Tuollaisen 320D ecu hukassa, mistä löydän ecun? Numerosarja hyvin näkyvillä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Missä ECU E46?
Collapse
X
-
Oot ilmeisesti lastua asentamassa? Numerosarja on kätevästi ecun päällä olevassa tarrassa. Minä jouduin myös avaamaan ecun ja katsomaan lastujen numerot ennen tilausta. Kai sen ecun luulisi sijaitsevan jommassa kummassa moottoritilan takanurkassa, mutta vastatkoot joku muu tarkemmin joka kyseisen auton omistaa. Luulisi tuossakin olevan joku selkeä ruuvattava kansi, minkä taakse menee paksu nippu johtoja.BMW F15 X5 M50d -14
-
-
Kyllä, se on varmaankin se, taitaa olla se isoimmilla numeroilla kirjoitettu, muut on pienemmillä jos oikein muistan. Ostin oman lastuni VNT:ltä ja se sanoi että tds:n tapauksessa ei riitä pelkkä ecun numero. Piti myös avata ecu ja katsoa lastujen numerot. Siellä sisällä oli 2 kaksipuolista piirilevyä ja 2 eepromia, joiden molempien numerot minun piti ilmoittaa. Eepromit sijaitsivat toisella levyllä siellä levyjen välissä, piti ruuvata muutama torx irti että sai levyt erilleen. Niissä ei muistaakseni ollut muuta eroa kuin viimeiset numerot. Sitten VNT sanoi ettei tarvinut vaihtaa kuin toinen niistä lastuista. Muutaman viikon odottelun jälkeen sain kirjeen missä oli 1 eepromi. On suositeltavaa sopia jonkun elektroniikkahuollon kanssa, että ajaa pihalle, ottaa ecun irti ja ne vaihtaa sen odottaessa ja juottaa piirikannan siihen piirilevylle että saa tulevaisuudessa helposti vaihdettua lastua jos tulee tarvetta. Mulla nimittäin oli lastut vaan suoraan juotettu piirilevylle, toiset väittää että niillä oli kanta valmiiksi. Itse hankala vaihtaa, koska piirilevy on kaksipuolinen. Muutenkin osat on niin herkkiä staattiselle sähkölle ja ecu on niin kallis, että kannattaa teettää vaihto ammattilaisella, se maksaa vaan 10 euroa ja kestää 15 minuuttia.
Mistä olet hankkimassa sitä lastua?BMW F15 X5 M50d -14
Comment
-
Comment