Hei,
Long story short. Käynnistysongelmat alkoivat yhtäkkiä ja parin viikon jälkeen ei käynnistynyt enää ollenkaan. Auto kävi laakkosella ja siellä vaihdettiin avaimentunnisterengas, jonka jälkeen auto toimi päivän. Illalla nesteet tulivat pihalle matkalla kotiin ja sitä tuli täytön jälkeen 1km matkalla 3l ulos, joten odotin seuraavaan aamuun, jotta vien auton huoltoon. No aamullapa ei enää lähtenytkään käyntiin. BMWScannerilla luettuna antaa Wrong random code ja wrong password -> starter enabled NO, Status DME/DDE wire Blocked.
Käsitykseni mukaan vika on siis EWS:n ja avaimen välillä, joten ews:n, avaimien ja lukkojen vaihto (purkuautosta myös ecu) olisi edessä.
Jos jollakin on enemmän tietoa asiasta olisi mukava kuulla olenko oikeilla jäljillä.
Toinen asia on Jäähdytinnesteen vuoto. Neste näyttäisi tulevan termostaatin lähistöltä ja koska sitä tulee niin paljon, epäilen repeämää putkessa tai termostaattikotelon halkeamista. EGR:ää en ole saanut irti, kun alaputken ruuvit ovat Torx kannalla, muiden ollessa kuusiokoloja ja viimein sain sopivan avaimen siihen, niin eiköhän toinen muljunut vituiksi (pultit nähneet maailmaa ja ruostetta). EGR:ää siis yrittänyt ottaa pois edestä, jotta pääsisi näkemään, mistä nestevuoto tulee.
Long story short. Käynnistysongelmat alkoivat yhtäkkiä ja parin viikon jälkeen ei käynnistynyt enää ollenkaan. Auto kävi laakkosella ja siellä vaihdettiin avaimentunnisterengas, jonka jälkeen auto toimi päivän. Illalla nesteet tulivat pihalle matkalla kotiin ja sitä tuli täytön jälkeen 1km matkalla 3l ulos, joten odotin seuraavaan aamuun, jotta vien auton huoltoon. No aamullapa ei enää lähtenytkään käyntiin. BMWScannerilla luettuna antaa Wrong random code ja wrong password -> starter enabled NO, Status DME/DDE wire Blocked.
Käsitykseni mukaan vika on siis EWS:n ja avaimen välillä, joten ews:n, avaimien ja lukkojen vaihto (purkuautosta myös ecu) olisi edessä.
Jos jollakin on enemmän tietoa asiasta olisi mukava kuulla olenko oikeilla jäljillä.
Toinen asia on Jäähdytinnesteen vuoto. Neste näyttäisi tulevan termostaatin lähistöltä ja koska sitä tulee niin paljon, epäilen repeämää putkessa tai termostaattikotelon halkeamista. EGR:ää en ole saanut irti, kun alaputken ruuvit ovat Torx kannalla, muiden ollessa kuusiokoloja ja viimein sain sopivan avaimen siihen, niin eiköhän toinen muljunut vituiksi (pultit nähneet maailmaa ja ruostetta). EGR:ää siis yrittänyt ottaa pois edestä, jotta pääsisi näkemään, mistä nestevuoto tulee.
Comment