Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 316i/318i N42 starttaa muttei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • K_olli
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 267
    • Lappeenranta

    E46 316i/318i N42 starttaa muttei käynnisty

    Pitää itsekkin kirjoitella emännän bemarista.

    Tosiaan Auto on vuoden 2003 N42 compacti.

    Emäntä ajoi töihin ja töistä lähtiessä kävi vähän huonosti ja sammui ensimmäiseen risteykseen. Tämän jälkeen auto ei sitten lähdekkään käyntiin. (ei anna koodeja)

    Pyörittää kyllä pätskii ja pötskii putkessa mutta ei lähde käyntiin. Aikansa (n 3-5 min) kaasu pohjassa kun sahaa häviää purkkarit kokonaan. Kun antaa päivän olla puristukset taas maagisesti löytyvät ja taas sama homma. Bensapumppu pitää jurinaa ja bensa haisee mutta ei. 60 tonnia sitten autoon teinkin moottoriin täysremontin (ketju, laakerit renkaat tms.)

    Taitaa olla aika pistää paaliin.
    Last edited by K_olli; 30-03-2017, 13:54.
    "Eihän se ahdin pakollinen oo, mut on se hyvä aina olla"
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    Originally posted by K_olli View Post
    Pitää itsekkin kirjoitella emännän bemarista.

    Tosiaan Auto on vuoden 2003 N42 compacti.

    Emäntä ajoi töihin ja töistä lähtiessä kävi vähän huonosti ja sammui ensimmäiseen risteykseen. Tämän jälkeen auto ei sitten lähdekkään käyntiin. (ei anna koodeja)

    Pyörittää kyllä pätskii ja pötskii putkessa mutta ei lähde käyntiin. Aikansa (n 3-5 min) kaasu pohjassa kun sahaa häviää purkkarit kokonaan. Kun antaa päivän olla puristukset taas maagisesti löytyvät ja taas sama homma. Bensapumppu pitää jurinaa ja bensa haisee mutta ei. 60 tonnia sitten autoon teinkin moottoriin täysremontin (ketju, laakerit renkaat tms.)

    Taitaa olla aika pistää paaliin.
    Katso nyt ainakin että jako on kohdallaan ensimmäisenä.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • K_olli
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2010
      • 267
      • Lappeenranta

      #3
      Originally posted by Supa View Post
      Katso nyt ainakin että jako on kohdallaan ensimmäisenä.
      Juu pitänee se sen verran purkaa. Valvetronicin sopeutin, itseasiassa tuntui että ois enempi luvannut mutta ei silti lähtenyt käyntiin.
      "Eihän se ahdin pakollinen oo, mut on se hyvä aina olla"

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17835
        • PKS

        #4
        Originally posted by K_olli View Post
        Tosiaan Auto on vuoden 2003 N42 compacti.

        Pyörittää kyllä pätskii ja pötskii putkessa mutta ei lähde käyntiin. Aikansa (n 3-5 min) kaasu pohjassa kun sahaa häviää purkkarit kokonaan. Kun antaa päivän olla puristukset taas maagisesti löytyvät ja taas sama homma.
        Vanoksen säätöpyörä jumissa tai jako hypännyt, siinä omat veikkaukset.
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

        E28 ///M535i '87 zinnoberrot

        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36
        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
        Muut talouden vehkeet:
        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • K_olli
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 267
          • Lappeenranta

          #5
          Originally posted by Dualfun View Post
          Vanoksen säätöpyörä jumissa tai jako hypännyt, siinä omat veikkaukset.
          Tuo jaon hyppääminen oli oma vahva veikkaus. Moni on sanonut että, jos jako hyppää niin laahaimet olis kanssa päreinä alakerrasta. Onko näin?

          Ja miten tuon säätöpyörän jumiutumisen vois todeta?
          "Eihän se ahdin pakollinen oo, mut on se hyvä aina olla"

          Comment

          • K_olli
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2010
            • 267
            • Lappeenranta

            #6
            Autossa oleva vika selvisi, jos se jotakuta kiinnostaa.
            Vanos ilmeisesti korkannut. Ketjupyörien ajoitus oli kohdallaan.
            Nokkien takapäässä olevien "neliöiden" perusteella kuitenkin imunokka neljänneskierroksen pommissa.

            Ohivuotomittaus paljasti myös koneen olevan Kaputt. Lukemat 70-40% välillä.
            "Eihän se ahdin pakollinen oo, mut on se hyvä aina olla"

            Comment

            • Lundersson
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2009
              • 245
              • Kerava

              #7
              Uusittiinko vanoksen kuningaspultti ketjun vaihdon yhteydessä?

              Itseäni arvelluttaa voiko ohivuototestaukseen luottaa jos kerta imunokka-akselin ajoitus silmiinnähden pielessä, eikös silloin voi käydä niin että venttiili avaa reilusti ennen YKK:aa?

              Näissä voi (kuten esim. VAG:gilaisissa) jako hypätä vaikka paikat olisi kunnossa. Vaarana on että jos kiertokanki pyörähtää väärään suuntaan niin jako hyppää kuulemma varmasti. Näitä on kuulemma käynyt esim. kun porukka parkkeeraa auton pakkia vasten nokka alamäkeen. Mietin vain jos siinä risteykseen sammuessa auto on hiiannut vaihdetta vasten..
              Last edited by Lundersson; 14-07-2017, 17:54.
              Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
              ex 325 e30, 316ti e46

              Comment

              • K_olli
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2010
                • 267
                • Lappeenranta

                #8
                Pultti jätettiin remontissa alkuperäiseksi.

                Niinno onhan kaikki mahdollista.

                Tähän vehkeeseen tulee seuraavaksi kyllä varmaan V8 jossa on työntötangot ja pysyy pois liikennekäytöstä. Eipähän tarvi vanoksien kanssa puljata.
                "Eihän se ahdin pakollinen oo, mut on se hyvä aina olla"

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #9
                  No siinähän se syy sitten tulikin. Pultteja ei ole tarkoitettu käytettäväksi uudestaan koska kiristetään kulmaan ja täten venyvät.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • K_olli
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2010
                    • 267
                    • Lappeenranta

                    #10
                    No siinähän se syy sitten tulikin. Pultteja ei ole tarkoitettu käytettäväksi uudestaan koska kiristetään kulmaan ja täten venyvät.
                    Voiko pultti venyä 1/4 kierrosta ilman että katkeaa :O
                    "Eihän se ahdin pakollinen oo, mut on se hyvä aina olla"

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #11
                      Voi varmaan enemmänkin. Miksi niitä ei vaihdettu kuten ohjeissa sanotaan?
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • Juhni
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2014
                        • 53
                        • turku

                        #12
                        Originally posted by K_olli View Post
                        Voiko pultti venyä 1/4 kierrosta ilman että katkeaa :O

                        Kampuran ja nokkien pultit on kummatkin venyviä. Kyllä ne vanhat muutamia millejä oli pitempiä ku uudet. Ja jos uudestaan käyttää vanhat ni oisko siitä tullu muutama milli taas lisää? En tiiä, ite uusin kaikki ettei tarvii miettiä semmosta.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          #13
                          Eipä näitä kaikki uusi, itse en kyllä ymmärrä miksi ottaa riski, mutta osa ottaa. Aivan samaa kuin muissakin merkeissä, jotkut käyttävät jakopäärempassa kuningaspultinkin uudestaan, vaikka on venyvä ja ohjeet käskee vaihtamaan.. Kai se on se säästäminen. :think
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            #14

                            Kasataan varmaan myös vanhoilla tiivisteillä?
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎