E46 2001, M54B30, 147 tkm.
Muutamat viime kerrat kerrat kun päästöjä on mitattu, on moottoria joutunut kierrättämään aika huolella että CO-arvo on saatu rajojen sisään. Viimeksi asentaja jo luovutti ja menin itse painamaan kaasua, jolloin saatiin säkällä arvot paperille.
Viittaako tämä nyt rikkinäisiin katalysaattoreihin?
Vai voiko vika olla lambda-antureissa tai jossain muualla?
Tietääkseni autossa on joku muu kuin alkuperäinen putkisto. Näin myyjä sanoi, ja mukana tulleen oletettavasti alkuperäisen putkiston olen jo myynytkin.
Katalysaattoreita on 2 kpl heti pakosarjan jälkeen. Ei kai niitä muualla ole?
Täytyy tunnustaa että autoa on koitettu moneenkin kertaan käyntiin hinaamalla, joka on saattanut hyvinkin hajottaa katalysaattorit. Joku toki olisi voinut joskus kertoa, että niin ei saa tehdä
Autossa oli vakavia käynnistysongelmia, minkä takia vaihdettiin vaikka mitä osia, mutta loppujen lopuksi syy löytyi bensapumpun releestä.
Jokatapauksessa hinausten vuoksi katalysaattorit saattavat hyvinkin olla rikki.
Ainut vikakoodi mikä tulee, on Imupuolen nokka-akselin säätö/Sytytysennakko liian suuri-vikakoodi.
Tuo vikakoodi mulla on ollut vuosia ja luovutin jo tuon kanssa.
Pitäskö tuo nyt sitten saada jotenkin hoidettua, ennen kun alkaa katalysaattoreita vaihtelemaan?
Olen mittauttanut päästöt samassa paikassa heti tuon vikakoodin ilmestymisen jälkeen, mutta vasta nyt sain tietää että he ovat aikaisemminkin joutunut kierrättämään konetta kauan, ennen kuin ovat saaneet päästöt kohdilleen. Silloin kun ostin auton vuonna 2007, ei tuota ongelmaa ollut.
Eli omilla päätelmillä tuo korkea CO-arvo johtuu tuosta vikakoodista tai katalysaattoreista, tai sitten molemmista.
Auttakaa miestä hädässä!
Muutamat viime kerrat kerrat kun päästöjä on mitattu, on moottoria joutunut kierrättämään aika huolella että CO-arvo on saatu rajojen sisään. Viimeksi asentaja jo luovutti ja menin itse painamaan kaasua, jolloin saatiin säkällä arvot paperille.
Viittaako tämä nyt rikkinäisiin katalysaattoreihin?
Vai voiko vika olla lambda-antureissa tai jossain muualla?
Tietääkseni autossa on joku muu kuin alkuperäinen putkisto. Näin myyjä sanoi, ja mukana tulleen oletettavasti alkuperäisen putkiston olen jo myynytkin.
Katalysaattoreita on 2 kpl heti pakosarjan jälkeen. Ei kai niitä muualla ole?
Täytyy tunnustaa että autoa on koitettu moneenkin kertaan käyntiin hinaamalla, joka on saattanut hyvinkin hajottaa katalysaattorit. Joku toki olisi voinut joskus kertoa, että niin ei saa tehdä
Autossa oli vakavia käynnistysongelmia, minkä takia vaihdettiin vaikka mitä osia, mutta loppujen lopuksi syy löytyi bensapumpun releestä.
Jokatapauksessa hinausten vuoksi katalysaattorit saattavat hyvinkin olla rikki.
Ainut vikakoodi mikä tulee, on Imupuolen nokka-akselin säätö/Sytytysennakko liian suuri-vikakoodi.
Tuo vikakoodi mulla on ollut vuosia ja luovutin jo tuon kanssa.
Pitäskö tuo nyt sitten saada jotenkin hoidettua, ennen kun alkaa katalysaattoreita vaihtelemaan?
Olen mittauttanut päästöt samassa paikassa heti tuon vikakoodin ilmestymisen jälkeen, mutta vasta nyt sain tietää että he ovat aikaisemminkin joutunut kierrättämään konetta kauan, ennen kuin ovat saaneet päästöt kohdilleen. Silloin kun ostin auton vuonna 2007, ei tuota ongelmaa ollut.
Eli omilla päätelmillä tuo korkea CO-arvo johtuu tuosta vikakoodista tai katalysaattoreista, tai sitten molemmista.
Auttakaa miestä hädässä!
Comment