Announcement

Collapse
No announcement yet.

330ci:hin lukollista perää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Turobimmer
    Bimmer Rookie
    • Mar 2017
    • 45
    • Imatra

    330ci:hin lukollista perää

    Eli mistä kannattaisi lähteä metsästämään perään lukkokamoja taikka mistä kannattaisi kysellä kokonaista lukollista perää kaikkineen hilppeineen??

    Jos hinnoista joku osaa kertoa myös niin kiitollinen, kadulle ja normaaliajoon tarvetta, eli ihan "peruslukot" käy hyvin..
  • janne30
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 2198
    • Vantaa

    #2
    Wavetrac & quaife tekee lukkoyksiköitä bemareihi. Googlella löytyy lisäinfoa ja hinnat.
    G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
    E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


    1 x F20
    3 x E30
    2 x E36
    5 x E46
    3 x E9X

    Comment

    • Iltsu
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 778
      • Espoo

      #3
      Itse hommasin kitkalukon tuolta:


      Pääsee helpommalla kun ei tarvitse lukon asennusta ja laakereiden metsästystä miettiä.
      Tesla Model Y Performance
      E36 318iS "jäärata/rallicross"

      Comment

      • Turobimmer
        Bimmer Rookie
        • Mar 2017
        • 45
        • Imatra

        #4
        Siitähän sais suoraan kyl valmiin paketin... Joko sait perän ja onko jo ajossakin? Onko hyvä??

        Comment

        • Iltsu
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 778
          • Espoo

          #5
          On ollut kiinni puolisen vuotta, tuli 50/50% lukko. Ihan hyvä se on.
          Tilaat samalla hieman tiheämmän välityksen, kiihtyy paremmin
          Toki motarilla vähän janoisempi sitten.
          Tesla Model Y Performance
          E36 318iS "jäärata/rallicross"

          Comment

          • kani
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 699
            • Espoo

            #6
            Tässä kans yksi vaihtoehto MFactoryltä mitä olen pohtinyt omaan cabiin. Peruslukko siis.

            E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17844
              • PKS

              #7
              Originally posted by kani View Post
              Tässä kans yksi vaihtoehto MFactoryltä mitä olen pohtinyt omaan cabiin. Peruslukko siis.

              http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1043397
              Ilmeisesti kuten Quaifen tuotos, mutta edullisempi.
              Mitähän maksaa Suomeen tuotuna?

              Iha kuriositeettina katsoin, aika hyvät asennusohjeet oli joku tehnyt. Ainoa huomio kiinnittyi kuvaan missä sisään juotettiin 75W-140 öljyt - väärin. Perässä ei ole lukkolevyjä, joten öljy pitäisi olla lukottoman perän 75W-90. Joku olikin kuitannut saman myöhemmin, mutta ajattelin mainita.

              Ex-330i asensin Quaifen lukkoyksikön ja olin siihen erittäin tyytyväinen. Minusta auto oli loogisempi ja helpompi ajaa kuin yksikään kitkalukollinen auto mitä olen ajanut.
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              ½ E36
              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
              Muut talouden vehkeet:
              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • Wespa
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2016
                • 1838
                • Karjaa

                #8
                Originally posted by Dualfun View Post
                Ex-330i asensin Quaifen lukkoyksikön ja olin siihen erittäin tyytyväinen. Minusta auto oli loogisempi ja helpompi ajaa kuin yksikään kitkalukollinen auto mitä olen ajanut.
                Huomasiko talviliukkailla selkeää eroa lukottomaan esim. liikkeillelähdöissä? Kovasti tekis mieli molempiin sigun kippoihin laittaa Quaife tai miksei Wavetrac tai joku vastaavakin, ei vaan ole ihan halpa paukku vaikka itse asentaakin. :think
                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                Porsche 944 -86 (DE)
                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                Comment

                • Dualfun
                  Moderator
                  • Jan 2003
                  • 17844
                  • PKS

                  #9
                  Originally posted by Wespa View Post
                  Huomasiko talviliukkailla selkeää eroa lukottomaan esim. liikkeillelähdöissä? Kovasti tekis mieli molempiin sigun kippoihin laittaa Quaife tai miksei Wavetrac tai joku vastaavakin, ei vaan ole ihan halpa paukku vaikka itse asentaakin. :think
                  Huomasin kyllä positiivisen vaikutuksen, vaikkakin käsittääkseni toiminta on parasta liikkeellelähdössä vain DSC päällä, ja myönnänpä että en ilman DSC:tä sen enempää liikkeellelähtöä koskaan kokeillut. Leikittyä tuli sitäkin enemmän, loogista pitkää liippiä - myös tarvittaessa kesäaikaan.

                  Minusta Quaifen ominaisuudet tulivat parhaiten esille juurikin mutkissa, ohjausvaste oli aivan uskomaton. Ja sutihan se kahdella asfaltilla kivasti, toki parempi heittää kasia kuin paikallaan yrittää jauhaa.

                  Rataakin tuli ajettua huolella. Siellä huomasi tosin, että vakio ABS järjestelmä meni pahasti sekaisin jos joutui jarruttamaan yhtään ratti vinossa. Nyt 7v myöhemmin tiedän, että DSC moduliin olisi saanut koodattua helpolla "lukkoperälogiikan" (kuten M3), mikä olisi varmasti auttanut tähän. Mutta eipä sitä silloin osannut tuollaisia.
                  Last edited by Dualfun; 27-04-2017, 16:16.
                  E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                  E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                  E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                  ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                  ½ E36
                  ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                  Muut talouden vehkeet:
                  E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                  Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                  Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                  Comment

                  • kani
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 699
                    • Espoo

                    #10
                    Tuo lukkoperälogiikan koodausvinkki oli hyvä, kiitos!
                    E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎