Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d e46

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Yssex
    Newbiemmer
    • Jun 2016
    • 4
    • kainuu

    330d e46

    Morjesta! Ajattelin ostaa seuraavaksi autoksi 330d e46 mitä kannattaa huomioida auton ostossa? Tyyppiviat yms? Pistelkää rohkeasti vain mielipiteitä kyseisestä moottorista ja korista
    525tds e34 touring
  • janne30
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 2198
    • Vantaa

    #2
    Kaksoismassavauhtipyörä ja kytkinremontti olis ainaki hyvä olla tehtynä, jos manuaali. Mikäli automaatti niin sekin olis hyvä olla rempattu, paljon ollu foorumilla juttua tosta GM :n valmistamasta automaattilaatikosta. Itsellä ei oo kokemusta niin ei voi haukkua.

    Kardaanin rättinivel/tukilaakeri paskana jos täristää tai kolistaa vedossa.

    Kone on vahva, 2003 eteenpäin 330d M57N moottorissa pakosarja halkeaa. Muuten omaan makuun parempi moottori mitä vanhempi M57, myös parikyt heppaa enemmän ja 6 vaihteinen manuaali.

    Edit. Imusarjanläpät ongelmallisia M57 330d automaateissa ja M57N manuaalissa/automaatissa, ne kannattaa poistaa.

    Näistä on paljon jo aloitettuja keskusteluja, kannattaa ne lukea läpi.
    Last edited by janne30; 19-02-2017, 14:44.
    G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
    E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


    1 x F20
    3 x E30
    2 x E36
    5 x E46
    3 x E9X

    Comment

    • mizaa
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 71
      • Hyvinkää

      #3
      Jotain mitä itse huomannut.

      Ovenalaosat kannattaa syynätä ruosteiden osalta sisä/ulkopuolelta.

      Radion kuuluvuus. Huono kuuluvuus, niin mahdollisesti takakontin ja korin välinen johtosarja poikki.

      Takalasin aukaisukytkin toimiiko (mikrokytkimestä / kaukosäätimellä), takakontinlista missä valot ja kahva toimiiko kytkin hyvin ja ruosteet sillä alueella. Joutunut parista uusiin kokolistan kytkimen takia. Toki kytkimen pystyy erikseenkin vaihtaan, mutta suola oli syönyt rekisterikilvenvalojen pohjat maantielle.

      Startin kunto, ehjässä kylmänä lähes yhtä ripeä startti kuin kuumana. Jos nahkee kylmänä mahdollinen starttivika, testerillä mitattavissa starttausvirtoja kuulemma.

      Jäähdytin-nestevuodot. Näissä monessa välissä käytetty komposiittia, joka haurastuu vuosien saatossa. Syyniin imusarjan alapuolella / lohkonkyljessä oleva vesilähtö, paisuntasäiliön yläosa vuotaako ylävesilähdöistä. Vesipumpun kyljessä oleva termostaatti. EGR-termostaatti moottorimuovien alla. Yhden kanssa harjoitelleena, yksi vuoto tilkitty niin toisesta jatkuu.
      Honda VTR1000 SP2 -03
      Honda S2K -00

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎