Announcement

Collapse
No announcement yet.

Etuiskarien ja pakoputken osto apua?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikasare
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 241
    • Lohja

    Etuiskarien ja pakoputken osto apua?

    Portugalissa ollaan edelleen ja taas pitäisi huoltaa autoa.
    Ilmeisesti etuiskareissa vikaa kun töyssyissä kolahtaa. Paikallinen asentaja oli sitä mieltä että iskareiden yläpäässä joku vika? Auto oli öljynvaihdon takia nosturilla ja pyysin asentajaa tutkimaan etupäätä.
    Hän tutki pyöränripustusta ja ei kyllä löytänyt sieltä mitään erityistä vikaa. Käytiin sitten asentajan kanssa ajelulla ja hän epäili iskareita tai jotain niiden yläpäässä olevaa osaa? (kielimuuri) Täällä Portugalissa osat on aika kalliita. Ajattelin jos taas tilaan netistä. Olisiko antaa vinkkiä mitä kaikkia pikkuosia pitäisi ymmärtää siinä samalla tilata?

    Olen myös ihmetellyt pakoputkesta tulevaa resonaatiota yleensä kylmällä koneella erityisesti. Koputtelin pönttöjä kun auto oli nosturilla ja keskimmäinen pönttö antoi hakkaamalla kovan räminän. Pakoputkisto näytti yhtenäiseltä. Oletteko uusineet vain keskimmäistä pönttöä?

    318i 1999 M43 sedan

    Mika
    Lohja
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #2
    E39 osiossa käytiin juuri iskarien osalta tämä keskustelu perusteellisesti läpi: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=355482. Tiivistettynä osta sinne iskarit, iskarin yläpäät, suojakumit iskareille ja halutessa sitten vielä koiranluut ja vakaajan runkokumit. Kun se putkisto on muuten kunnossa niin sen vaimentimen voi pelkästään vaihtaa tai voi sen myös korvata suoralla putkella, jos ei siihen sopivaa vaimenninta löydä/hinta ei miellytä. Osat saa kohtuu edullisesti Profiteile.de:stä
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16427
      • Asikkala

      #3
      "Ilmeisesti etuiskareissa vikaa kun töyssyissä kolahtaa"

      Onko auto keinulaudan ja hyppykepin yhdistelmä vai ajettavuus ok pl. tuo ääni ?

      Comment

      • mikasare
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2007
        • 241
        • Lohja

        #4
        Originally posted by jr66 View Post
        "Ilmeisesti etuiskareissa vikaa kun töyssyissä kolahtaa"

        Onko auto keinulaudan ja hyppykepin yhdistelmä vai ajettavuus ok pl. tuo ääni ?
        Ihan hyvä kyseenalaistaa ja pistää miettimään
        En jaksanut kirjoittaa kovin tarkasti asiaani. Asentaja siis tutki kyllä autoa nosturilla eikä löytänyt muuta mikä tekisi kolinan kun etuiskarin yläpään 'laakeri'. Viimeksi kun kolina häiritsi niin vaihdettiin ne alatukivarren takana olevat puslat. Se auttoi silloin.

        Olen kyllä kiinnittänyt huomiota että etupää on vähän kuin pumppukeppi. Kokeilin vielä äsken painella jousitusta. Edestä painuu helposti ja keinuu kivasti. Sitten kokeilin takajousitusta painella, siellä on uudet iskarit, ei jää keinumaan Etuiskarit lienee alkuperäiset. Silmämääräistikin katsottuna näkyvät iskarin kumiosat on todella vanhan ja rapean näköisiä...

        Teen juuri profiteileen tilausta. Otan Sachs iskarit, ne yläpään kiinnitysosat pölysuojakumit sekä pohjauksenesto kumit setin sekä koiranluut ja kallistuksenvakaajan kumit. Onneksi mittasin kallistuksenvakaajan 22,30mm mauserilla. Olisin muuten tilannut liian isot kumit. BMWfans sivu ehdottaa ekana 24,6mm kumeja jostain syystä. Vaikka ei mulla ole mitään sport alustaa tietääkseni. Toinen vaihtoehto oli Febi 22,5mm, otin ne vaikka silmämääräisesti ei näy vikaa. Johonkin pitää rajata mitä vaihtaa kerralla

        Yhteensä noin 200 euroa. Ei paha. Eiköhän sitten ainakin ajomukavuus parane taas, ja ehkä turvallisuuskin.
        Lohja

        Comment

        • mikasare
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2007
          • 241
          • Lohja

          #5
          iskarit tuli saksasta

          Iskarit tuli jo viime viikolla (viikossa) vaikka oli jouluruuhka.
          Edullistakin oli, kuvassa olevat kaikki yht. vain noin 200€
          Tänään sain auton jo pajalle työn alle.

          Lohja

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by mikasare View Post
            Iskarit tuli jo viime viikolla (viikossa) vaikka oli jouluruuhka.
            Edullistakin oli, kuvassa olevat kaikki yht. vain noin 200€
            Tänään sain auton jo pajalle työn alle.

            Laittelehan sitten kokemuksia kun pääset kurvailemaan uusilla iskareilla. Itsellä ainakin kyyti parani todella paljon.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • mikasare
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2007
              • 241
              • Lohja

              #7
              Uusi auto?

              Originally posted by HTK12 View Post
              Laittelehan sitten kokemuksia kun pääset kurvailemaan uusilla iskareilla. Itsellä ainakin kyyti parani todella paljon.
              No olipa iso ero. Auto on aivan kuin uusi. Siitä tuli tosi hiljanen ja niin pehmeästi samat töyssyt johon ennen piti pysähtyä ja ajaa varovasti.
              Hiljaisuus voi johtua myös siitä että takapyörän laakerit vaihdettiin samalla.

              Etuiskareiden yläpään laakerit oli sormella kokeiltuna aivan väljiä. Ne klotas pahasti. Vanhat iskarit oli oli käsin kokeiltaessa kuin ilmaa vain. Koiranluiden pallonivelienkumit oli kaikki haljenneita ja vähän löysiä käsin kokeiltuna.

              Ajelin vähän motarilla myös sellasia reittejä jossa muistan että on mutkia ja töyssyjä, ei niitä töyssyjä tuntunut enää
              Lohja

              Comment

              • 325E
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1227
                • LAHTI

                #8
                Mitä mallia iskarit?

                Onko alustasi mitä mallia Vakio vaiko M-Teknik jos vielä tallessa iskariesi numerot laita tähän esille. Olisi mallina muillekkin mitä ostit ja varsinkin kun kerroit lopputuloksen olevan hyvän niin muutkin tietää ostaa oikeat iskarit kun niitä on paljon tarjolla.



                Originally posted by mikasare View Post
                Iskarit tuli jo viime viikolla (viikossa) vaikka oli jouluruuhka.
                Edullistakin oli, kuvassa olevat kaikki yht. vain noin 200€
                Tänään sain auton jo pajalle työn alle.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by mikasare View Post
                  No olipa iso ero. Auto on aivan kuin uusi. Siitä tuli tosi hiljanen ja niin pehmeästi samat töyssyt johon ennen piti pysähtyä ja ajaa varovasti.
                  Hiljaisuus voi johtua myös siitä että takapyörän laakerit vaihdettiin samalla.

                  Etuiskareiden yläpään laakerit oli sormella kokeiltuna aivan väljiä. Ne klotas pahasti. Vanhat iskarit oli oli käsin kokeiltaessa kuin ilmaa vain. Koiranluiden pallonivelienkumit oli kaikki haljenneita ja vähän löysiä käsin kokeiltuna.

                  Ajelin vähän motarilla myös sellasia reittejä jossa muistan että on mutkia ja töyssyjä, ei niitä töyssyjä tuntunut enää
                  Itsellä kanssa saman suuntaiset kokemukset, kun vaihdoin uudet Sachs iskarit, vaikka katsastuksen iskaritestien mukaan olivat vielä kunnossa. Siltojen saumat ym. ei enää tunnu autossa jne.

                  Originally posted by 325E View Post
                  Onko alustasi mitä mallia Vakio vaiko M-Teknik jos vielä tallessa iskariesi numerot laita tähän esille. Olisi mallina muillekkin mitä ostit ja varsinkin kun kerroit lopputuloksen olevan hyvän niin muutkin tietää ostaa oikeat iskarit kun niitä on paljon tarjolla.
                  Oikeat osat autoonsa löytää parhaiten katsomalla ne varaosaluettelosta, esim. bmwfans.info. Sinne laittaa runkonumeron 7 viimeistä niin löytyy oikea numero. Sillä sitten etsimään osat. Moottorin mukaan kun vaihtelee nuo alustan osat, niin 318i ei ole samat iskarit kuin 330i:ssä jne.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • mikasare
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2007
                    • 241
                    • Lohja

                    #10
                    Iskarit

                    Originally posted by 325E View Post
                    Onko alustasi mitä mallia Vakio vaiko M-Teknik jos vielä tallessa iskariesi numerot laita tähän esille. Olisi mallina muillekkin mitä ostit ja varsinkin kun kerroit lopputuloksen olevan hyvän niin muutkin tietää ostaa oikeat iskarit kun niitä on paljon tarjolla.
                    Normaali alusta, iskarit ja niiden yläpää oli se missä oli vika. Ajo sillan sauman yli ei aiheuta enää päänsärkyä

                    tässä Profiteilen tilaus jossa oikeat osanumerot muuten paitsi kallistuksenvakaajan kumit


                    Mika Sarekoski
                    Av Sá Carneiro
                    8125-154 Quarteira
                    Portugal

                    Bestellte Artikel
                    Artikelname Artikelnummer Preis Menge Zwischensumme
                    Zwischensumme 220,95 €
                    Versand & Bearbeitung 19,95 €
                    Gesamtsumme 240,90 €
                    17981 02.35 Stange/Strebe, Stabilisator 14,56 € Bestellt: 2 Stück 29,12 €
                    802 186.32 Federbeinstützlager 17,81 € Bestellt: 2 Stück. 35,62 €
                    900 004.32 Staubschutzsatz, Stoßdämpfer Service Kit 12,31 € Bestellt: 1 Stück. 12,31 €
                    556 856.32 Stoßdämpfer Super Touring 59,65 € Bestellt: 1 Stück. 59,65 €
                    556 855.32 Stoßdämpfer Super Touring 59,65 € Bestellt: 1 Stück. 59,65 €
                    33380.101 Lagerung, Stabilisator 7,47 € Bestellt: 2 Stück. 14,94 €
                    26638.101 Kühlmittelflansch 9,66 € Bestellt: 1 Stück. 9,66 €

                    Oikeat osat autoonsa löytää parhaiten katsomalla ne varaosaluettelosta, esim. bmwfans.info. Sinne laittaa runkonumeron 7 viimeistä niin löytyy oikea numero. Sillä sitten etsimään osat. Moottorin mukaan kun vaihtelee nuo alustan osat, niin 318i ei ole samat iskarit kuin 330i:ssä jne.
                    Juuri niin
                    Lohja

                    Comment

                    • 325E
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1227
                      • LAHTI

                      #11
                      Iskareiden yläpäästä kysymys, onko eroja

                      Tuolta autonvaraosat24.fi katsoessani sieltä iskareiden yläpäitä niin missään siellä ei ole M-teknik malliin yläpäitä. Lukee vain joko normi teksti tai ettei käy M-teknik malliin.Eli kysymys kuuluu onko vakio iskarinyläpään välisiä eroja jos vakio ja M-teknik. Vai käykä kaikki nuo myytävät oli sitten alusta mikä vaan. Kiitos myös topikin aloittajalle Mikasarelle etuiskari rempan osien tiedoista.

                      Originally posted by mikasare View Post
                      Normaali alusta, iskarit ja niiden yläpää oli se missä oli vika. Ajo sillan sauman yli ei aiheuta enää päänsärkyä

                      tässä Profiteilen tilaus jossa oikeat osanumerot muuten paitsi kallistuksenvakaajan kumit


                      Mika Sarekoski
                      Av Sá Carneiro
                      8125-154 Quarteira
                      Portugal

                      Bestellte Artikel
                      Artikelname Artikelnummer Preis Menge Zwischensumme
                      Zwischensumme 220,95 €
                      Versand & Bearbeitung 19,95 €
                      Gesamtsumme 240,90 €
                      17981 02.35 Stange/Strebe, Stabilisator 14,56 € Bestellt: 2 Stück 29,12 €
                      802 186.32 Federbeinstützlager 17,81 € Bestellt: 2 Stück. 35,62 €
                      900 004.32 Staubschutzsatz, Stoßdämpfer Service Kit 12,31 € Bestellt: 1 Stück. 12,31 €
                      556 856.32 Stoßdämpfer Super Touring 59,65 € Bestellt: 1 Stück. 59,65 €
                      556 855.32 Stoßdämpfer Super Touring 59,65 € Bestellt: 1 Stück. 59,65 €
                      33380.101 Lagerung, Stabilisator 7,47 € Bestellt: 2 Stück. 14,94 €
                      26638.101 Kühlmittelflansch 9,66 € Bestellt: 1 Stück. 9,66 €

                      Juuri niin

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by 325E View Post
                        Tuolta autonvaraosat24.fi katsoessani sieltä iskareiden yläpäitä niin missään siellä ei ole M-teknik malliin yläpäitä. Lukee vain joko normi teksti tai ettei käy M-teknik malliin.Eli kysymys kuuluu onko vakio iskarinyläpään välisiä eroja jos vakio ja M-teknik. Vai käykä kaikki nuo myytävät oli sitten alusta mikä vaan. Kiitos myös topikin aloittajalle Mikasarelle etuiskari rempan osien tiedoista.
                        Kuten sanoin jo aiemmassa viestissä, niin katso BMW varaosaluettelosta auton runkonumerolla ne oikeat osat. Sieltä kopioit osanumeron ja sillä haet. Aivan turha luottaa noiden sivujen varaosaluetteloihin. Muistelisin, että ne yläpäät on samat, mutta esim. pohjaanlyöntikumit ei. Tämä kannattaa vielä tarkistaa sieltä varaosaluettelosta.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Wespa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2016
                          • 1833
                          • Karjaa

                          #13
                          Yläpäissä ei ole eroa, ja muistaakseni pohjaanlyöntikumitkin ovat samanlaiset, jouset vain sitten vähän lyhyemmät M-Sportissa. :think
                          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                          Porsche 944 -86 (DE)
                          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by Wespa View Post
                            Yläpäissä ei ole eroa, ja muistaakseni pohjaanlyöntikumitkin ovat samanlaiset, jouset vain sitten vähän lyhyemmät M-Sportissa. :think
                            Ainakin 318i oli erinumerot pohjaanlyöntikumeille normialustalla ja m-sport alustalla. Joten kannattaa aina tarkistaa omalle autolle tarkoitetut osat varaosaluettelosta.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • 325E
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 1227
                              • LAHTI

                              #15
                              Lisää kysymyksiä tulee..

                              Kaverillani on myynnissä E36 uudet yläpäät onko ne käyvät E46:seen..


                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Kuten sanoin jo aiemmassa viestissä, niin katso BMW varaosaluettelosta auton runkonumerolla ne oikeat osat. Sieltä kopioit osanumeron ja sillä haet. Aivan turha luottaa noiden sivujen varaosaluetteloihin. Muistelisin, että ne yläpäät on samat, mutta esim. pohjaanlyöntikumit ei. Tämä kannattaa vielä tarkistaa sieltä varaosaluettelosta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎