Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 jakoketjun kiristäjä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JereR
    Newbiemmer
    • Jan 2014
    • 4
    • Tampere

    E46 jakoketjun kiristäjä

    Moro!
    Vaihdoin tänään n42b20 e46 bemariin jakoketjun kiristäjän koska edellinen piti järkyttävää mölyä. Vaihdon jälkeen autosta katosi täysin tehot.
    Vikakoodiksi antaa P0366 ja P0368, viittaa siis kampiakselin asentotunnistimeen.
    Anturia ei käytetty missään vaiheessa irti. Vaihdettiin vanha kiristäjä takaisin eikä muutosta. Ketju hypännyt?
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #2
    Originally posted by JereR View Post
    Moro!
    Vaihdoin tänään n42b20 e46 bemariin jakoketjun kiristäjän koska edellinen piti järkyttävää mölyä. Vaihdon jälkeen autosta katosi täysin tehot.
    Vikakoodiksi antaa P0366 ja P0368, viittaa siis kampiakselin asentotunnistimeen.
    Anturia ei käytetty missään vaiheessa irti. Vaihdettiin vanha kiristäjä takaisin eikä muutosta. Ketju hypännyt?
    Molemmat koodit tulee pakonokan anturilta, ei kampiakselin anturilta. Onko anturin johdot kunnolla kiinni?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • JereR
      Newbiemmer
      • Jan 2014
      • 4
      • Tampere

      #3
      Originally posted by HTK12 View Post
      Molemmat koodit tulee pakonokan anturilta, ei kampiakselin anturilta. Onko anturin johdot kunnolla kiinni?
      Hups,ajatusvirhe tossa kampiakselihommassa.
      Joo,johdot kunnolla kiinni,ei ollut vaikutusta käyntiin vaikka käynnistettiin ilman että anturi oli edes kiinni?

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by JereR View Post
        Hups,ajatusvirhe tossa kampiakselihommassa.
        Joo,johdot kunnolla kiinni,ei ollut vaikutusta käyntiin vaikka käynnistettiin ilman että anturi oli edes kiinni?
        Löytyy sulla lukijasta live-dataa? Sieltä voisi katsoa näkyykö lukemia tuolta anturilta. Voisi hyvin olla, että se anturi sattui nyt hajoamaan.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • JereR
          Newbiemmer
          • Jan 2014
          • 4
          • Tampere

          #5
          Varmaankin jako hypännyt,missä hinnoissa ajoituksen tarkistukset pyörii ja voisiko selvitä pelkästään uudelleen ajoittamalla jos ei ole mitään muuta ehtinyt rikkoa? Ja joutuuko paljon purkamaan?

          Comment

          • Lundersson
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2009
            • 245
            • Kerava

            #6
            Jaon hyppäämisestä ja/tai ketjun venymisestä tulee kampiakselilta koodia ajoitukseen liittyen. Kokemusta on.. Jaon tarkastaminen on noin 4h homma, kokemusta on..

            Kaksi viikkoa sitten oli samat koodit imunokka-anturille. Aiheutti ajoittaista nytkähdystä kunnes paheni pätkimiseen akkuvalon saattelemana. En voinut uskoa että vaiva hävisi uudella nokka-anturilla koska anturit oli vaihdettu reilu vuosi takaperin - ja kyllä; Febi Biltstein osilla. Sun koodit liittyy signaaliin. Tarkista myös että nokka-anturi saa virtaa ja maata. Mittaa myös signaalikaapelin yhteys ecuun. Omassa oli maa hävinnyt/palanut ecusta jolloin nokkien anturit vaihdettiin turhaan. Koko ecu piti vaihtaa..
            Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
            ex 325 e30, 316ti e46

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Lundersson View Post
              Jaon hyppäämisestä ja/tai ketjun venymisestä tulee kampiakselilta koodia ajoitukseen liittyen. Kokemusta on.. Jaon tarkastaminen on noin 4h homma, kokemusta on..

              Kaksi viikkoa sitten oli samat koodit imunokka-anturille. Aiheutti ajoittaista nytkähdystä kunnes paheni pätkimiseen akkuvalon saattelemana. En voinut uskoa että vaiva hävisi uudella nokka-anturilla koska anturit oli vaihdettu reilu vuosi takaperin - ja kyllä; Febi Biltstein osilla. Sun koodit liittyy signaaliin. Tarkista myös että nokka-anturi saa virtaa ja maata. Mittaa myös signaalikaapelin yhteys ecuun. Omassa oli maa hävinnyt/palanut ecusta jolloin nokkien anturit vaihdettiin turhaan. Koko ecu piti vaihtaa..
              Tässä tuli aika kattavat ohjeet. Febi bilteinin osien laatu ei ole monesti OE tasoa. Ennemmin laittaisin Siemens/VDO/Bosch anturia.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • JereR
                Newbiemmer
                • Jan 2014
                • 4
                • Tampere

                #8
                Nyt on jakopää vaihdettu. Auto toimii muuten hyvin, paitsi tyhjäkäynnillä välillä ravistaa ja kierrokset heittelee. Sanoivat korjaamolla että huohotin hajalla.
                Voiko se olla mennyt samalla kuin ketju meni? Ennen tätä ei ollut mitään ongelmia tyhjäkäynnin kanssa. Ja mitä ongelmia voi seurata jos huohotin on rikki eikä sitä heti vaihda?

                Ja toinen juttu vielä, tarkistin öljyt ja huomasin että öljytikusta on ilmeisesti siitä päästä se pieni muovinen osa tippunut johonkin. Voiko se tehdä jotain vahinkoa jos on sinne putkeen tippunut?
                Last edited by JereR; 27-03-2017, 22:22.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎