun kääntää virta-avaimesta.
    Jos pumppu lähtee pyöriin se pysyy päällä sammuttamiseen saakka.

    Pumpun releelle tulee sulakkeelta jännite yhteen nastaan. Toiseen nastaan tulee jännite moottorinohjauslaitteenreleen ohjaamana, kun virta-avain käännettynä virtalukon kakkosasentoon.
    Pumpun releen kolmanteen nastaan (ohut johto) tulee jännite virta-avaimen ollessa kakkosasennossa moottorinohjainlaitteelta. Jos tämä jännite jää päälle silloin rele ei "vedä" eikä polttoainepumppu lähde päälle. jos tähän kolmanteen nastaan tulee vain hetkellinen jännite "liipaisu" sitten kaikki toimii ok.

    Mitä pidempään virta-avain on nolla-asennossa sitä useamman kerran saa käännellä, että saa pumpun pyöriin. Kun pumpun saa pyöriin sen jälkeen voi virta-avaimen kääntää pois ja kääntää heti uudelleen kakkosasentoon niin pumppu lähtee pyöriin. Pitempi aikainen virtojen pois ole siis ongelma.

    Boksissa jotain rikki? Vai onko jotain jäänyt huomaamatta?
    - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
    - N42/46 jakopäät
    - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

    tied. 0407247465
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9138
    • Oulu

    #2
    PA-pumpun releen kytkennät:

    Pin 6: Syöttöjännite, sulake F54 (Pun./Viol.)
    Pin 2: Releen ohjaama syöttö pumpulle (Valk./Sin.)
    Pin 8: Releen ohjauksen jännite E-Boxin sulakepaketilta (Pun./Valk.)
    Pin 4: Releen ohjauksen maadoitus, ohjattuna DDE:ltä (Must./Viol.)
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #3
      Jos on virta-avaimesta kiinni niin ääni virtalukon pohjalle.

      Edit: piti tarkistaa että semmoinen siellä on, kyllä löytyy, osa 2: KLIK.

      Comment

      • kye
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 320
        • Forssa

        #4
        Originally posted by Clavurion View Post
        PA-pumpun releen kytkennät:

        Pin 6: Syöttöjännite, sulake F54 (Pun./Viol.)
        Pin 2: Releen ohjaama syöttö pumpulle (Valk./Sin.)
        Pin 8: Releen ohjauksen jännite E-Boxin sulakepaketilta (Pun./Valk.)
        Pin 4: Releen ohjauksen maadoitus, ohjattuna DDE:ltä (Must./Viol.)
        Niin tuo musta/violetti piuha toimii väärin.
        kun kääntää virrat 2 asentoon ja mittaa pinnistä 4 runkoon, silloin kun pumppu ei lähde pyöriin, volttimittari näyttää 12,xx volttia.
        Jos pumppu lähtee pyöriin tuosta pinnistä saattaa nähdä huonolla jännitemittarilla että jännite lähtee nouseen ja menee nolliin ja pumppu lähtee pyöriin.
        Kun pumppu on aikansa pyörinyt 1-2min pinniin 4 tuleee taas 12v ja pumppu lakkaa pyörimästä, jos autoa ei käynnistä. Jos käynnistää pumppu pysyy niin kauan päällä, kun auton sammuttaa avaimesta.

        Sellaisen huomion tein myös, jos ja kun joutuu renaan avainta edestakaisin, että saa pumpun pyöriin, syttyy satunnaisesti vaihteiston häiriövalo (rattaan kuva) mittaristoon. Vaihteistonohjainlaitteesta antaa vikakoodiksi 4822. Vapaasti suomennettuna häiriö DDE:ssä jonkin aikakatkaisu.
        - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
        - N42/46 jakopäät
        - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

        tied. 0407247465

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎