Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 316 sähkövikaa kokoajan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RasvaPatti
    Bimmer Rookie
    • Aug 2013
    • 37
    • nokia

    E46 316 sähkövikaa kokoajan

    Tervehdys.

    Auto vm.2001 E46 316i 1.9.

    Kaikki alkoi siitä, että keskuslukko ei enään auennut. Kiinni menee, mutta ei aukaise. Aikansa kun renkkaa niin aukeaa ovet, jos aukeaa. Välillä saattaa pelata päiviäkin hyvin.

    Muutama päivä tämän jälkeen syttyi ABS, ASC ja käsijarrun varoitusvalot. Luin foorumilta että mahdollisesti olisi abs-anturi takaa rikki/likainen. Otin repsikanpuolen anturin irti ja putsailin. Kuskinpuolelta anturi katkesi irroittaessa ja jouduin irroittamaan jämän poraamalla. Ilmeisemmin kyseisen anturin puuttumisesta johtuen lakkasi myös kulutus- ja nopeusmittari toimimasta. (uudet taka-anturit tilattu, joita odottelen edelleen)

    Pari päivää tän jälkeen syttyi laturin valo. Mittasin ja laturi ei ladannut. Vaihdoin laturiin hiilet ja latausvalo sammui ja taas lataa. Hiilien vaihdon jälkeen esiintyi muutamana päivänä nykimistä, jota nyttemmin ei ole kylläkään enään esiintynyt.

    Tänään alkoi bensamittari elää omaa elämäänsä. Mittari seilaa kaasuttaessa ja jarruttaessa, ikäänkuin sen mukaan kuinka bensa liikkuu tankissa.

    Mitä luulette, onko mulla ecussa jotain vikaa vai onko vaan niin huono tuuri että kaikki sähkölaitteet hajoilee samaan syssyyn peräkkäin? Vai voiko tuo bensamittarin sekoilukin johtua puuttuvasta abs-anturista?

    Edit: Niin ja millään vikakoodinlukijalla en saa yhteyttä autoon. Mulla ei autossa ole sitä pyöreää pistoketta ollenkaan, vaan pelkkä obd2 pistoke kuskin jalkotilassa. Kokeiltu vissiin viidellä eri lukijalla ja mikään niistä ei saanut yhteyttä ecuun
    Last edited by RasvaPatti; 18-04-2017, 18:05. Reason: lisätty tekstiä
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #2
    Tuskin siellä on kaikki sähköt hajonneet kerralla. Ensimmäisenä tarkista maadoitukset ja laturin kunto. Jännitteet kun heiluu näissä niin sekoilu alkaa. Millä lukijalla olet yrittänyt lukea ja mitä yksiköitä? Jos mihinkään ei saa yhteyttä BMW:lle tarkoitetulle lukijalle, niin sitten siellä luultava joku moduuli seonnut ja jumittaa väylän. Kun sen viallisen ottaa irti, niin pitäisi saada diagnostiikalla taas yhteys autoon.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Jeppe88
      Newbiemmer
      • Apr 2017
      • 1
      • Nurmijärvi

      #3
      Keskuslukituksen kanssa itsellä oli joskus vastaava ongelma, mutta syystä tai toisesta tuo sitten katosi. Ovet menee hyvin lukkoon, mutta avattaessa naksahtaa muttei avaa ovia. Ongelma ainakin Compactissa oli se, ettei repsikan ovea saa sisäpuolelta auki eikä bensaluukkua...

      Mutta itse ongelma saattaa liittyä tuohon releboxiin. Jos Googlaa BMW E46 GM5, löytyy paljonkin aiheesta. Keskuslukituksen releet (2kpl) on siis juotettu piirilevylle ja iän karttuessa alkaa kontaktipinnat hapettumaan. Vaihtoehtona uusi boxi (kallis) tai uusien releiden vaihto. Itse tilasin saksasta ~10€ nuo releet, mutta sitten vika hävisi ja jäänyt tuo vaihto tekemättä.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by Jeppe88 View Post
        Keskuslukituksen kanssa itsellä oli joskus vastaava ongelma, mutta syystä tai toisesta tuo sitten katosi. Ovet menee hyvin lukkoon, mutta avattaessa naksahtaa muttei avaa ovia. Ongelma ainakin Compactissa oli se, ettei repsikan ovea saa sisäpuolelta auki eikä bensaluukkua...

        Mutta itse ongelma saattaa liittyä tuohon releboxiin. Jos Googlaa BMW E46 GM5, löytyy paljonkin aiheesta. Keskuslukituksen releet (2kpl) on siis juotettu piirilevylle ja iän karttuessa alkaa kontaktipinnat hapettumaan. Vaihtoehtona uusi boxi (kallis) tai uusien releiden vaihto. Itse tilasin saksasta ~10€ nuo releet, mutta sitten vika hävisi ja jäänyt tuo vaihto tekemättä.
        Käytettynä eivät maksa juuri mitään nuo GM5. Alle 30€ saa kotiin kannettuna ebay:stä. Vaatii toki koodauksen, mutta joku foorumilainen voi sen hoitaa.

        Ennen osa ruletti kannattaa testata mikä moduuli aiheuttaa ongelmia. Tuo ettei autoon pääse testerillä käsiksi on sellainen mistä on hyvä lähteä liikkeelle. Kun sen selvittää, niin katsoo mitä ongelmia jää jäljelle ja jatkaa niiden tutkimista.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • RasvaPatti
          Bimmer Rookie
          • Aug 2013
          • 37
          • nokia

          #5
          Originally posted by HTK12 View Post
          Tuskin siellä on kaikki sähköt hajonneet kerralla. Ensimmäisenä tarkista maadoitukset ja laturin kunto. Jännitteet kun heiluu näissä niin sekoilu alkaa. Millä lukijalla olet yrittänyt lukea ja mitä yksiköitä? Jos mihinkään ei saa yhteyttä BMW:lle tarkoitetulle lukijalle, niin sitten siellä luultava joku moduuli seonnut ja jumittaa väylän. Kun sen viallisen ottaa irti, niin pitäisi saada diagnostiikalla taas yhteys autoon.
          Bägien koodit saan luettua ja nollattua kiinan kapulalla joka on tarkoitettu ainoastaan noiden lukuun. Muiden koodien lukuun olen koittanut kiinan wifi-palikoita. Muutamaa perus johdollista lukijaa joita myydään esim. Motonetissä yms. Kaverin kaverin jollain lukijalla sain joskus luettua ja poistettua vikakoodit, vaikka laite herjasi että ei saa yhteyttä autoon. Tämän merkkiä en muista

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by RasvaPatti View Post
            Bägien koodit saan luettua ja nollattua kiinan kapulalla joka on tarkoitettu ainoastaan noiden lukuun. Muiden koodien lukuun olen koittanut kiinan wifi-palikoita. Muutamaa perus johdollista lukijaa joita myydään esim. Motonetissä yms. Kaverin kaverin jollain lukijalla sain joskus luettua ja poistettua vikakoodit, vaikka laite herjasi että ei saa yhteyttä autoon. Tämän merkkiä en muista
            No sitten tuskin on väylät jumissa kun kerran saat bägin koodit luettua. Suosittelen kyllä hankkimaan INPA/ISTA:n niin ei tarvitse enää arpoa saako yhteyttä vai ei. Näiden kanssa nuo yleistesterit ei välttämättä toimi ihan toivotulla tavalla.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • RasvaPatti
              Bimmer Rookie
              • Aug 2013
              • 37
              • nokia

              #7
              Tänään huomasin että matkamittariin ei kerry kilometrejä enään. Toki voi olla että näin on ollut kokoajan abs-anturin irroitettuani, mutta nyt vasta ainakin se pisti silmään. Alkaa saamaan jo koomisia piirteitä . Ajatus kypsyy että laitan viimeisen kerran kuntoon, katsastan ja vaihdan autoa DD

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by RasvaPatti View Post
                Tänään huomasin että matkamittariin ei kerry kilometrejä enään. Toki voi olla että näin on ollut kokoajan abs-anturin irroitettuani, mutta nyt vasta ainakin se pisti silmään. Alkaa saamaan jo koomisia piirteitä . Ajatus kypsyy että laitan viimeisen kerran kuntoon, katsastan ja vaihdan autoa DD
                Kyllähän se rikottu taka-anturi tarjosi autolle tiedon nopeudesta ja sitä kautta kuljetusta matkasta -> nyt ei kilometrit kerry ennen korjaamista.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • RasvaPatti
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2013
                  • 37
                  • nokia

                  #9
                  Jep jep. Molemmat taka abs-anturit nyt vaihdettu. Varotusvalot sammu kun käänsi ratin rauhallisesti molempiin ääriasentoihin ja ajoi n. 100m. Nopeus- kulutus ja -bensamittari alkoi toimiin. Samoin matka- ja trippimittarit. Komeeta. Sit autoon leima ja auton vaihto 😊.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎