Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330Ci Cabriolet M-Sport alusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW 330 Cabriolet
    Newbiemmer
    • Apr 2016
    • 2
    • Järvenpää

    E46 330Ci Cabriolet M-Sport alusta

    Moi kaikki!
    Autooni on joku joskus laittanut madallussarjan ja haluaisin nyt asentaa sen tilalle originaalia vastaavan alustan. Eli autoni on otsikon mukainen vekotin. Saksassa Ebayn kautta myydään ilmeisesti kolmeen erilaiseen alustaan palikoita (ns. normaali, sport ja m-sport)? Vaihtoon menee siis sekä iskarit että jouset kilkkeineen, joten kysymykseni kuuluukin, että onko lähinnä näiden sport ja m-sport osien välillä jonkinlaista eroa ja jos on, niin mitä? Tuo perusalusta nyt aika todennäköisesti on korkeampi ja pehmeämpi, sen ymmärrän, mutta näiden kahden eroa en ole saanut selvitettyä.. Kiitos jo etukäteen avusta!
  • 325E
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1227
    • LAHTI

    #2
    Ainakin e46 325ti Compack M-Sport on siihen hyvä vaihtoehto

    Noita em. 3-versioita olen eri malleihin laittanut ja nyt E60 530D LCI 2008 laitoin pelkän Sport alustan ja sen tosin hieman modasin M5 Touring vakaajilla tuli hyvä. No uusin perheen jäsen E46 325ti Compack 2002 jossa on orginaalina tuo M-teknik alusta ja sellaisena meinaan sen pitää ja ostin autovaraosat24.fi sivulta uudet kaikki iskarit Sachs M-sport 2 malliset iskarit, sieltä ei saanut kuin Touring mallia ja Advantage olisi ollut toki paremmalla jäykemmällä kaasulla. Mitä ajoin autoa vielä orginaaleilla iskareilla Saksan baanalla 215km/h niin ajo kävi todella hyvin vaikka oli vanhat iskarit. Nyt päivitän vaan iskarit,kananluut,yläpäänlaakerit em. eteen ja taakse säilytän rustevapaat jouset. Toki uusin jousien molempien päiden kumit. Joten päätelmä on, että ehdotan M-Sport mallia koska, perustelen sitä sillä koska auto on näppärä 3-sarjanen ja se kuuluu olla luonteeltaan ja ajoltaan sopiva sporttiseen menoon kuuluu saada vetää kahva edellä, onhan se toki koneesta kiinni. Muttei hyvää alusta pienikoneista autoa huonoksi tee. Toisin E60 pappamallin autoon ei ole minusta niin tärkeä M-sport alusta ominaisuus kuin esim. 3-sarjan autossa. Kun kysujällä on tosiaan jo 330 mahti malli niin laittaisin tosiaan siihen tuon M-sport alustan orginaalina ja vakaajia unohtamatta jotka päivittäisin suoraan M3 mallisiksi.



    Originally posted by BMW 330 Cabriolet View Post
    Moi kaikki!
    Autooni on joku joskus laittanut madallussarjan ja haluaisin nyt asentaa sen tilalle originaalia vastaavan alustan. Eli autoni on otsikon mukainen vekotin. Saksassa Ebayn kautta myydään ilmeisesti kolmeen erilaiseen alustaan palikoita (ns. normaali, sport ja m-sport)? Vaihtoon menee siis sekä iskarit että jouset kilkkeineen, joten kysymykseni kuuluukin, että onko lähinnä näiden sport ja m-sport osien välillä jonkinlaista eroa ja jos on, niin mitä? Tuo perusalusta nyt aika todennäköisesti on korkeampi ja pehmeämpi, sen ymmärrän, mutta näiden kahden eroa en ole saanut selvitettyä.. Kiitos jo etukäteen avusta!
    Last edited by 325E; 06-03-2017, 23:14.

    Comment

    • ritariässä
      BTCF Member
      • Jan 2006
      • 3529
      • Raisio

      #3
      Originally posted by 325E View Post
      Noita em. 3-versioita olen eri malleihin laittanut ja nyt E60 530D LCI 2008 laitoin pelkän Sport alustan ja sen tosin hieman modasin M5 Touring vakaajilla tuli hyvä. No uusin perheen jäsen E46 325ti Compack 2002 jossa on orginaalina tuo M-teknik alusta ja sellaisena meinaan sen pitää ja ostin autovaraosat24.fi sivulta uudet kaikki iskarit Sachs M-sport 2 malliset iskarit, sieltä ei saanut kuin Touring mallia ja Advantage olisi ollut toki paremmalla jäykemmällä kaasulla. Mitä ajoin autoa vielä orginaaleilla iskareilla Saksan baanalla 215km/h niin ajo kävi todella hyvin vaikka oli vanhat iskarit. Nyt päivitän vaan iskarit,kananluut,yläpäänlaakerit em. eteen ja taakse säilytän rustevapaat jouset. Toki uusin jousien molempien päiden kumit. Joten päätelmä on, että ehdotan M-Sport mallia koska, perustelen sitä sillä koska auto on näppärä 3-sarjanen ja se kuuluu olla luonteeltaan ja ajoltaan sopiva sporttiseen menoon kuuluu saada vetää kahva edellä, onhan se toki koneesta kiinni. Muttei hyvää alusta pienikoneista autoa huonoksi tee. Toisin E60 pappamallin autoon ei ole minusta niin tärkeä M-sport alusta ominaisuus kuin esim. 3-sarjan autossa. Kun kysujällä on tosiaan jo 330 mahti malli niin laittaisin tosiaan siihen tuon M-sport alustan orginaalina ja vakaajia unohtamatta jotka päivittäisin suoraan M3 mallisiksi.
      Hmm, kuinkahan moni vetelee e46 cabriolla kahva edellä ja valitsee alustan niillä kriteereillä.

      E46 avossa menee hyväkuntoinen vakioalusta tai kevyesti madallettu jämäkkyyden ja ajettavuuden puolesta mainiosti.

      Kun taascnämä 500 sarjalaiset vakiona pehmeämpiä ja ns puskevampia tiukemmissa käännöksissä ja näissä alustan muutos tekee jo paljon ellei ole lisävarustelistala poimittu paremmilla palikoilla.
      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

      Comment

      • Amigo
        Bimmer Rookie
        • Dec 2012
        • 167
        • Turku

        #4
        Ainakin iskarit on eri osanumeroilla m-sport ja sport -versioissa, eli olisiko ne hieman jäykemmät ämmäläisissä sitten. Jousissa ei tietääkseni ole eroa.
        E46 328ci

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6936
          • N/A

          #5
          Laita runkonumero 7 viimeistä niin selvitellään minkälaisia osia autoosi kuuluu. Pääset vielä aika helpolla jos siihen on vaihdettu vain jouset, voit käyttää nykyisiä yläpitä sun muita osia. Ostat vaan 4 uutta iskaria ja alkuperäiset jouset. Jos haluat hieman panostaa enempi uusit samalla yläpään kääntölaakerit eteen ja ylätuennat taakse, sekä koiranluut eteen. Lemförder / sachs on hyvä merkki noissa yläpäissä ja koiranluissa.
          Minulla oli aiemmin BMW 330i cabrio 2004 m-sport 2 paketilla, ja todella tykkäsin siitä alustasta. Sellaisella nuo on parhaimmillaan.
          Last edited by Antti O; 07-03-2017, 08:22.

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17838
            • PKS

            #6
            Itse ostaisin valmiin H&R Cup-kit alustan, siinä tulee jouset ja perinteiset iskarit - kyse ei ole mistään säädettävästä Coilover alustasta. Kun otat miedomman madalluksen (30mm luokkaa) ei auto tipahda kuin sentin vakiosta. Väitän kuitenkin, että ajettavuus paranee ja pääset eroon perinteisestä M-Sport alustan pintakovuudesta ja korvaat sen progressiivisuudella joustovaran loppupäässä.

            Itselläni oli sama sarja aiemmassa E46:ssa ja pidin kovasti. Kelpasi myös rata-ajoon ja kovempaan mutka-ajoon loistavasti.

            Hinta varmasti edullisempi kuin erilliset jouset ja hyvälaatuiset iskarit erikseen ostettuna.

            edit: Ontopic: Sport ja M-Sport alustassa on eroja sekä iskareissa, jousissa, kuin etualatukivarsissa.
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

            E28 ///M535i '87 zinnoberrot

            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36
            ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
            Muut talouden vehkeet:
            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6936
              • N/A

              #7
              Kompataan Dualfunia sen suhteen että tuo H&R comfort kit on varmasti myös hyvä valinta. Se vastaa hyvin likelle alkuperäistä ajomukavuudeltaan, auto on vielä käyttökelpoinen ja sopii monenlaiseen ajoon.

              Comment

              • BMW 330 Cabriolet
                Newbiemmer
                • Apr 2016
                • 2
                • Järvenpää

                #8
                Originally posted by Antti O View Post
                Laita runkonumero 7 viimeistä niin selvitellään minkälaisia osia autoosi kuuluu. Pääset vielä aika helpolla jos siihen on vaihdettu vain jouset, voit käyttää nykyisiä yläpitä sun muita osia. Ostat vaan 4 uutta iskaria ja alkuperäiset jouset. Jos haluat hieman panostaa enempi uusit samalla yläpään kääntölaakerit eteen ja ylätuennat taakse, sekä koiranluut eteen. Lemförder / sachs on hyvä merkki noissa yläpäissä ja koiranluissa.
                Minulla oli aiemmin BMW 330i cabrio 2004 m-sport 2 paketilla, ja todella tykkäsin siitä alustasta. Sellaisella nuo on parhaimmillaan.

                Kiitos kaikille kommenteista! Uskoisin, että autoon on vaihdettu vain jouset (tämä kuitenkin täysin mutu-tuntuma), eteen on jo tulossa uudet tukivarret ja koiranluut, joten nyt vielä suunnitteilla iskarit, jouset ja kaikki tarvittavat kilkkeet ylä- ja alapäihin jokaiseen kulmaan! Sitten kun nämä kaikki saa jostain haalittua, niin luulisi alustan olevan sellainen, kuin se tehtaalla on suunniteltu.. Mitä vielä tuohon madallukseen tulee, niin auto on ihan ok ajettava tälläkin hetkellä, mutta nyt kun ainakin Etelä-Suomessa on trendinä repiä asfalttia sieltä täältä auki, niin vähänkin reilummin kuopastuissa reunoissa ottaa pohjalevy kiinni.. Tästä syystä en haluaisi yhtään matalampaa alustaa kuin mitä tehtaalta lähtiessä autossa oli kiinni..

                Auton VINin 7 viimeistä on EW05225.
                Last edited by BMW 330 Cabriolet; 07-03-2017, 21:57.

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6936
                  • N/A

                  #9
                  Tuossa varustelista, autosta ei löydy ns. M-Sport II pakettia:

                  Vehicle options
                  S167 EU4 exhaust emissions standard
                  S210 Dynamic stability control
                  S226 Sports suspension settings
                  S290 BMW light-alloy wheel star spokes 44
                  S313 Fold-in outside mirror
                  S387 Wind deflector
                  S388 Softtop, black
                  S423 Floor mats, velours
                  S428 Warning triangle and first aid kit
                  S438 Fine wood trim
                  S459 Seat adjuster, electric, with memory
                  S481 Sports seat
                  S494 Seat heating driver/passenger
                  S502 Headlight cleaning system
                  S508 Park Distance Control (PDC)
                  Vehicle options
                  S522 Xenon Light
                  S534 Automatic air conditioning
                  S663 Radio BMW Professional
                  S674 Hi-Fi System Harman Kardon
                  S710 M sports steering wheel, multifunction
                  S785 White direction indicator lights
                  L801 National version Germany
                  S863 Retailer Directory Europe
                  S879 On-board vehicle literature German
                  Vehicle options
                  S399 Softtop, electromech. all-autom.
                  S473 Armrest front
                  S520 Fog lights
                  S548 Kilometer-calibrated speedometer
                  S550 On-board computer
                  S832 Battery in luggage compartment
                  S851 Language version German

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17838
                    • PKS

                    #10
                    Kaikki osathan menee paikoilleen, ts ei ole väliä onko kyseessä M-Sport vai vakioalustan vaikkapa iskari tai jousi. Ihan siitä kiinni millaista alustaa haluat.

                    Se on vakiona todella korkea jos ei ole M-Sport pakettia tai urheilualustaa, joten mieti vielä kertaalleen haluatko ihan tehdasvakiota kuitenkaan. M-Sport alustallakin tulee korkeanpaikan kammo ja vaikea kuvitella, että sillä saisi mitää raapimisia aikaan vielä. Sama koskee myös tuollaista mietoa H&R comfort kittiä.
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36
                    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    Muut talouden vehkeet:
                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • sonikk
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 1664
                      • Kerava

                      #11
                      Mulla taisi olla E46 sedanissa tuo S226 sports suspension enkä kyllä suosittele, oli todella pintakova ja silti aika korkea. Eibach Sportline jouset oli tosi hyvä päivitys niiden orkkis sportti (?) iskareiden kaveriksi. Matalampi mutta silti mukavampi. H&R:n jouset ei toiminu E91:ssä läheskään yhtä hyvin, mutta varmaankin johtui väsyneistä normialustan iskareista. :think

                      Comment

                      • karitammi
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2012
                        • 78
                        • Espoo

                        #12
                        Mulla on 2001 325i cabrio. Vakioalustallakin saa minusta aikaan ihmeellisen helposti raapaisun hidastetöyssyssä. Veikkaan, että se johtuu enemmänkin alustan löysyydestä kuin mataluudesta. Joustot terävissä töyssyissä on aika pitkiä.

                        N. 30 mm madalluksella ja hintaluokassa 400 € saa mm. Koni STR.T, Eibach B4 Komfort, H&R Cup Kit ebay:stä. Osaako arvon raati laittaa nuo johonkin järjetykseen? Tavoitteena olisi pieni napakoittaminen vakiosta. Radalle tuskin on tarvetta.

                        Comment

                        • dabbe
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2011
                          • 133
                          • Espoo

                          #13
                          ite laitoin konin fsd:t ja h&r 35/15mm madalluksen. Mukava, mutta sopivan jämäkkä. Toimii (toki fsd:t ei oo mitenkään halvimmasta päästä)

                          Comment

                          • Ronsuu
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2010
                            • 75
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by Dualfun View Post
                            Itse ostaisin valmiin H&R Cup-kit alustan, siinä tulee jouset ja perinteiset iskarit - kyse ei ole mistään säädettävästä Coilover alustasta. Kun otat miedomman madalluksen (30mm luokkaa) ei auto tipahda kuin sentin vakiosta. Väitän kuitenkin, että ajettavuus paranee ja pääset eroon perinteisestä M-Sport alustan pintakovuudesta ja korvaat sen progressiivisuudella joustovaran loppupäässä.

                            Itselläni oli sama sarja aiemmassa E46:ssa ja pidin kovasti. Kelpasi myös rata-ajoon ja kovempaan mutka-ajoon loistavasti.

                            Hinta varmasti edullisempi kuin erilliset jouset ja hyvälaatuiset iskarit erikseen ostettuna.

                            edit: Ontopic: Sport ja M-Sport alustassa on eroja sekä iskareissa, jousissa, kuin etualatukivarsissa.

                            Mistähän näitä kannattaisi tilailla?

                            Comment

                            • Dualfun
                              Moderator
                              • Jan 2003
                              • 17838
                              • PKS

                              #15
                              Originally posted by Ronsuu View Post
                              Mistähän näitä kannattaisi tilailla?
                              Henkilökohtaisesti googlaisin halvimman kaupan (esim mallinumerolla), joka todnäk sijaitsee Saksassa.
                              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                              ½ E36
                              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                              Muut talouden vehkeet:
                              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎