Elikkäs vaihdossa tullut ja historialtaan tuntematon tapaus. Käynnistettäessä kylmänä lähtenyt aiemmin rykien ja ryskyttäen, mutta nyt ei lähde millään. Saa sahata akun tyhjäksi ja ainoastaan kerran kaksi lievä hörähdys, mutta ei herää henkiin. Polttoainepumppu surraa ja suodattimelta kun ottaa letkun irti, tulee naftaa, ei nyt lentämällä, mutta kuitenkin. Ko. mallissa suodatin on konehuoneessa ja ilmeisesti ainoastaan tankissa olevalla pumpulla. Mistäs seuraavaksi lähtis vikaa etsimään. Vikakoodit lukematta, adapteripiuha vielä jossain matkalla, kun tavallista obd-liitintä ei ole.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
320d vm2000 ei käynnisty (polttoainetta tulee suodattimelle)
Collapse
X
-
Vikakoodit luettu v-checker v401 laitteella. ei vikakoodeja. eikä myöskään anna vaihtoehdoksi erikseen DDE:tä.
Päteekö nuo ohjeet pumpun testaukseen vai onko keinoja testata vähemmällä purkamisella pumpun toimintaa kuin kaivaa johtoja esille pumpun takaa?
Last edited by Atomi; 15-04-2017, 12:22.
-
-
Tämähän on sillä surullisen kuuluisalla VP44 pumpulla, josta aivot kärähtää. Eihän polttoaineputkissa kulje ilmaa?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Atomi View Postohivuotoja ei testattu. mites se toteutetaan? Autossa ei kai mahdollisuutta railipaineiden mittaukseen kun ei commonrail. Yritin starttipilotilla käyntiin. Iloisemmin pyöritti mutta ei käynnistynyt...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Atomi View PostKiitti! Onkos tähän joku ohjeaika kauanko pitää startilla pyörittää ja paljonko naftaa saa kertyä?
Mutta tosiaan jos kone on pelkkä M47 niin sehän ei tosiaan ole commonraili, eikä siinä vissiin ole edes noita paluulinjoja suuttimilta. Toi suuttimien sisäisen tiivisteen vuotovika taitaa olla enemmän noiden commonrailissa käytettyjen boschin suuttimien ominaisuus ja commonrail taas on aika tarkka että startissa riittää paineet.. Eli kaatuiskohan ne (mahdolliset) paineongelmat tuossa vanhemman koneen polttoaineensyötössä sitten sille jakajapumpulle?Last edited by Nifa; 18-04-2017, 21:02."That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."
Comment
-
-
Tulikos tähän mitään selvyyttä? Itellä kans vm2000, ja heitti laakista ettei lähde käyntiin, ei vikakoodeja muuta kuin aux heater. Hehkut uusittu.
Livedatalla kyttäämällä näkee pumpun kierrokset yms.
Oireet on täysin samat.e46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
Comment
-
-
Hyvä että selvisi. En lukenut hetkeen forumia kun auto makasi koskemattomana pihalla.Nyt aloin kasaamaan, pumpun boksi kävi tarkistuksessa. Siinä ei ollu vikaa, vaikka puhelindiagnoosina varmaksi tiedoksi se annettiinkin. Kiva, monen tunnin työ turhaan.
No enivei, ilmavika saattaa olla syynä kuitenkin. Suodattimelle tulee 4 linjaa. 2 menee/tulee tankilta ja 2 menee/tulee pumpulle (kirkaat letkut). Näissä kirkkaissa nyt näkyy kummassakin ilmakuplaa. Mikä olisi paras tapa lähteä 1. varmistaa ilmaton naftan syöttö (ainakin käynnistystestin ajaksi). 2. etsiä mahdollinen ilmavuodon aiheuttaja?
Comment
-
-
Ilmaamalla lähti käyntiin. Mutta hetken seisottua, on taas ilmaa jossain. Lääkeruiskulla imin pumpun paluulinjasta ja silloin tulee kuplaa kovasti. Onko siinä pumpun nipassa joku kuula tms mikä päästää ilmaa linjaa? Suuttimien ylivuotoputket on vaihdettu, mitä muita ilmavaivan aiheuttajia voisi olla?
Comment
-
-
Originally posted by Atomi View PostIlmaamalla lähti käyntiin. Mutta hetken seisottua, on taas ilmaa jossain. Lääkeruiskulla imin pumpun paluulinjasta ja silloin tulee kuplaa kovasti. Onko siinä pumpun nipassa joku kuula tms mikä päästää ilmaa linjaa? Suuttimien ylivuotoputket on vaihdettu, mitä muita ilmavaivan aiheuttajia voisi olla?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment