Announcement

Collapse
No announcement yet.

CO-päästöt korkealla, katalysaattori(t) hajalla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |makke
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 847
    • Vaasa

    CO-päästöt korkealla, katalysaattori(t) hajalla?

    E46 2001, M54B30, 147 tkm.

    Muutamat viime kerrat kerrat kun päästöjä on mitattu, on moottoria joutunut kierrättämään aika huolella että CO-arvo on saatu rajojen sisään. Viimeksi asentaja jo luovutti ja menin itse painamaan kaasua, jolloin saatiin säkällä arvot paperille.
    Viittaako tämä nyt rikkinäisiin katalysaattoreihin?
    Vai voiko vika olla lambda-antureissa tai jossain muualla?

    Tietääkseni autossa on joku muu kuin alkuperäinen putkisto. Näin myyjä sanoi, ja mukana tulleen oletettavasti alkuperäisen putkiston olen jo myynytkin.

    Katalysaattoreita on 2 kpl heti pakosarjan jälkeen. Ei kai niitä muualla ole?

    Täytyy tunnustaa että autoa on koitettu moneenkin kertaan käyntiin hinaamalla, joka on saattanut hyvinkin hajottaa katalysaattorit. Joku toki olisi voinut joskus kertoa, että niin ei saa tehdä
    Autossa oli vakavia käynnistysongelmia, minkä takia vaihdettiin vaikka mitä osia, mutta loppujen lopuksi syy löytyi bensapumpun releestä.
    Jokatapauksessa hinausten vuoksi katalysaattorit saattavat hyvinkin olla rikki.


    Ainut vikakoodi mikä tulee, on Imupuolen nokka-akselin säätö/Sytytysennakko liian suuri-vikakoodi.

    Tuo vikakoodi mulla on ollut vuosia ja luovutin jo tuon kanssa.
    Pitäskö tuo nyt sitten saada jotenkin hoidettua, ennen kun alkaa katalysaattoreita vaihtelemaan?

    Olen mittauttanut päästöt samassa paikassa heti tuon vikakoodin ilmestymisen jälkeen, mutta vasta nyt sain tietää että he ovat aikaisemminkin joutunut kierrättämään konetta kauan, ennen kuin ovat saaneet päästöt kohdilleen. Silloin kun ostin auton vuonna 2007, ei tuota ongelmaa ollut.

    Eli omilla päätelmillä tuo korkea CO-arvo johtuu tuosta vikakoodista tai katalysaattoreista, tai sitten molemmista.

    Auttakaa miestä hädässä!
  • camshaft
    BTCF Member
    • Sep 2016
    • 539
    • Kotka

    #2
    Onko INPAn livedataa saatavilla, miltä näyttää eri sivujen lukemat tyhjäkäynnillä ja kovemmilla kierroksilla?
    "Sori vaan mut oon pyrkiny vähentään" -Cheek
    Ex: E39 '96 523i projekti, E38 '99 728i työauto ym ym onhan noita

    Comment

    • Convertible
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2638
      • Turku

      #3
      Imuvuoto?

      Minulla lähti katit pois pakosarjoista, eli sellaiset löytyy.
      F25 X3 35d
      E87 118i
      E46 330ti
      E46 M3
      E30 M3
      E30 M3 Convertible
      Z3 Roadster

      Comment

      • |makke
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 847
        • Vaasa

        #4
        Originally posted by camshaft View Post
        Onko INPAn livedataa saatavilla, miltä näyttää eri sivujen lukemat tyhjäkäynnillä ja kovemmilla kierroksilla?
        Joutunee käydä kaverin ja Inpan kanssa ajelemassa.

        Originally posted by Convertible View Post
        Imuvuoto?

        Minulla lähti katit pois pakosarjoista, eli sellaiset löytyy.
        Onko noiden imuvuotojen selvittämiseen jotain yleishyödyllistä ohjetta M54:n kanssa?

        Tietääkö kukaan edes ketään, ketä olisi saanut E46:sta katalysaattoria hajalle?
        Voiko se/ne olla tukossa? Ajan käytännössä ainoastaan kaupunkia ja sielläkin vain lyhyitä pätkiä.

        Onko kukaan saanut mitään hyötyä esim tällaisella katalysaattorin puhdistusaineella?

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎