Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 328i mystinen vika!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonkka alpina b3 3.3
    Bimmer Rookie
    • Sep 2012
    • 103
    • espoo

    e46 328i mystinen vika!

    Moi. Elikkä kyseinen vekotin teki tänään semmosen tempun kun oli ajamassa ja tulin mutkaan niin yhtäkkiä moottorin vikavalo sytty ja heti perään akku ja öljykannun kuva tauluun, sen myötä ojaustehotin pois pelistä, oli pikkasen kuumottava tilanne! Kyseinen tilanne kesti noin 2sec. Kävin lukasee koodit mutta ei löytyny mitään??? Mikähän piru siihen iski? Ihan varmaks en mee sanomaan oisko moottori sammunut, kun hieman tuli pelästyttyä kysesistä tilannetta. Ajot jatku tämän jälkeen ja vehkeet rokannut ihan normaalisti.
    Oisko kellään hajua mistä moinen johtuu?
  • Kylli-Täti
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2012
    • 499
    • Tampere

    #2
    Ettei vaan ois kierrokset laskenu sen verta alas et kone sammunu, mut herännykin sit. Manuaali vai autom.? Olitko mutkassa just vaihtamassa vaihdetta ja kun nostit kytkintä ylös niin teitkin tietämättäs mäkilähdön? :think

    Comment

    • Jampsu87
      BTCF Member
      • Oct 2007
      • 1335
      • Rovaniemi

      #3
      Nokka-akselin anturi menossa:think
      E91 lci 330xd.

      Comment

      • tonkka alpina b3 3.3
        Bimmer Rookie
        • Sep 2012
        • 103
        • espoo

        #4
        Manuaali kyseessä ja joo olin justa vaihtamassa vaihetta pienemmälle.
        Oem anturi just vaihettu ja vanos remppa just tehty.

        Comment

        • Kylli-Täti
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2012
          • 499
          • Tampere

          #5
          Onko sulla ollu aiemmin vai näitä et tyhjäkäynnillä sammuilee/kierrokset dippaa, esim. valoihin tultaessa tai kun auto seisoo paikallaan? Meinaan toi on just oire jonka nokan anturi ja vanos saattaa aiheuttaa. Ehkä onkin sama oire mitä aiemmin, mutta vika onkin muualla kuin noissa jo vaihdetuissa osissa?

          Comment

          • Jampsu87
            BTCF Member
            • Oct 2007
            • 1335
            • Rovaniemi

            #6
            Nimimerkillä kerran e46:lla 80kmh vauhdista risteykseen hidastaessa auto sammui ja tehostimet pois pelistä. Syy imupuolen nokka-akselin anturi.
            E91 lci 330xd.

            Comment

            • tonkka alpina b3 3.3
              Bimmer Rookie
              • Sep 2012
              • 103
              • espoo

              #7
              Tyhjäkäynti hieman heijaili ennen vanos remppaa mutta häipyi sen jälkeen ja käy nyt tosi nätisti. Viimeikoina rempattu tuo vanos kaikki öljyt ja suodattimet myös bensasuodatin, nokkakselinasentotunnistin pakopuoli,tyhjäkäyntimoottori, öljysuodattimen jalan tiiviste ymym. Huohotin näyttäs oleva vaihtokunnossa kun majoa on kerrännyt yläputkeen, 4v sitten vaihettu. Mietin tossa että voisiko olla syyllinen jäätynyt huohotin? Painetta ei kuitenkaa ole kun otta öljykorkin auki.

              Comment

              • Nummika
                Bimmer Rookie
                • Sep 2016
                • 65
                • Rauma

                #8
                Kampiakselin asentotunnistin ainakin omassa tekee tuote, on kuin kääntäisi 1-2s virrat pois päältä ja tuon jälkeen meno jatkuu normaalisti.
                Jos sähköinen ohjaustehostin niin voi vaikuttaa siihenkin.
                Rauman säätila http://nummika.com

                Comment

                • Wespa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2016
                  • 1819
                  • Karjaa

                  #9
                  Originally posted by Nummika View Post
                  Jos sähköinen ohjaustehostin niin voi vaikuttaa siihenkin.
                  Ei näissä onneksi sentään semmoista ole, mutta tokihan hydraulinen tehostin hyytyy jos kone sammuu ja hihna ei enää pyöritä pumppua.
                  E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                  Porsche 944 -86 (DE)
                  Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                  Comment

                  • tonkka alpina b3 3.3
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2012
                    • 103
                    • espoo

                    #10
                    Ja homma pahenee Tänään sitte päätti sitten abs ja luitonestovalo pamahtaa näyttöön ja keulasta hirvee kolina, eiku auto nosturille ja hammastanko väljä perrr! Huomenna pääsee lukee koodit noista valoista, luulisin olevan joku anturi mut huomenna selvii.

                    Comment

                    • Juhnukka
                      BTCF Member
                      • Mar 2014
                      • 604
                      • Lohja

                      #11
                      Akunnavat löysällä?

                      Aika monesti nähnyt tuollaista vikaa että auto sammuu äkillisesti ja taas toimii että akun napa on ollut löysällä
                      Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                      Comment

                      • tonkka alpina b3 3.3
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2012
                        • 103
                        • espoo

                        #12
                        Originally posted by Juhnukka View Post
                        Aika monesti nähnyt tuollaista vikaa että auto sammuu äkillisesti ja taas toimii että akun napa on ollut löysällä
                        Navat oli kyllä kireellä ku tarkistin, jynttäsin vieläkim kireemalle.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎