Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d vm2000 ei käynnisty (polttoainetta tulee suodattimelle)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Atomi
    Newbiemmer
    • Dec 2010
    • 15
    • Pirkanmaa

    320d vm2000 ei käynnisty (polttoainetta tulee suodattimelle)

    Elikkäs vaihdossa tullut ja historialtaan tuntematon tapaus. Käynnistettäessä kylmänä lähtenyt aiemmin rykien ja ryskyttäen, mutta nyt ei lähde millään. Saa sahata akun tyhjäksi ja ainoastaan kerran kaksi lievä hörähdys, mutta ei herää henkiin. Polttoainepumppu surraa ja suodattimelta kun ottaa letkun irti, tulee naftaa, ei nyt lentämällä, mutta kuitenkin. Ko. mallissa suodatin on konehuoneessa ja ilmeisesti ainoastaan tankissa olevalla pumpulla. Mistäs seuraavaksi lähtis vikaa etsimään. Vikakoodit lukematta, adapteripiuha vielä jossain matkalla, kun tavallista obd-liitintä ei ole.
  • Atomi
    Newbiemmer
    • Dec 2010
    • 15
    • Pirkanmaa

    #2
    Vikakoodit luettu v-checker v401 laitteella. ei vikakoodeja. eikä myöskään anna vaihtoehdoksi erikseen DDE:tä.

    Päteekö nuo ohjeet pumpun testaukseen vai onko keinoja testata vähemmällä purkamisella pumpun toimintaa kuin kaivaa johtoja esille pumpun takaa?
    Last edited by Atomi; 15-04-2017, 12:22.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Tämähän on sillä surullisen kuuluisalla VP44 pumpulla, josta aivot kärähtää. Eihän polttoaineputkissa kulje ilmaa?
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Atomi
        Newbiemmer
        • Dec 2010
        • 15
        • Pirkanmaa

        #4
        Ei mielestäni. Löysäsin suutinputkia ja niistä tuli startatessa naftaa. Ei tosin paljoa. Jotenkin tuo naftan saanti epäilyttää. Luulisi jos hehkut on mykät niin saahaamalla edes lähtisi. Autoon on kaiketi uudet hehkut syksyllä vaihdettu.

        Comment

        • Atomi
          Newbiemmer
          • Dec 2010
          • 15
          • Pirkanmaa

          #5
          Osaako kukaan neuvoa tuo vp44 pumpun toimivuuden testaamisessa?

          Comment

          • Nifa
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 292
            • Kymenlaakso™

            #6
            Suuttimien ohivuodot testattu? Tosin jättää ainakin inpalle herjan railipaineista. Livedataakin oli varmaan käynnistyksen yhteydessä katottu? (Commonrailin ja siirtopumpun pyynti vs toteutunu)?
            "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

            Comment

            • Atomi
              Newbiemmer
              • Dec 2010
              • 15
              • Pirkanmaa

              #7
              ohivuotoja ei testattu. mites se toteutetaan? Autossa ei kai mahdollisuutta railipaineiden mittaukseen kun ei commonrail. Yritin starttipilotilla käyntiin. Iloisemmin pyöritti mutta ei käynnistynyt...

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by Atomi View Post
                ohivuotoja ei testattu. mites se toteutetaan? Autossa ei kai mahdollisuutta railipaineiden mittaukseen kun ei commonrail. Yritin starttipilotilla käyntiin. Iloisemmin pyöritti mutta ei käynnistynyt...
                Ohivuodot saat testattua kun otat puuletkut irti ja tilalle sopivan kokoista letkua mitta-astiaan. Esim. lääkeruiskut on tähän käteviä.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Atomi
                  Newbiemmer
                  • Dec 2010
                  • 15
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Kiitti! Onkos tähän joku ohjeaika kauanko pitää startilla pyörittää ja paljonko naftaa saa kertyä?

                  Comment

                  • Nifa
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 292
                    • Kymenlaakso™

                    #10
                    Originally posted by Atomi View Post
                    Kiitti! Onkos tähän joku ohjeaika kauanko pitää startilla pyörittää ja paljonko naftaa saa kertyä?
                    Tässä M57:ta referenssiä, pyöritysaika n. 2sec. 3 ekasta ei tullut mitään, 4 ja 5 falskas hitusen ja 6-suuttimen tilanteen ymmärtää varmaan selittämättäkin:

                    Click image for larger version

Name:	vuoto.jpg
Views:	1
Size:	63.8 KB
ID:	4835163

                    Mutta tosiaan jos kone on pelkkä M47 niin sehän ei tosiaan ole commonraili, eikä siinä vissiin ole edes noita paluulinjoja suuttimilta. Toi suuttimien sisäisen tiivisteen vuotovika taitaa olla enemmän noiden commonrailissa käytettyjen boschin suuttimien ominaisuus ja commonrail taas on aika tarkka että startissa riittää paineet.. Eli kaatuiskohan ne (mahdolliset) paineongelmat tuossa vanhemman koneen polttoaineensyötössä sitten sille jakajapumpulle?
                    Last edited by Nifa; 18-04-2017, 21:02.
                    "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                    Comment

                    • janituz
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2008
                      • 858
                      • nummi-pusula

                      #11
                      Tulikos tähän mitään selvyyttä? Itellä kans vm2000, ja heitti laakista ettei lähde käyntiin, ei vikakoodeja muuta kuin aux heater. Hehkut uusittu.

                      Livedatalla kyttäämällä näkee pumpun kierrokset yms.

                      Oireet on täysin samat.
                      e46 330da -01
                      E46 320d -00
                      E30 323i -85 "pommikone"
                      Projekti: E30 325i -86
                      Projekti: E21 315 -83
                      Ex: E30 318i mit m10i -89

                      Comment

                      • janituz
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2008
                        • 858
                        • nummi-pusula

                        #12
                        Siirtopumppu tankista oli menny sököks, nyt toimii.
                        e46 330da -01
                        E46 320d -00
                        E30 323i -85 "pommikone"
                        Projekti: E30 325i -86
                        Projekti: E21 315 -83
                        Ex: E30 318i mit m10i -89

                        Comment

                        • Atomi
                          Newbiemmer
                          • Dec 2010
                          • 15
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Hyvä että selvisi. En lukenut hetkeen forumia kun auto makasi koskemattomana pihalla.Nyt aloin kasaamaan, pumpun boksi kävi tarkistuksessa. Siinä ei ollu vikaa, vaikka puhelindiagnoosina varmaksi tiedoksi se annettiinkin. Kiva, monen tunnin työ turhaan.

                          No enivei, ilmavika saattaa olla syynä kuitenkin. Suodattimelle tulee 4 linjaa. 2 menee/tulee tankilta ja 2 menee/tulee pumpulle (kirkaat letkut). Näissä kirkkaissa nyt näkyy kummassakin ilmakuplaa. Mikä olisi paras tapa lähteä 1. varmistaa ilmaton naftan syöttö (ainakin käynnistystestin ajaksi). 2. etsiä mahdollinen ilmavuodon aiheuttaja?

                          Comment

                          • Atomi
                            Newbiemmer
                            • Dec 2010
                            • 15
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Ilmaamalla lähti käyntiin. Mutta hetken seisottua, on taas ilmaa jossain. Lääkeruiskulla imin pumpun paluulinjasta ja silloin tulee kuplaa kovasti. Onko siinä pumpun nipassa joku kuula tms mikä päästää ilmaa linjaa? Suuttimien ylivuotoputket on vaihdettu, mitä muita ilmavaivan aiheuttajia voisi olla?

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by Atomi View Post
                              Ilmaamalla lähti käyntiin. Mutta hetken seisottua, on taas ilmaa jossain. Lääkeruiskulla imin pumpun paluulinjasta ja silloin tulee kuplaa kovasti. Onko siinä pumpun nipassa joku kuula tms mikä päästää ilmaa linjaa? Suuttimien ylivuotoputket on vaihdettu, mitä muita ilmavaivan aiheuttajia voisi olla?
                              Kentien pumpun vuotova takaisku. Linja pääsee seisoessaan valumaan tyhjäksi.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎