Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 häiriövalo-ongelma, pahenee vaan. Auttakee!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kale79
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 150

    E46 häiriövalo-ongelma, pahenee vaan. Auttakee!

    Eipäs saatukkaan vielä häiriövalo ongelmaa korjattua.
    Auto oli 316 vm00 1,9 koneella, ja steptronikki 4-vaihteinen automaattiloota.
    Liian laihasta seoksesta valittaa.

    Autoon on vaihdettu nyt ilmamäärämittari, molemmat lambda anturit ja kuulemma katalysaattorin vaihtoivat siihen. Pari päivää sillä ehtii ajella ja sitte syttyy se moottorin kuva palamaan, eikä sammu muuten ku testerillä kuittaamalla. Yleensä syttyy tyhjäkäynnillä liikennevaloissa ku odottaa.

    Auto ei oo mulla ollu ku pari kuukautta, liikkeestä sen ostin ja liikkeen piikkiin sitä on takuuseen korjailtu. Nyt vaan myyjä alkaa uhkaileen, että vaihettais autoa. Sinänsä vituttaa ku auto toimii muuten ihan hyvin, mutta se häiriövalo vie hermot.

    Toi katalysaattori juttu mua ihmetyttää, se kuulemma oli rikki, romut irti sieltä. Myyjä ei halunnu, että laitetaan bemun omaa putkistoa, (ovh 1500€) Puhui, että laittavat tarvikekatin jossain nyrkkipajalla. Noh, tutkailin tossa auton pohjaa, niin huomasin, että ainut uus osa putkistossa näytti olevan pätkä tavallista putkea vaan. Lisäksi auton käyntiääni on paljon kovempi, mitä aikasemmin, pörisee kummasti. Eikait ne nyt saatana vaan oo ottanu ne irtoromut veks ja laittanu putken pätkän siihen jatkoks.

    Mietin, että mitä Vi**ua. Taitavat viilata linssiin ihan kympillä.
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    #2
    Siis oliko ne ottaneet katalysaattorin kokonaan pois sieltä ja hitsannut suoraa putkea tilalle? Jos näin, niin silloin on kusetettu ja urakalla.
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

    Comment

    • Kale79
      Bimmer Rookie
      • Apr 2005
      • 150

      #3
      Siinä ku on se keskipönttö eli katti, niin sen jälkeen oli uutta putkea takapöntölle asti. Mietin vaan, että mikä järki siinä silleen on ollu tehdä.

      Comment

      • Janza182
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4988
        • 013

        #4
        Isän samanlaisessa autossa (316i 1.9 -00) oli kanssa tuon valon kanssa ongelmia.. ja yleensä just sytty moottorijarrutuksen aikana tai liikennevaloissa. Eräänkin kuittauksen jälkeen sytty jo 15km ajon jälkeen! Ja sama juttu oli että oli joko käyny laihalla tyyliin 0.1 sekunnin ajan tai rikkaalla. Autoon vaihdettiin se ilmamassa/määrämittari mikälie ja nyt on pari kuukautta valo ollu pimeenä. Ensin epäilivät ettei vika ole siinä mutta oli kummiskin. Liekkö tästä sepostuksesta mitään apuu mutta ajattelin nyt kirjottaa kun näitä aina silloin tällöin täältä saa lukea

        Comment

        • Kale79
          Bimmer Rookie
          • Apr 2005
          • 150

          #5
          Autoliike epäilee, että se uus ilmamäärämittari ei toimiskaan.Perjantaina vien auton lisätutkimuksiin.

          Comment

          • f1zz
            GTi:stä tuttu
            • Sep 2003
            • 1469
            • Veikkola

            #6
            mistäpäin ostit ja missä sitä on korjailtu??

            Voisiko kuitenkin autossasi olla klassinen imuvuoto, yms mekaanista vikaa.

            Tarvikekatti ei ole sitten luultavasti e-hyväksytty joten voit pyytää sitä vaihdettavaksi jos siellä on joku yleismallin katti.

            Comment

            • Kale79
              Bimmer Rookie
              • Apr 2005
              • 150

              #7
              Ostin auton kaivokselasta vaihtoplussasta.
              Metroauto airportilla ne on sitä yrittäny korjailla.
              Ton pakoputki homman vaihtoplussa teetti jossain nyrkkipajalla, ku metroauto oli kuulemma liian kallis paikka.

              Metroautossa kävivät imuilmavuodot läpi, eikä kuulemma mitään löytyny.

              Comment

              • Kale79
                Bimmer Rookie
                • Apr 2005
                • 150

                #8
                Mitä muuten tarkottaa ei e-hyväksytty katti? Eikö se täytä päästönormeja tai jotain?

                Comment

                • f1zz
                  GTi:stä tuttu
                  • Sep 2003
                  • 1469
                  • Veikkola

                  #9
                  Kyllä se varmasti/luultavasti täyttää ne mutta kun siinä ei ole e-hyväksyntää se ei ole katulaillinen suomessa. Sama juttu vaikka takavaloissa, sivupeileissä, yms.
                  e-hyväksynnän omaavan katin hinta on yleensä reilusti kalliimpi.

                  Kun mainitsit että putken vaihdon myötä äänet muuttu, niin tarvikeputkien äänet ovat erillaiset (möreemmät, sirisevät, häiritsevät) kuin alkuperäsen putken tai sitten ei.

                  Eli jos ne siellä metrossa sano että katista on romut irti, niin kysy miksi sulle on vaihdettu ylipäätänsä uusi putki katista taaksepäin?? Kysy myös vaihdettiinko sinne ollenkaan uutta kattia??

                  Kerro tarkemmin kauan meni ilmamäärämittarin vaihdon jälkeen että valo taas syttyi? ja vaihdettiinko siihen kaikki lambdat ja määrämittari samalla?
                  Last edited by f1zz; 30-05-2005, 19:38.

                  Comment

                  • Kale79
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2005
                    • 150

                    #10
                    No perkule, kyllä haiskahtaa tuo touhu vähä epäilyttävältä.
                    Menee aina joku pari päivää että se valo syttyy, kuitenki ennen ku on puolta tankillista ehtiny ajaa.

                    Vaihtoivat ihan eka sen ilmamäärämittarin ja sitte toisella käynnillä lambda anturin. Sitte myöhemmin ku olivat toista lambda anturia vaihtamassa, niin huomasivat, että katti oli rikki.

                    Comment

                    • ANSSI
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 322
                      • Espoo

                      #11
                      mulla oli edellisestä (316i -99) katin jälkeen olevasta vaimentimesta helyt irti olisko laitettu tämän tilalle suora putki ja jos on niin älä missään nimessä hyväksy moista räpellystä. ton uuden putken hinta on bmw:llä noin 890€ ja putki on yhtä pätkää alusta loppuun.
                      330e M-Sport -20 --- 118i M-Sport -20 ---
                      EX:530e M-Sport -18, F34 M-Sport, F30 Alpine White HandWashOnly F30, Audi A3 2.0 TDI Quattro -09, BMW 325iA Touring E91 -06, BMW 318iA Touring E46 -01, BMW 316i E46 -99

                      Comment

                      • Kale79
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2005
                        • 150

                        #12
                        Kuuluisko siinä olla joku välipönttö?
                        Siis katin ja takapöntön välissä? Jos näin on niin huhhuh mitä toimintaa...
                        Metroautossa sanoivat, että koko putkisto maksais 1500€.

                        Comment

                        • ANSSI
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 322
                          • Espoo

                          #13
                          kyllä ainakin minulla oli
                          330e M-Sport -20 --- 118i M-Sport -20 ---
                          EX:530e M-Sport -18, F34 M-Sport, F30 Alpine White HandWashOnly F30, Audi A3 2.0 TDI Quattro -09, BMW 325iA Touring E91 -06, BMW 318iA Touring E46 -01, BMW 316i E46 -99

                          Comment

                          • Kale79
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2005
                            • 150

                            #14
                            Huijasivat!

                            Jep, eli tutkimuksissa osottautui, että autossa on edelleen sama vanha katalysaattori josta oli romut putsattu pois ja katalysaattorin ja takapöntön välistä oli korvattu äänenvaimennin suoralla putkella.

                            Comment

                            • Rahu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 6464
                              • Tuusula

                              #15
                              Ei vittu mitä toimintaa Nyt kaikki keinot vaan käyttöön, aloita vaikka soittamalla maahantuojalle ja kerro miten on käyny ja miten tulisi edetä, tuommoiset liikkeethän pilaa bmw:n maineen ja varsinkin omansa lopullisesti.
                              BMW Service
                              P.o4oo925441
                              [email protected]
                              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎