Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d käynnistys ja kulkuhäikkä!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ville.keskinen
    Newbiemmer
    • Oct 2008
    • 5
    • Hämeenlinna

    330d käynnistys ja kulkuhäikkä!

    Juu elikkäs e46 330d m57 alkoi pakkasten tullen takerteleen käyntiinlähdössä. Alkuun lähti kaapeleillä käyntiin ja lopulta enää hinaamalla. Kuitenkin siten, että kerran kun auton sait käymään jollain konstilla niin sen jälkeen lähti avaimesta omin voimin.

    Nyt vaihdettu akku, startti, hehkut & rele/ohjainlaite, imusarjan tiivisteet ja naftasuodatin.
    Lähtee avaimesta käyntiin, mutta pitkä startti.

    Koodit luettu ja näytti tyhjäkäynnille railpainetta 0. -> imusarja uudestaan irti ja putsasin railpaine anturin (ei ollu märkä tai likainen) myös pa-pumpun anturi tuli käytettyä irti ja putsattua. Se joka on koneen etuosassa vähän egr:stä kuskinpuolelle. pumpun perseessä siis ja liitin lähtee rintapellin suuntaan... No nyt lähtee käyntiin hyvin ja "toimii". Vedot totaalisen hukassa ja varmaan 200d karkaa valoista horisonttiin!!!

    Osaisko joku viisaampi neuvoa mikä oikeasti vois olla vialla? Alkaa usko loppua kun yhden paikan korjattua saatkin vaihtaa jo seuraavaa nippeliä erikseen ja näillekkin kahdelle anturille tulee hintaa 400e... Koodeja en ole vielä päässy lukemaan uudelleen noiden edellämainittujen anturi putsausten jälkeen, mutta jokin sielä vielä on pielessä.
    Muita koodeja kuin tuon railpaineen ei näyttäny ja suutinvuotoja ei ole mitattu. Kiitos ja kumarrus jo etukäteen. Toivotaan, että auto toimii ja kulkee ennenkuin on hakattu tuhansia erinäisiin nippeleihin kiinni.:think:think
    Last edited by ville.keskinen; 06-12-2016, 23:47.
  • make2929
    Bimmer Rookie
    • Feb 2012
    • 92
    • etelä-pohjanmaa

    #2
    Originally posted by ville.keskinen View Post
    Juu elikkäs e46 330d m57 alkoi pakkasten tullen takerteleen käyntiinlähdössä. Alkuun lähti kaapeleillä käyntiin ja lopulta enää hinaamalla. Kuitenkin siten, että kerran kun auton sait käymään jollain konstilla niin sen jälkeen lähti avaimesta omin voimin.

    Nyt vaihdettu akku, startti, hehkut & rele/ohjainlaite, imusarjan tiivisteet ja naftasuodatin.
    Lähtee avaimesta käyntiin, mutta pitkä startti.

    Koodit luettu ja näytti tyhjäkäynnille railpainetta 0. -> imusarja uudestaan irti ja putsasin railpaine anturin (ei ollu märkä tai likainen) myös pa-pumpun anturi tuli käytettyä irti ja putsattua. Se joka on koneen etuosassa vähän egr:stä kuskinpuolelle. pumpun perseessä siis ja liitin lähtee rintapellin suuntaan... No nyt lähtee käyntiin hyvin ja "toimii". Vedot totaalisen hukassa ja varmaan 200d karkaa valoista horisonttiin!!!

    Osaisko joku viisaampi neuvoa mikä oikeasti vois olla vialla? Alkaa usko loppua kun yhden paikan korjattua saatkin vaihtaa jo seuraavaa nippeliä erikseen ja näillekkin kahdelle anturille tulee hintaa 400e... Koodeja en ole vielä päässy lukemaan uudelleen noiden edellämainittujen anturi putsausten jälkeen, mutta jokin sielä vielä on pielessä.
    Muita koodeja kuin tuon railpaineen ei näyttäny ja suutinvuotoja ei ole mitattu. Kiitos ja kumarrus jo etukäteen. Toivotaan, että auto toimii ja kulkee ennenkuin on hakattu tuhansia erinäisiin nippeleihin kiinni.:think:think
    Polttoaine siirtopumppu/tankinpumppu rikki?

    Comment

    • ville.keskinen
      Newbiemmer
      • Oct 2008
      • 5
      • Hämeenlinna

      #3
      Missä siirtopumppu tarkalleen on ? Tankissa ainakin käy pulina kun virrat kääntää ja auton alta kuuluu surina. Johtosarjavika ? Railpaine anturi (Tosiaan rail 0 sekä tyhjäkäynnillä, että kierroksilla ja tehot hukassa)
      Mikäs se boksi on joka on imusarjan alla josta menee johdot hehkuille ja pumpulle ??

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #4
        Originally posted by ville.keskinen View Post
        Juu elikkäs e46 330d m57 alkoi pakkasten tullen takerteleen käyntiinlähdössä. Alkuun lähti kaapeleillä käyntiin ja lopulta enää hinaamalla. Kuitenkin siten, että kerran kun auton sait käymään jollain konstilla niin sen jälkeen lähti avaimesta omin voimin.

        Nyt vaihdettu akku, startti, hehkut & rele/ohjainlaite, imusarjan tiivisteet ja naftasuodatin.
        Lähtee avaimesta käyntiin, mutta pitkä startti.

        Koodit luettu ja näytti tyhjäkäynnille railpainetta 0. -> imusarja uudestaan irti ja putsasin railpaine anturin (ei ollu märkä tai likainen) myös pa-pumpun anturi tuli käytettyä irti ja putsattua. Se joka on koneen etuosassa vähän egr:stä kuskinpuolelle. pumpun perseessä siis ja liitin lähtee rintapellin suuntaan... No nyt lähtee käyntiin hyvin ja "toimii". Vedot totaalisen hukassa ja varmaan 200d karkaa valoista horisonttiin!!!

        Osaisko joku viisaampi neuvoa mikä oikeasti vois olla vialla? Alkaa usko loppua kun yhden paikan korjattua saatkin vaihtaa jo seuraavaa nippeliä erikseen ja näillekkin kahdelle anturille tulee hintaa 400e... Koodeja en ole vielä päässy lukemaan uudelleen noiden edellämainittujen anturi putsausten jälkeen, mutta jokin sielä vielä on pielessä.
        Muita koodeja kuin tuon railpaineen ei näyttäny ja suutinvuotoja ei ole mitattu. Kiitos ja kumarrus jo etukäteen. Toivotaan, että auto toimii ja kulkee ennenkuin on hakattu tuhansia erinäisiin nippeleihin kiinni.:think:think
        Originally posted by ville.keskinen View Post
        Missä siirtopumppu tarkalleen on ? Tankissa ainakin käy pulina kun virrat kääntää ja auton alta kuuluu surina. Johtosarjavika ? Railpaine anturi (Tosiaan rail 0 sekä tyhjäkäynnillä, että kierroksilla ja tehot hukassa)
        Mikäs se boksi on joka on imusarjan alla josta menee johdot hehkuille ja pumpulle ??
        Vedot hukassa --> tarkista ettei turbon ohjauksen alipainelinjasta ole letku pudonnut jostain liitoksesta irti: KLIK. Alipainekello (osa 6) on muovia, siinäkin voi olla periaatteessa halkeama eikä kello edes maksa paljoa. Alipaineletkut, jos ovat alkuperäiset, kulkevat lämpöisellä puolella, näissäkin voi olla jo vuotoja. Käynnistyksen yhteydessä turbon tangon pitäisi liikkua säätövaransa läpi eli noin 10 mm. Jos ei liiku, eikä letkuissa tai kellossa ole vikaa, syytä epäillä alipaineventtiiliä (osa 1). Imusarjan läppien ohjauksessa täsmälleen sama venttiili, voi vaihtaa päikseen ja katsoa tapahtuuko muutosta.

        Jos on alkuperäinen ilmamassamittari, se on todennäköisemmin syypää tehottomuuteen --> IMM vaihtoon.

        Jos railpaineesta saadaan tyhjäkäynnillä 0 bar --> railpaineanturi tai johtiment vialliset ja DDE ajaa oletusarvolla joten ihan täyttä tehoa ei saada käyttöön mutta ei sen ihan nuhapumppu pitäisi olla. Tarkista liitin, jos johtimet katkeavat, tyypillinen paikka on liittimen juuressa. Liittimestä yksittäisten kontaktien jousivoimakin voi olla kuoleentunut, korjautuu vaihtamalla liitin ja kontakit.

        Siirtopumppu on pirssin alla, about kuskinpenkin kohdalla, osa 8: KLIK.

        Mystinen boksi on hehkurele: KLIK. M57:ssa on vielä rele, M57N ja tuoreemmat on PWM-ohjain.

        Muutoin starttiongelmista katso vaikka tuore keskustelu: KLIK.

        Hinaamalla käynnistämistä ei suositella.

        Lämpimänä helpommin käynnistyminen viittaisi kampuran asentoanturiin. Se on ikävä debugattava kun ei jätä yleensä vikakoodia ellei johdinta katkaise.

        Suuttimien johtosarjaa voi tutkailla tyhjäkäynnillä heiluttelemallta suuttimien johtimia. Jos sammuu, johtosarjassa vikaa. Tämä on erillinen johtosarja eikä edes järkyttävän kallis jos nyt ei ihan ilmainenkaan. Starttivikaa etsiessä ei ehkä ensimmäinen vaihdettava.

        Vuotava suutin on tietty mahdollista, pirssillä varmaan jo kilsoja takanapäin.

        Comment

        • ville.keskinen
          Newbiemmer
          • Oct 2008
          • 5
          • Hämeenlinna

          #5
          Kiitos vinkeistä. Tänään tulee railpaine anturi ja koitan silmäillä alipaineletkuja samalla. Sen jälkeen koodien lukuun.

          Comment

          • Nifa
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 292
            • Kymenlaakso™

            #6
            Originally posted by ville.keskinen View Post
            Kiitos vinkeistä. Tänään tulee railpaine anturi ja koitan silmäillä alipaineletkuja samalla. Sen jälkeen koodien lukuun.
            Itsellä ongelma on M57:ssa seuraava: Kylmänä hehkuttaa ja starttaa tooodella kauan jos yrittää "kylmiltään" käynnistää. 30 min webastolla esilämmitystä ja lähtee muutaman sekunnin pitkittyneen startin saattelemana käyntiin, ja käynnistyy lämpöisenä / puolilämpöisenä ihan ok. Hehkut mitattu, vastusarvot enemmän kuin ok, toisesta autosta koitettiin päikseen hehkurelettä, ei vaikutusta. Carsoftilla ei vikakoodeja DDE:ssä, Inpalla taas lähes joka startin yhteydessä jääny herja railipaineelta ja koneen käydessä paineet ~ok. Inpassa suuttimien korjausarvot tolaransseissa, tosin Livessä näkyvissä rajua sahaamista kun starttaa kylmällä koneella ja saa sen lopulta käyntiin.
            Itse suosittelen ennen yhdenkään anturin vaihtoa aina tarkistamaan piuhalla ensin.

            Eilen kun tein ohivuototestin, niin 6-pytyn suutin vuotaa ohi kuin seula, muista ei tule oikeastaan edes tippaa ohi. Että sillee. Korjausarvojen perusteella olisin itse veikannu 5 pyttyä.
            "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

            Comment

            • Orvix
              BTCF Member
              • Sep 2008
              • 140
              • Akaa

              #7
              Imusarjan takana on anturi (ahtopaineanturi ilmeisesti). Jos se on karstasta tukossa niin ei ole koneessa myöskään vetoja. Omassa nelikutosessa anturin puhdistaminen riitti.
              E91 325d -10 M-Sport

              Comment

              • ville.keskinen
                Newbiemmer
                • Oct 2008
                • 5
                • Hämeenlinna

                #8
                Muuttuuko muuten tuossa railin anturissa jännite saatavan kakun mukaan?? Näyttää virrat päällä ja auton käydessä 5V..
                Last edited by ville.keskinen; 08-12-2016, 20:31.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎