Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 N42 Vikakoodit: 2850, 2852, 2783, 272C, 272D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hempp2_
    Newbiemmer
    • May 2011
    • 20
    • Pirkanmaa

    E46 N42 Vikakoodit: 2850, 2852, 2783, 272C, 272D

    Auto on luetutettu auto com:in avulla vikavalon sytyttyä. Koodit nollaamalla päästiin parin sadan kilometrin reissu ja samat koodit jälleen.

    2850 ja 2852 ovat ilmeisesti saman nokan antureja?
    (ainakin 2851 ja 2853 koodien perässä on bank1 mutta selitys muuten sama)

    Internetin mukaan kannattaisi swapata anturit päikseen, jos antaa koodit 2851 ja 2853 niin silloin vika on antureissa. Tällä kannattaa vissiin aloittaa?

    2873 koodi
    Autoa varmaan kannattaa käyttää impan perässä ja katsella näyttääkö IMM arvot aivan höpöjä.
    Sitten ruiskimaan brakecleaneria, letkuille ja katsomaan heijjaako tyhjäkäynti ja paljastuuko imuvuotoja. Näiden mukaan sitten letkuja taikka IMM vaihtoon

    272C & D katsoo miten edellisten kanssa käy ja katsellaan katoaako nää niin kuin savu taikurin teltasta edellisten korjaannuttua.

    Mitäs mieltä raati on? Vai tarviiko lähtee kattelee kuinka jakoketju ruopii hampaattomilla pyörillä niin kuin teini-ikäisen mopoauto jäällä?!?

    Terveisin kädetön ja jalaton asentaja, jolle nää vaparit ja vvt on kuin kirosana
  • hempp2_
    Newbiemmer
    • May 2011
    • 20
    • Pirkanmaa

    #2
    Vastaampa itselleni. Annoin hiustenkuivaajan nauttia valohoidosta ja potkin vasta viimeviikolla itseni ottamaan itseäni niskasta kiinni ja lähdin purkamaan ja tekemään vianhakua oikein urakalla. Lyhyestä virsi kaunis; ongelma löytyi yllättävän helposti, moottorin suojamuovit poistettuani huomasin että öljyntäyttökorkin vieressä oli moninapainen liitin noussut pois paikaltaan rikkoutuneen liitinpidättimen takia. Painoin liittimen takaisin paikalleen ja tein sille oman pidättimen joka estää jatkossa nousemisen.
    Ongelma katosi ja mottori kävi aivan hyvin.

    MUTTA saaga jatkuu. Ajelin autolla hieman ja huomasin pienen prötäämisen kaasua annettaessa tyhjäkäynniltä rivakasti, tämä siis vapaalla tai kytkin pohjassa.
    Seuraavana päivänä moottori antoi misfire vikakoodin 274e muistaakseni
    Heitin ennakkoluulottomasti uudet tulpat ja pari uutta puolaa ihan ennakoivaksi huolloksi koska koneeseen oli jo vaihdettu 2kpl puolia juuri vähänaikaa sitten aattelin että olisiko vielä paikallaan olleet kaksi originaalia olisivat kypsymässä... mutta ei...
    Prötää vieläkin käynnistellessä ja kaasua annettaessa. Ajattelin että onko bensa ja seisominen syynä mutta en lähtenyt vielä tankkia tyhjentämään ja heittämään pientä satsia bensaa, tuoretta suodatinta ja injector cleaneria. Pihassa nököttää kumminkin antiikin aikanen volvo joka ei ole niin tarkka mitä sen tankkiin kaataa.
    Täytyy tarkastaa vielä puolien tulojännitteet ja niiden maat, voihan johtosarjastakin löytyä jotakin ja odotella tuuttaako moottorinohjaus uusia koodeja.

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      #3
      Voihan se liitin olla tarkotuksella irrotettu. Poistaa valvetronikin käytöstä joka nyt on se todennäköinen vikapaikka.
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎