Kopioin kysymyksen tänne kun se ei tuolla X-osiossa saanut vastauksia.
E83:n on hyvin pitkälti yhtenevä E46:n kanssa.
Tämä auto on M57N moottorilla, teho 204hp, valmistusajankohta 11/2004.
Autossa seuraava ongelma:
Tankissa oleva siirtopumppu ei lähde joka kerta päälle, kun kääntää virta-avaimesta.
Jos pumppu lähtee pyöriin se pysyy päällä sammuttamiseen saakka.
Pumpun releelle tulee sulakkeelta jännite yhteen nastaan. Toiseen nastaan tulee jännite moottorinohjauslaitteenreleen ohjaamana, kun virta-avain käännettynä virtalukon kakkosasentoon.
Pumpun releen kolmanteen nastaan (ohut johto) tulee jännite virta-avaimen ollessa kakkosasennossa moottorinohjainlaitteelta. Jos tämä jännite jää päälle silloin rele ei "vedä" eikä polttoainepumppu lähde päälle. jos tähän kolmanteen nastaan tulee vain hetkellinen jännite "liipaisu" sitten kaikki toimii ok.
Mitä pidempään virta-avain on nolla-asennossa sitä useamman kerran saa käännellä, että saa pumpun pyöriin. Kun pumpun saa pyöriin sen jälkeen voi virta-avaimen kääntää pois ja kääntää heti uudelleen kakkosasentoon niin pumppu lähtee pyöriin. Pitempi aikainen virtojen pois ole siis ongelma.
Boksissa jotain rikki? Vai onko jotain jäänyt huomaamatta?
E83:n on hyvin pitkälti yhtenevä E46:n kanssa.
Tämä auto on M57N moottorilla, teho 204hp, valmistusajankohta 11/2004.
Autossa seuraava ongelma:
Tankissa oleva siirtopumppu ei lähde joka kerta päälle, kun kääntää virta-avaimesta.
Jos pumppu lähtee pyöriin se pysyy päällä sammuttamiseen saakka.
Pumpun releelle tulee sulakkeelta jännite yhteen nastaan. Toiseen nastaan tulee jännite moottorinohjauslaitteenreleen ohjaamana, kun virta-avain käännettynä virtalukon kakkosasentoon.
Pumpun releen kolmanteen nastaan (ohut johto) tulee jännite virta-avaimen ollessa kakkosasennossa moottorinohjainlaitteelta. Jos tämä jännite jää päälle silloin rele ei "vedä" eikä polttoainepumppu lähde päälle. jos tähän kolmanteen nastaan tulee vain hetkellinen jännite "liipaisu" sitten kaikki toimii ok.
Mitä pidempään virta-avain on nolla-asennossa sitä useamman kerran saa käännellä, että saa pumpun pyöriin. Kun pumpun saa pyöriin sen jälkeen voi virta-avaimen kääntää pois ja kääntää heti uudelleen kakkosasentoon niin pumppu lähtee pyöriin. Pitempi aikainen virtojen pois ole siis ongelma.
Boksissa jotain rikki? Vai onko jotain jäänyt huomaamatta?
Comment