E46 330i, 2001 sedan.
BC Racing Extreme drop-alustasarja 10kg/mm jousilla.
Huomasin että vasen puoli, varsinkin etupää on korkeammalla kuin oikea puoli.
Otin edestä ja takaa kaikki irti ja ruuvasin kaikki iskarit ja jouset millilleen samalle korkeudelle. Silti kuskin puoli on korkeammalla noin puoli senttiä?
Onko jotain vääntynyt? Camber- ja casterkulmat ovat suht tasaisia molemmilla puolilla (ja ei, arvot ei ole kohdillaan, koska säätö on vielä kesken).
Vai voisiko olla että jouset eivät ole keskenään "tasan" yhtä jäykkiä?
Vaikka säädin etupäässä jousen esijännityksen samalle korkeudelle molemmilla puolilla, niin nyt kun otin ajon jälkeen renkaat irti niin oikealla oli esijännitystä enemmän? Vaikuttaako tuo oikean puolen suurempi esijännitys vasemman puolen korkeuteen kuinka paljon?
Pitäisikö nyt yrittää saada esijännityksen säädöllä auto tasapainoon, vai laskenko vaan vasenta puolta vai mitä tässä nyt pitäisi tehdä?
Ei ymmärrä
BC Racing Extreme drop-alustasarja 10kg/mm jousilla.
Huomasin että vasen puoli, varsinkin etupää on korkeammalla kuin oikea puoli.
Otin edestä ja takaa kaikki irti ja ruuvasin kaikki iskarit ja jouset millilleen samalle korkeudelle. Silti kuskin puoli on korkeammalla noin puoli senttiä?
Onko jotain vääntynyt? Camber- ja casterkulmat ovat suht tasaisia molemmilla puolilla (ja ei, arvot ei ole kohdillaan, koska säätö on vielä kesken).
Vai voisiko olla että jouset eivät ole keskenään "tasan" yhtä jäykkiä?
Vaikka säädin etupäässä jousen esijännityksen samalle korkeudelle molemmilla puolilla, niin nyt kun otin ajon jälkeen renkaat irti niin oikealla oli esijännitystä enemmän? Vaikuttaako tuo oikean puolen suurempi esijännitys vasemman puolen korkeuteen kuinka paljon?
Pitäisikö nyt yrittää saada esijännityksen säädöllä auto tasapainoon, vai laskenko vaan vasenta puolta vai mitä tässä nyt pitäisi tehdä?
Ei ymmärrä
Comment