Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 328 aut -98 jyrinää ja kierrokset heijaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmeri tuli taloon
    Newbiemmer
    • Nov 2016
    • 27
    • Suomi

    E46 328 aut -98 jyrinää ja kierrokset heijaa

    Otsikon mukainen vehje tuli hommattua, ja vikaa tuli ilmettyä
    Motarilla 100 vauhdissa alko jyrisemään ihan perkeleesti, luulin että rengas oli löysällä, kiristin pultit ja jyrinät oli hetken poissa?
    Loppumatkan ajoinki sit 80km/h ja ei enään tärissy koko auto, muutakun parissa kohtaa kun nopeutta oli 50-60kmh ja sillonkin autto, kun lämäs hanaa ni loppu tärinät.

    Ja loppu vaihees kun jyrinät kuulu pikku vauheissa niin tuli selvästi takaa ääni, ja toivon että tulee takaata ettei ole vaihteiston turbiini x(
    Vaihteisto pelaa todella hyvin, kaikki käsivaihteetkin.
    Last edited by Bimmeri tuli taloon; 27-01-2017, 20:14. Reason: New information
  • Bimmeri tuli taloon
    Newbiemmer
    • Nov 2016
    • 27
    • Suomi

    #2
    Lisäystä

    En jaksa uutta aihetta tehä niin vastatkaa tähän, ellei modi siirrä
    Ei varmaan liity aiemmin kirjoittamiin vikoihin, mutta vaihteiston valo jää palamaan vaikka auto sammutettu ja ovet lukossa.
    En tiedä miten bemareissa, mutta ainakin volvoissa sammuu kaikki valot ilman virtoja.

    Tuli mieleen että voisko, esim joku vaihteiston asentotunnistin tehdä tuota ? Se valo sammuu jos painaa keppiä eteenpäin, mutta kun päästää omilleen niin valo taas palaa ( oranssi valo )
    Last edited by Bimmeri tuli taloon; 27-01-2017, 20:15. Reason: New information

    Comment

    • Wespa
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2016
      • 1833
      • Karjaa

      #3
      Se oranssi valo vaihdekepin vieressä palaa aina kun akku on kytkettynä, sammuu siinä vaiheessa kun auto menee lukitsimisen jälkeen "unitilaan".
      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
      Porsche 944 -86 (DE)
      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

      Comment

      • Bimmeri tuli taloon
        Newbiemmer
        • Nov 2016
        • 27
        • Suomi

        #4
        Originally posted by Wespa View Post
        Se oranssi valo vaihdekepin vieressä palaa aina kun akku on kytkettynä, sammuu siinä vaiheessa kun auto menee lukitsimisen jälkeen "unitilaan".
        Kiitos tiedosta : )

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          #5
          Originally posted by Bimmeri tuli taloon View Post
          Otsikon mukainen vehje tuli hommattua, ja vikaa tuli ilmettyä
          Motarilla 100 vauhdissa alko jyrisemään ihan perkeleesti, luulin että rengas oli löysällä, kiristin pultit ja jyrinät oli hetken poissa?
          Kierrokset heijaa 2000 rpm kohalla ees taas, tosi ärsyttävän tuntusta vaikkei pahasti tunnukaan.
          Loppumatkan ajoinki sit 80km/h ja ei enään tärissy koko auto, muutakun parissa kohtaa kun nopeutta oli 50-60kmh ja sillonkin autto, kun lämäs hanaa ni loppu tärinät. Mut kierrokset heijas koko koti matkan 150km :think

          Ja loppu vaihees kun jyrinät kuulu pikku vauheissa niin tuli selvästi takaa ääni, ja toivon että tulee takaata ettei ole vaihteiston turbiini x(
          Voiko vanos tehdä tuota ? Kuitenkin tyhjäkäynti on tosi hyvä eikä mitään häiriötä..
          Vaihteisto pelaa todella hyvin, kaikki käsivaihteetkin.
          Jyrinä, joka vaihtelee vain ajonopeuden mukaan eikä vaihteella ole väliä, on todennäköisimmin laatikon jälkeisistä komponenteista kiinni.

          Arpaluettelo, tuskin täydellinen, noin todennäköisyysjärjestyksessä, viisaammat korjatkoot:
          - kardaanin kumilimppu ja/tai keskitukilaakeri finaalissa
          - kardaanin ristikkonivelessä välystä, vaikea tutkia paikallaan, vaihto + tasapainotus Ko-Met Oy
          - vetoakselien CV- eli vakionopeusnivelistä rasvat korkanneet pihalle tai kuivahtaneet, juuri bongasin threadin jossa oli jyrinää 50-60 km/h vauhdissa, erityisesti jos kumisuoja jostain neljästä nivelestä revennyt
          - jos on CV- eli vakionopeusnivel ennen perämurikkaa, kenties ruikkinut rasvat pihalle tai rasvat kovettuneet, erityisesti jos kumisuojus revennyt
          - takapyörien laakeri(t) finaalissa, pitäisi kuulua lähinnä sopivan loivassa kaarteessa
          - apurungon puslat väljät
          - takakynkän etupuslat väljät
          - peräöljyt lähteneet etelään, pitäisi kyllä pahentua huomattavan nopeasti

          Comment

          • Bimmeri tuli taloon
            Newbiemmer
            • Nov 2016
            • 27
            • Suomi

            #6
            Originally posted by MNi View Post
            Jyrinä, joka vaihtelee vain ajonopeuden mukaan eikä vaihteella ole väliä, on todennäköisimmin laatikon jälkeisistä komponenteista kiinni.

            Arpaluettelo, tuskin täydellinen, noin todennäköisyysjärjestyksessä, viisaammat korjatkoot:
            - kardaanin kumilimppu ja/tai keskitukilaakeri finaalissa
            - kardaanin ristikkonivelessä välystä, vaikea tutkia paikallaan, vaihto + tasapainotus Ko-Met Oy
            - vetoakselien CV- eli vakionopeusnivelistä rasvat korkanneet pihalle tai kuivahtaneet, juuri bongasin threadin jossa oli jyrinää 50-60 km/h vauhdissa, erityisesti jos kumisuoja jostain neljästä nivelestä revennyt
            - jos on CV- eli vakionopeusnivel ennen perämurikkaa, kenties ruikkinut rasvat pihalle tai rasvat kovettuneet, erityisesti jos kumisuojus revennyt
            - takapyörien laakeri(t) finaalissa, pitäisi kuulua lähinnä sopivan loivassa kaarteessa
            - apurungon puslat väljät
            - takakynkän etupuslat väljät
            - peräöljyt lähteneet etelään, pitäisi kyllä pahentua huomattavan nopeasti
            Ensviikolla vien tutulle korjaajalle, niin kattellaan tarkemmin mitä löytyy jos löytyy.
            En ite ainakaan montulla huomannu mitään välyksiä missään, tosin en niitä osaa bemareista ettiäkään, kun ole aiemmin tullu rassailtua kyseistä merkkiä ^^
            Ja mihinkä ne peräöljyt sieltä ois voinu itestään lähtee ?

            Tuntuu et pahentuis vaan, ei viitti huvi ajeluita tehä ennenkö tietää vian. Jos kiihdyttää niin ei värise eikä jarruttele, mut pintakaasulla ja eri nopeuksissa muuten on ajoittaista tärähtelyä tai mitä onkaan, tuntuu kun jarru menis päälle aina välillä Ääni on wrumm wrum tietyn väliajoin ja kauhee nykäsy.

            Niinja, moottorin pikku nykimiseen autto tulppien sekä puolan vaihto.
            Tulpat ihan lopussa ja yksi oli melkeen irti, ja yksi puola halki.
            Last edited by Bimmeri tuli taloon; 13-01-2017, 15:25. Reason: New

            Comment

            • Bimmeri tuli taloon
              Newbiemmer
              • Nov 2016
              • 27
              • Suomi

              #7
              Ongelma jatkuu

              Jeeps, elikkä nyt vaihdettiin peräölpätkin, vaihdolla ei vaikutusta.
              Vasemmassa pyöränlaakerissa tuntui pystysuunnassa tosi pieni väljyys.
              Vois ainakin koittaa sitä yhtä kikkaa, että tunkee suojakumien alta prässillä laakerirasvaa paikat täytee, näin oli jossain kirjotettu ja oli auttanut. ( Ei koitettu kuitenkaan kun kaikki kumit ehjät )

              Kokeilin tuossa kun oli sula tie niin kaasupohjassa liikkeelle nii ei mitään värinöitä / jarrutteluja, sama kun päästää rullaa itekseen niin ei mitään ongelmaa, mutta pikku vedolla tökkii aika ajoin ja urisee, samanlailla kun ajaa heräte raitoihin tiessä.

              Tuossa ei ollut koko vakionopeusniveltä
              Ja tuli mieleen, kun luin jotain ketjua niin kuuluuko keskitukilaakerin kannakkeen yläpuolella olla jokin kumi ??
              Tuohon joskus vaihdettu etummainen kardaaninivel sekä tukilaakeri, mutta sitä kumia rungon ja kannakkeen välissä ei ollut..
              Last edited by Bimmeri tuli taloon; 27-01-2017, 20:20. Reason: Hjelp

              Comment

              • Bimmeri tuli taloon
                Newbiemmer
                • Nov 2016
                • 27
                • Suomi

                #8
                Kukaan kymenlaaksosta, joka vois vilkasta ?

                Koitan ajella tuolla nyt parisen viikkoa ja katellaan sitten, jos hän keksii mikä vois olla, kyselee bemari kaveriltaan vinkkejä.

                Ellei joku olis kouvolasta / kymistä halukas tutkia, vaivanpalkkaa vastaan ?
                Toivoisin että olis tuo takapyöränlaakeri, koska se oli ainut paikka jossa välystä tosiaan tuntui, mutta sekin olemattoman vähäistä ja pystysuunnassa..

                Ja toinen se kardaanin keskitukilaakerin ja korin välinen kumi puuttuu, jos siellä sellainen pitää olla ?

                Comment

                • peltone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 8092
                  • Willähde

                  #9
                  Jyrinät ja jurinat ku on aisoissa ni kirjota samantien tänne. Foorumi ja internets pullollaa e46 jurinoista ja harva on palannut kirjoittamaan miten asia on saatu korjattua oikeasti.
                  E30 316 -87
                  E91 325i -06
                  E61 530d -06
                  F10 520d -14
                  ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                  Comment

                  • Bimmeri tuli taloon
                    Newbiemmer
                    • Nov 2016
                    • 27
                    • Suomi

                    #10
                    Originally posted by peltone View Post
                    Jyrinät ja jurinat ku on aisoissa ni kirjota samantien tänne. Foorumi ja internets pullollaa e46 jurinoista ja harva on palannut kirjoittamaan miten asia on saatu korjattua oikeasti.
                    Joo! Aika useesti jää eri foorumeilla vika kertomatta

                    Comment

                    • Bimmeri tuli taloon
                      Newbiemmer
                      • Nov 2016
                      • 27
                      • Suomi

                      #11
                      Kerpele

                      Joopajoo

                      Taidan kallistua turbiinin puoleen.
                      Laakereissa ei välystä, vasen vetari vaihdettu, peräöljyt vaihdettu, kardaanin tukilaakeri ja itse kardaani uusi..

                      Vielä vois kyllä koittaa laittaa kardaanin tukilaakerin ja korin väliin kumin josse jotain auttais, toinen ja viiminen vaihtoehto vaihteistoöljyn vaihto, tosin jää kyllä tekemättä jos edullisin firma ottaa siittä 450e

                      On myös ajoittain ilmennyt vinkumista ajossa, kun päästää kaasusta tai pintakaasulla kiihdyttäessä, tulee joko motista tai vaihteistosta, ainakin siltä kuulostaa.
                      Ja ajan nykyään joko sportilla tai manuaali vaihteilla, koska se jyrinä tulee aina D vaihteella matalilla kierroksilla, ( 5 vaihteella ? )
                      Last edited by Bimmeri tuli taloon; 17-04-2017, 17:31.

                      Comment

                      • Tuukkaw
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2015
                        • 745
                        • Tre

                        #12
                        Turbiiniin viittais noi oireet. Kierrosten humppaus johtuu myös laatikon luistamisesta. Kannataa henkisesti varautua ettei laatikko tule välttämättä kuntoon pelkällä turbiinin vaihdolla voi toki korjaantua pelkästään sillä.
                        61 Ford
                        79 HD

                        Comment

                        • Bimmeri tuli taloon
                          Newbiemmer
                          • Nov 2016
                          • 27
                          • Suomi

                          #13
                          Originally posted by Tuukkaw View Post
                          Turbiiniin viittais noi oireet. Kierrosten humppaus johtuu myös laatikon luistamisesta. Kannataa henkisesti varautua ettei laatikko tule välttämättä kuntoon pelkällä turbiinin vaihdolla voi toki korjaantua pelkästään sillä.
                          Turbiini oli rikki ja korkean korjaus hinnan takia auto myyty halvalla.
                          Meikä mandoliino tyytyy nyt perus käyttiksiin x(
                          Last edited by Bimmeri tuli taloon; 05-04-2017, 19:16. Reason: New information

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎