Announcement

Collapse
No announcement yet.

M47d20 supsuttaa/pitää ääntä koneen takaosasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • haarold hirmuinen
    Newbiemmer
    • Sep 2016
    • 15
    • Hämeenlinna

    M47d20 supsuttaa/pitää ääntä koneen takaosasta

    Moi.

    Mikä mahtaa pitää ääntä otsikon moottorissa. Hieman kahnaava ääni, voisi hyvin olla joku tiivistekkin joka paukuttaa välistä. Ääni tulee mielestäni läheltä tulipeltiä, koneen takaosasta. Nelospytyn kohdalta imusarja on märkä mustaa töhnää, muut puhtaita. Voisiko esim. vuotava suuttimen tiiviste pitää ääntä? Tyhjäkäynti aaltoilee hieman toisinaan. Entäs juuttunut imusarjan läppä?
    Last edited by haarold hirmuinen; 27-02-2017, 18:48.
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

    #2
    Todennäköisesti

    Niin kuin kerroit eli vuotava suuttimen tiiviste, ääni kuuluu kun puristuspaineet karkaa ja öljytahna tulee kun kuumat pakokaasut diesel ja öljy karstottuu siihen kunnon pieksi, kannattaa vaihtaa vielä ennen kuin kovettuu ihan kunnolla kiinni ja vaihdossa kunnon hionta suuttimelle ja suuttimen pohjakappaleeseen niin että varmasti on puhdas tiivistepinta ettei ala vuotamaan uudestaan
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

    Comment

    • haarold hirmuinen
      Newbiemmer
      • Sep 2016
      • 15
      • Hämeenlinna

      #3
      Originally posted by Juhnukka View Post
      Niin kuin kerroit eli vuotava suuttimen tiiviste, ääni kuuluu kun puristuspaineet karkaa ja öljytahna tulee kun kuumat pakokaasut diesel ja öljy karstottuu siihen kunnon pieksi, kannattaa vaihtaa vielä ennen kuin kovettuu ihan kunnolla kiinni ja vaihdossa kunnon hionta suuttimelle ja suuttimen pohjakappaleeseen niin että varmasti on puhdas tiivistepinta ettei ala vuotamaan uudestaan

      Tänään tuli vaihdettua, kyllä kirosin koko auton. Oli lujassa suuttimet kiinni. Hydrauli tarvikkeista onneksi löytyi oikealla kierteellä mutteri siihen hitsattiin iso vetolenkki ja vetovasaralla sitten 10min takomisen jälkeen lähti. Sitä karstan määrää. Imuriin virittelin polttoaineletkua päkän jesarilla, sai tyhjäksi poterot. Kolmosen suuttimen kun sain irti jostain varisi kunnolla mustia muovin paloja, siinä aikani katselin kaikki näytti ehjältä, mistä nuo voivat olla? Autokin käy hyvin, ettei kai mitään kovin vakavaa. En tiedä mikä olisi ollut oikea ilmaus keino aluksi ajattelin että sahaan mutten raaskinut kauan pyöritellä kun ei edes luvannut, sitten suutinputkea auki ja starttia niin hörähti. Ja taas sitä sotkun määrää Ei ollut taas helpoin remontti. Hetken piti se nelosen suutin mikä oli vuotanut melkosta kolinaa, tiedä sitten mistä johtui. Hiljeni kun ajoin kotiin.
      Last edited by haarold hirmuinen; 28-02-2017, 21:57.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎