Announcement

Collapse
No announcement yet.

316ti ja koneen vaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JykkeKei
    Newbiemmer
    • Dec 2016
    • 2
    • Oulu

    316ti ja koneen vaihto?

    Tuli hommattua pari vuotta sitten lapsille 316ti compact (-04, 250tkm). Viime syksyn sai sen kanssa sitten jo harrastaa melkoisesti, kun tehot hukassa yms... Todennäköisesti vaatisi pikkasen isompaa jakopää/valvetronic tms remppaa. Auto on mielestäni hyvä ajaa ja varusteetkin ihan ok, mutta tuo kone mietityttää.

    Nyt kaipaisin kokeneempien neuvoa, mille alkaisin auton kanssa. Mielessä lähinnä kolme vaihtoehtoa:

    1) myyn auton tuossa kunnossa varaosiksi tai tosilaittajalle
    +: helpoin vaihtoehto, -:menee halvalla
    2) koitan laittaa/laitatan ko koneen kuntoon
    +: saa harrastaa, -: voi tulla kalliiksi, kestääkö kone silti kauan
    3) hommaan jostain kunnossa olevan koneen, ehkä jopa isomman
    +: saa harrastaa, vois tulla kiva, -: mikä kone tilalle, onnistuuko

    Kiitoksia jo etukäteen mielipiteistä/neuvoista.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16427
    • Asikkala

    #2
    Koska n42-moottori niin:

    1)

    Comment

    • Lundersson
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2009
      • 245
      • Kerava

      #3
      Pidettäiskö asiallisena?

      Tekniikanvaihto-asiaa itse pohdiskelleena haluaisin viedä keskustelua eteenpäin. Pyytäisin että tästä ketjustä jätettäisiin kaikki N42 koneeseen liittyvät kommentit pois, suurin osa tietää että kone kelpaa vain sulatukseen..

      Kyseisen kopan on saanut M54B25 tekniikalla mutta melko harvinainen keissi..? Täysin mutulla ja uuden lainsäädännön yksityiskohtia tuntematta herää kysymykset:
      - Ajonvakautus on päivitettävä kyseiselle tekniikalle, meneekö ohjelmoimalla vai onko löydettävä kyseisen kokoonpanon järjestelmä? DSC systeemit samoilla osanumeroilla..
      - Moottorinohjaus ja korin kommunikointi? Moottorinohjaus ja ajonesto/avaimet menee käsi kädessä mutta toimiiko hallintalaitteet plug/play?

      Osien päivitys 316ti -> 325:
      - Moottori ja vaihteisto menee heittämällä jos löytää samassa kopassa olleen setin. En usko että setti eroaa kovasti jos on ollut sedan/farkussa..
      - Kardaani on lyhyempi, laipat?
      - taka apurunko 325 automaatissa sama kuin 316 mutta 325 manuaali eri.
      - Perän eroista en tiedä muuta kuin että välitys 3,38 vs. 3,23 ja että vetareiden laipat erikokoiset.
      - Etujarrulevyt halk. 286 -> 300, kuitenkin sama satula & palat
      - Takajarrut päivitettävä halk. 280 jäähytön -> 294 jäähdytettyyn + satula
      - Pyöränripustukset edessä ja takana ovat muuten samoilla osanumeroilla
      Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
      ex 325 e30, 316ti e46

      Comment

      • 325E
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1227
        • LAHTI

        #4
        Matematiikkaa se ratkaisee miten kannattaa tehdä..

        Lasken ensin mitä isomman koneen laitto kaikkine kuluineen maksaa, se ei ole pelkkä kone mitä joudut tekee jarrut ym. Sekä mitä herkkuja sinulla nyt on tai mitä puuttuu.
        Hain syksyllä Saksasta E46 325ti Compaktin vm-2002 ajettu 220th, jossa kaikki mahdollinen ajovakaus,sport-sisusta/alusta,zenonit ym. herkut

        ...sitten Huom. auto Saksassa maksoi 3100€ ja vero 710€ haku kustannus 1100€. Joten mieti tuontiauton hakua ns. "ITSE TUOTUNA".

        Tämän E46 325ti Compact auton tuontiin liittyvää, oli saamani kuukauden bannit. kun kerroin 2016 elokuun alussa asiasta, kun sitä näillä BTCF-Foorumin palstoilla ei saanut kertoa BMW harrastajille, että auton voi tuoda halvalla itse. Muutamat modet aivan omatoimisesti bannasi 2 aloittamaani keskustelua em. tuointiauton aiheesta, kun he itse toivat autoja Saksasta ja söin heidän mielestään heidän bisneksiään kertomalla vaan asiasta. Minusta jokaisellla Suomalaisella on perusoikeuteen liittyen on oikeus toimia itse miten lystää tuoda autoja, eli ei kukaan saa rajoittaa yksityis henkilön omakohtaista auton tuontia Saksasta. Onko tämä demokraattinen ja tasapuolinen BTCF kerho?, hyväksyykö sen hallitus em. kieron ja diktaattorimaisen syksyisen toiminnan vai onko sekin tässä bannauksessa mukansa. Ihmettelen ettei yksityinen BTCF BMW harrastaja saa tuoda ja keskustella asiasta, että auton voi tuoda 3000€ halvemmalla kuin tuonti firmat/henkilöt.


        Originally posted by Lundersson View Post
        Tekniikanvaihto-asiaa itse pohdiskelleena haluaisin viedä keskustelua eteenpäin. Pyytäisin että tästä ketjustä jätettäisiin kaikki N42 koneeseen liittyvät kommentit pois, suurin osa tietää että kone kelpaa vain sulatukseen..

        Kyseisen kopan on saanut M54B25 tekniikalla mutta melko harvinainen keissi..? Täysin mutulla ja uuden lainsäädännön yksityiskohtia tuntematta herää kysymykset:
        - Ajonvakautus on päivitettävä kyseiselle tekniikalle, meneekö ohjelmoimalla vai onko löydettävä kyseisen kokoonpanon järjestelmä? DSC systeemit samoilla osanumeroilla..
        - Moottorinohjaus ja korin kommunikointi? Moottorinohjaus ja ajonesto/avaimet menee käsi kädessä mutta toimiiko hallintalaitteet plug/play?

        Osien päivitys 316ti -> 325:
        - Moottori ja vaihteisto menee heittämällä jos löytää samassa kopassa olleen setin. En usko että setti eroaa kovasti jos on ollut sedan/farkussa..
        - Kardaani on lyhyempi, laipat?
        - taka apurunko 325 automaatissa sama kuin 316 mutta 325 manuaali eri.
        - Perän eroista en tiedä muuta kuin että välitys 3,38 vs. 3,23 ja että vetareiden laipat erikokoiset.
        - Etujarrulevyt halk. 286 -> 300, kuitenkin sama satula & palat
        - Takajarrut päivitettävä halk. 280 jäähytön -> 294 jäähdytettyyn + satula
        - Pyöränripustukset edessä ja takana ovat muuten samoilla osanumeroilla
        Last edited by 325E; 30-12-2016, 11:17.

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          #5
          Originally posted by 325E View Post
          ...sitten Huom. auto Saksassa maksoi 3100€ ja vero 710€ haku kustannus 1100€. Joten mieti tuontiauton hakua ns. "ITSE TUOTUNA".
          Aika kallis hakukustannus lopulta :think
          Eihän ne lennot + laivat maksa kuin max 600e.
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • ErkkiE
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 598
            • Espoon haja-asutus

            #6
            Äkkiä ne kulut tonnin pintaan yksityisellä menee, kun laskee kaiken mukaan: lennot, laivat, kilvet, Saksan vakuutuksen, Saksan rekisteröinnin, laivalle siirtoajon polttoaineet (helposti satoja kilometrejä), hotellin (jos useita autoja katsottavaksi), liikkuminen paikan päällä (vuokra-auto tai joukkoliikenne), Suomen katsastukset ja rekisteröinnit, Suomen siirtotarrat ja kilvet. Tonnissa ollaan aika tarkkaan. Silti itsekin on joskus tullut haettua, kun oli sopivaa aikaa.

            E

            Comment

            • 325E
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1227
              • LAHTI

              #7
              Totta puhut kustannuksista..

              Tuontijuttu poistettu, Petroheadin demokraattisesta toivomuksesta...nyt enää jäljellä koneenvaihtoon oleva keskustelu, johon en enää ota tuota lausumaani nyt lausumani lisäksi kantaa. Auttkakaa te nyt muut neuvoen uutta kaveria, koneenvaihtoon liittyvissä asioissa, siinä on neuvoja yhtä monta kuin on miestäkin.

              Originally posted by ErkkiE View Post
              Äkkiä ne kulut tonnin pintaan yksityisellä menee, kun laskee kaiken mukaan: lennot, laivat, kilvet, Saksan vakuutuksen, Saksan rekisteröinnin, laivalle siirtoajon polttoaineet (helposti satoja kilometrejä), hotellin (jos useita autoja katsottavaksi), liikkuminen paikan päällä (vuokra-auto tai joukkoliikenne), Suomen katsastukset ja rekisteröinnit, Suomen siirtotarrat ja kilvet. Tonnissa ollaan aika tarkkaan. Silti itsekin on joskus tullut haettua, kun oli sopivaa aikaa.

              E
              Last edited by 325E; 31-12-2016, 15:56.

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #8
                Originally posted by 325E View Post
                Lasken ensin mitä isomman koneen laitto kaikkine kuluineen maksaa, se ei ole pelkkä kone mitä joudut tekee jarrut ym. Sekä mitä herkkuja sinulla nyt on tai mitä puuttuu.
                Hain syksyllä Saksasta E46 325ti Compaktin vm-2002 ajettu 220th, jossa kaikki mahdollinen ajovakaus,sport-sisusta/alusta,zenonit ym. herkut

                ...sitten Huom. auto Saksassa maksoi 3100€ ja vero 710€ haku kustannus 1100€. Joten mieti tuontiauton hakua ns. "ITSE TUOTUNA".

                Tämän E46 325ti Compact auton tuontiin liittyvää, oli saamani kuukauden bannit. kun kerroin 2016 elokuun alussa asiasta, kun sitä näillä BTCF-Foorumin palstoilla ei saanut kertoa BMW harrastajille, että auton voi tuoda halvalla itse. Muutamat modet aivan omatoimisesti bannasi 2 aloittamaani keskustelua em. tuointiauton aiheesta, kun he itse toivat autoja Saksasta ja söin heidän mielestään heidän bisneksiään kertomalla vaan asiasta. Minusta jokaisellla Suomalaisella on perusoikeuteen liittyen on oikeus toimia itse miten lystää tuoda autoja, eli ei kukaan saa rajoittaa yksityis henkilön omakohtaista auton tuontia Saksasta. Onko tämä demokraattinen ja tasapuolinen BTCF kerho?, hyväksyykö sen hallitus em. kieron ja diktaattorimaisen syksyisen toiminnan vai onko sekin tässä bannauksessa mukansa. Ihmettelen ettei yksityinen BTCF BMW harrastaja saa tuoda ja keskustella asiasta, että auton voi tuoda 3000€ halvemmalla kuin tuonti firmat/henkilöt.
                Vastaan kahteen tämän postauksen kohtaan. Jos teet olemassaolevasta aiheesta uuden topikin, voit olla varma se yhdistetään vanhan jatkoksi tai suljetaan/poistetaan. Varsinkaan älä tee yhdestä aiheesta useampaa topikkia.

                En ole ihan varma mihin viittaat demokratialla, mutta foorumin moderointi EI ole demokraattisesti toimiva systeemi jos siihen viittasit. Yhtä vähän kuin futismatsin tuomarointi on demokraattista.

                Ja sitten loppuun, tämä ketju käsittelee koneenvaihtoa. Autontuontijutut voi kirjoitella niille tarkotettuun topikkiin kiitos.
                Last edited by petrolhead; 31-12-2016, 10:44.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • 325E
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1227
                  • LAHTI

                  #9
                  Juuri todella koneenvaihto käsittelen siis järjellä

                  Käsittelen koneenvaihtoa järjellä ei konetta kannta vaihtaa jos se maksaa kaksikertaa auton hinnan, sitä tässä tuon esille ettei aloitteleva tai jo kokenutkin harrastaja BMW kaveri laita ns. uppavaan laivaan pikkuhijlaa rahaa niin paljon ettei siinä ole mitään järkeä. Autan tässäkin vilpittömäsi häntä pohtimaan erivaihtoehtoja ja eräs niistä on mahdollinen suunnitelman muutos tuosta alkuperäisestä koneen vaihtoehdosta. Uuden auton hankintaan ja sillä voi jopa päästä parempaan lopputulokseen. Niin hänen ensin kannattaa kartoittaa kaikki ne koneen vaihtoon tarvittavat osat mitä pitää vaihtaa ja laskea niille hinta ja arvioida aloitettua projektia. Minulla on sananvapaus ehdottaa vaihtoehtoja juuri koneenvaihtoa käsitellen ja tämä keskustelu auttaa myös muita toimimaan oikein ettei makseta oppirahoja tai siis kaikkien ei tarvii niitä maksaa ja juuri tämä on sitä oikeaa vilpitöntä toisen auttamista. Eikä rajoittaa keskustelua muista vaihtoehdoista. No mitä neuvoja ja ohjeita kantaa ottava herra kaverille ehdottaa?.



                  Originally posted by petrolhead View Post
                  Vastaan kahteen tämän postauksen kohtaan. Jos teet olemassaolevasta aiheesta uuden topikin, voit olla varma se yhdistetään vanhan jatkoksi tai suljetaan/poistetaan. Varsinkaan älä tee yhdestä aiheesta useampaa topikkia.

                  En ole ihan varma mihin viittaat demokratialla, mutta foorumin moderointi EI ole demokraattisesti toimiva systeemi jos siihen viittasit. Yhtä vähän kuin futismatsin tuomarointi on demokraattista.

                  Ja sitten loppuun, tämä ketju käsittelee koneenvaihtoa. Autontuontijutut voi kirjoitella niille tarkotettuun topikkiin kiitos.

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2017
                    • Kangasala

                    #10
                    Originally posted by JykkeKei View Post
                    Tuli hommattua pari vuotta sitten lapsille 316ti compact (-04, 250tkm). Viime syksyn sai sen kanssa sitten jo harrastaa melkoisesti, kun tehot hukassa yms... Todennäköisesti vaatisi pikkasen isompaa jakopää/valvetronic tms remppaa. Auto on mielestäni hyvä ajaa ja varusteetkin ihan ok, mutta tuo kone mietityttää.

                    Nyt kaipaisin kokeneempien neuvoa, mille alkaisin auton kanssa. Mielessä lähinnä kolme vaihtoehtoa:

                    1) myyn auton tuossa kunnossa varaosiksi tai tosilaittajalle
                    +: helpoin vaihtoehto, -:menee halvalla
                    2) koitan laittaa/laitatan ko koneen kuntoon
                    +: saa harrastaa, -: voi tulla kalliiksi, kestääkö kone silti kauan
                    3) hommaan jostain kunnossa olevan koneen, ehkä jopa isomman
                    +: saa harrastaa, vois tulla kiva, -: mikä kone tilalle, onnistuuko

                    Kiitoksia jo etukäteen mielipiteistä/neuvoista.
                    Myy se tuollaisenaan tontulla, tai "jotain" pois. Tuo 325E:n kirjoittama kuvaus compactista M54B25 moottorilla on just noin. Minäkin toin viime kesänä tuollaisen vompatin 6v-laatikolla(-03) ja on kyllä uskomaton vehje, ei voi muuta sanoa! Jos muuten korityyppi miellyttää osta suoraan aito, säätämiseen menee helposti elämä.
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • 325E
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1227
                      • LAHTI

                      #11
                      Kiitos omaa kertomaani tukevasta, vastaavasta kannanotostasi schwarze

                      Itsellä ollut monia eri koroimalleja Bemareita, yksikään ei ole noin positiivisesti yllättänyt kuin tuo M5425 moottorilla oleva E46 325ti Compact. Minusta on vilpitön aloittajan asiassa oleva neuvominen tämäkin vaihtoehto ns. koneen vaihdolle niin siinä vaihtuu korikin samalla. Hyvä saada tukea tähän keskusteluun kun foorumin autontuojat modet bannaavat jos puhuu asiaa ja auttaa toista vilpittömästi. Suuret kiitokset Schwarze kun uskalsit rohkeasti kertoa totuuden ja jopa omalla autontuonti kokemuksella ja maininnalla "on kyllä uskomaton vehje" kirjoituksella varustettuna.

                      Originally posted by schwarze View Post
                      Myy se tuollaisenaan tontulla, tai "jotain" pois. Tuo 325E:n kirjoittama kuvaus compactista M54B25 moottorilla on just noin. Minäkin toin viime kesänä tuollaisen vompatin 6v-laatikolla(-03) ja on kyllä uskomaton vehje, ei voi muuta sanoa! Jos muuten korityyppi miellyttää osta suoraan aito, säätämiseen menee helposti elämä.

                      Comment

                      • Lundersson
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2009
                        • 245
                        • Kerava

                        #12
                        Yksi syy tähän tekniikkavaihto-vaihtoehtoon minulla (ja varmaan ketjun aloittajallaikin) on se että pihassa seisoo auto johon on laittanut rahaa kiinni ja ehkä jopa hieman kiintynyt. Jos kori on kunnossa, varusteita löytyy niin perusteita tekniikan vaihtoon alkaa olla. Omatuntoni ei kestäisi että möisin jollekin tyyliin "pienellä laitolla" ja oma talous ei kestäisi myydä saattohoitopotilasta.

                        Jos aikaa, taitoa ja tilat on sekä lainsäädäntö antaa myöten niin miksi ei? Joku sopiva raato saattaa löytyä jossain vaiheessa ja voihan tieliikenteestä poistetun yksilön tuoda suht. edullisesti ulkomailta jolloin veroja ei tarvitse maksaa.
                        Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                        ex 325 e30, 316ti e46

                        Comment

                        • antti
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2002
                          • 770
                          • Espoo

                          #13
                          Tuttu ongelma, itse päätin loputtoman vian etsimisen jälkeen myydä pois. Myin konevikaisena 318ti:n pois parilla tonnilla ja tilalle 325ti. Väliin meni muutama tonni + otin 318:sta mm. talvirenkaat, soittimen, lohkolämmittimen, m-sport helmat jne. osia.

                          Nyt siis 325ti nahoilla, sähköpenkeillä, xenoneilla jne.
                          E46 325ti Compact

                          Comment

                          • 325E
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1227
                            • LAHTI

                            #14
                            Tiedän tilasi missä mennään...

                            JykkeKei oltko tehnyt laskelmia ja mitä kaikkea olet jo tuohon nykyiseen autoosi tehnyt? Tietenkin jos tuot Saksasta kehityskelpoisen korin E46 325ti Compact josta saa auton tarvittaessa pienen harkinnan jälkeen, toki kun olet tutustunut ensin kaikkiin kahden auton välisiin eroavuuksiin ja mm. herkkuihin mitä monesti nuo tuontiautot tarjoavat moninkertaisesti kuin Suomi autoon verrattuna. Eikä koskaan autoja ja jos joku niistä jää ns. varaosaautoki niin , ylimääräiset osat myymällä jää kunnostettavan auton laitto halvemmaksi ja vaikka siitä käyttäisi koneenvaihto nimikettä oli sitten lopputulos mikä vaan, koska itse sinä sen kumminkin rakennat voimavarojesi ja rahojesi puitteissa. Minusta on hyvä kun olet avannut asiallisen kyselyn ja tahdomme vilpittömästi sinua auttaa kysymyksissäsi. Sinä ja muutkin saavat kokemusta esittämässäsi konenvaihto asiassa ja kun tässä on foorumilaisa lukija/keskusteluun osaa ottavina osallisena. Sekä on hyvä kuin kyseisiä Compakteja Suomeen tuojat sanovat todellisen kokemuksensa sanan, kuten itsekkin olen sanonut mielipiteeni asiasta ja mielipide vaikka on ehdotus vaihtoehdosta tuoda kyseinen auto saksasta niin se on myös varteen otettava isomman luokan vaihtoehto koneen vaihdolle, koska se on perusteltuna miksi sijoittaisit tuohon koriin liikaa. Toivon sinun pääsevän omaan hyvään vaihtoehtoon tässä esittämässäsi asiassa, vaihtuuko pelkkä kone ja tekniikka, vaiko koko uusi isokone korineen. Oletko kysynyt katsastuskonttorilta tuota tekniikan vaihdon nykypäivän ehtoja mitä pitää vaihtaa, aikoinaan tein katsastuskonttorille yhteneväisyys todistuksia (mm. Tiina Laineen isälle) ja siihen maahantuoja vaan totesi jos on osoittaa riittävästi tarvittavat vaihdettavat osat niin jos siitä tulee epäilyjä/kyseenalaistamia asioita, niin me annamme samat tiedot Trafille kuten sinäkin. Hieman on asiat tuosta ajasta vaikeutuneet, kun mm. nyt syksyllä sivu mennen kysäsin katsurilta, miten nykyään entisen malliset BMW:n tekniikan vaihdot on tapetilla olleet...sanoi tuttava katsuri, ei niitä juuri enää ole, on tullu asiat vaikeimmiksi.

                            Originally posted by Lundersson View Post
                            Yksi syy tähän tekniikkavaihto-vaihtoehtoon minulla (ja varmaan ketjun aloittajallaikin) on se että pihassa seisoo auto johon on laittanut rahaa kiinni ja ehkä jopa hieman kiintynyt. Jos kori on kunnossa, varusteita löytyy niin perusteita tekniikan vaihtoon alkaa olla. Omatuntoni ei kestäisi että möisin jollekin tyyliin "pienellä laitolla" ja oma talous ei kestäisi myydä saattohoitopotilasta.

                            Jos aikaa, taitoa ja tilat on sekä lainsäädäntö antaa myöten niin miksi ei? Joku sopiva raato saattaa löytyä jossain vaiheessa ja voihan tieliikenteestä poistetun yksilön tuoda suht. edullisesti ulkomailta jolloin veroja ei tarvitse maksaa.

                            Comment

                            • Convertible
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 2638
                              • Turku

                              #15
                              Osta vaihtokone siihen 316ti ja hanki 325ti. Minulla lähtee M54b25 kone b30 koneen tieltä piakkoin. Paljon helpompi projekti kuin tuo nelosesta kuutoseen.
                              Netistä löytyy joku etelä eurooppalainen, joka teki N42=M54 muutoksen, mutta niillä ei olekaan trafia :/
                              F25 X3 35d
                              E87 118i
                              E46 330ti
                              E46 M3
                              E30 M3
                              E30 M3 Convertible
                              Z3 Roadster

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎