Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodi p1345-Mitä osia vaihdetaan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemmipoju98
    Newbiemmer
    • Mar 2017
    • 25
    • Mynämäki

    Vikakoodi p1345-Mitä osia vaihdetaan?

    Morjensta päivää foorumilaisille!


    Heikon tyhjäkäynnin vuoksi päätin käydä motonetissä lukemaan vikakoodit ja mototesteri antoi tälläiset tulokset:

    P1345
    P1343
    P1341

    Koodit ilmeisesti tarkoittavat Cylinder Misfireä eli pytty on poissa pelissä.

    Ongelma siis on, että auton tyhjäkäynti on alhainen (luonnollisesti) ja liikkeellelähtö aamulla kylmällä koneella on todella oikukasta, sillä vaikka kaasu lyö niin auto ei pitkälle pötki, kulkee nytkyttävästi eteenpäin ja alkaa vilkuttamaan moottorin vikavaloa usein.

    Osaisiko kukaan foorumilaisista neuvoa, mitä osia pitäisi vaihtaa yms?

    Autoni toimii 316i e46 BMW vuosimallia 2003. Kone on 1.8 litrainen.
  • Lundersson
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2009
    • 250
    • Kerava

    #2
    Originally posted by Bemmipoju98 View Post
    Morjensta päivää foorumilaisille!


    Heikon tyhjäkäynnin vuoksi päätin käydä motonetissä lukemaan vikakoodit ja mototesteri antoi tälläiset tulokset:

    P1345
    P1343
    P1341

    Koodit ilmeisesti tarkoittavat Cylinder Misfireä eli pytty on poissa pelissä.

    Ongelma siis on, että auton tyhjäkäynti on alhainen (luonnollisesti) ja liikkeellelähtö aamulla kylmällä koneella on todella oikukasta, sillä vaikka kaasu lyö niin auto ei pitkälle pötki, kulkee nytkyttävästi eteenpäin ja alkaa vilkuttamaan moottorin vikavaloa usein.

    Osaisiko kukaan foorumilaisista neuvoa, mitä osia pitäisi vaihtaa yms?

    Autoni toimii 316i e46 BMW vuosimallia 2003. Kone on 1.8 litrainen.
    Koodien perusteella sylinterissä 1 ja 2 (keulasta ensimmäinen ja sitä seuraava) on sytytyskatkoksia. Selvitä ensin onko syy sytytyspuolissa ("tulpanhattu") vaihtamalla 1 ja 2 ristiin 3 ja 4 kanssa. Tarkasta samalla ettei reikä ole täynnä öljyä koska silloin syy on siinä -> venttiilikannen tiiviste vaihtoon. Kun tulpat on siirretty ja saat vian päälle & valon vilkuttamaan katsot tuleeko koodit nyt 3 ja 4. Silloin tietää että sytytyspuolat ovat vialliset. Ovat semi herkkiä hajoamaan.
    Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6 -02, "ehkäjoskusvalmis" E30V8"M3"taxi
    ex 316ti -03
    Osia myydään E30 - http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=245537
    Ostetaan kytkin/paineasetelma Sachs 883082 999765, -E30 M60 sopiva kardaani (typ188), M3 Sedan takalevikkeet

    Comment

    • Bemmipoju98
      Newbiemmer
      • Mar 2017
      • 25
      • Mynämäki

      #3
      Originally posted by Lundersson View Post
      Koodien perusteella sylinterissä 1 ja 2 (keulasta ensimmäinen ja sitä seuraava) on sytytyskatkoksia. Selvitä ensin onko syy sytytyspuolissa ("tulpanhattu") vaihtamalla 1 ja 2 ristiin 3 ja 4 kanssa. Tarkasta samalla ettei reikä ole täynnä öljyä koska silloin syy on siinä -> venttiilikannen tiiviste vaihtoon. Kun tulpat on siirretty ja saat vian päälle & valon vilkuttamaan katsot tuleeko koodit nyt 3 ja 4. Silloin tietää että sytytyspuolat ovat vialliset. Ovat semi herkkiä hajoamaan.

      Kiitos valistavasta vastauksesta! Valitettavasti kotona ei ole vikakoodin lukijaa, mutta eiköhän vika näillä tiedoilla selviä!

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10923
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by Bemmipoju98 View Post
        Kiitos valistavasta vastauksesta! Valitettavasti kotona ei ole vikakoodin lukijaa, mutta eiköhän vika näillä tiedoilla selviä!
        Suosittelen vahvasti hankkimaan itselle vikakoodienlukulaitteet, jos on itse tarkoitus korjailla näitä. Monien vikojen kanssa kun kerran koodienlukeminen/nollaaminen ei riitä. Esim. tälläiset viat, airbag viat jne.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Wespa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2016
          • 1782
          • Karjaa

          #5
          Originally posted by HTK12 View Post
          Suosittelen vahvasti hankkimaan itselle vikakoodienlukulaitteet, jos on itse tarkoitus korjailla näitä. Monien vikojen kanssa kun kerran koodienlukeminen/nollaaminen ei riitä. Esim. tälläiset viat, airbag viat jne.
          Jep, varsinkin kun iOS/Android-laitteen jo omistava saa pätevän Bemari-spesifin laitteen vikakoodien lukuun, nollaukseen ja koodauksiin alle satasella.
          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
          Porsche 944 -86 (DE)
          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10923
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Wespa View Post
            Jep, varsinkin kun iOS/Android-laitteen jo omistava saa pätevän Bemari-spesifin laitteen vikakoodien lukuun, nollaukseen ja koodauksiin alle satasella.
            Jos valmiiksi löytyy läppäri, niin saa murto-osalla tuosta itselleen INPA:n.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Wespa
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2016
              • 1782
              • Karjaa

              #7
              Originally posted by HTK12 View Post
              Jos valmiiksi löytyy läppäri, niin saa murto-osalla tuosta itselleen INPA:n.
              Olisi pitänyt tarkentaa että pätevän ja ennenkaikkea helppokäyttöisen. Ei sillä, pitäisi itsekin vielä INPAkin kyllä laittaa..
              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
              Porsche 944 -86 (DE)
              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10923
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by Wespa View Post
                Olisi pitänyt tarkentaa että pätevän ja ennenkaikkea helppokäyttöisen. Ei sillä, pitäisi itsekin vielä INPAkin kyllä laittaa..
                Suurimpana etuna itse näkisin carly:lla sen, että kulkee helposti mukana (jättää mokkulan autoon) ja puhelin nyt on yleensä mukana. Ihan toimivahan se carly on, mutta aika moneen asiaan tarvitsee ostaa joku lisäosa. INPA on kyllä melko helppokäytöinen softa ainakin omasta mielestäni, mutta asentaminen ei välttämättä ole ihan helppoa ekalla kerralla, mutta ei sekään nyt mikään mahdottomuus ole.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎