Katsastuksessa noin kuukausi takaperin käskettiin vaihtaa etupään alatukivarren takapuslat. Viikon verran auto olikin kuin eri maailmasta mutta nyt kuukauden myöhemmin tilanne on pahentunut ja nyt ollaan siinä pisteessä että ajossa tuntuu kummallista tärinää/muljahtelua niin ettei sillä enää moottoritiellä meinannut uskaltaa ajaa. Tätä tapahtuu niin huonolla asfaltilla kuin aivan tuoreella päällysteellä, hitaammassa nopeudessa alkaen n 40km/H ja 110-120km/H vapaina on jo sellaista että muut autot tärisevät taustapeilissä. Ovatko uudet puslat voineet laueta ja mistä vikaa lähteä etsimään? Rengasliike? Korjaamo? Renkaat on ostettu viime kesäksi uudet ja ongelma alkoi nyt kuukausi puslien vaihdon jälkeen. Puslat oli omat meyle HD:t (ostettu vuosi takaperin, kiinni nyt). Ajoa kuukaudessa ehkä joitakin satoja kilometrejä, maksimissaan tuhat.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Sedan tärisee ajossa
Collapse
X
-
Todennäk puslat taas paskana, nyky osien laatu on vaan niin paskaa, tekeekö tärähdyksen rattiin kun ajat "kävelyvauhtia" ja teet jalalla nopean jarrun näpäytyksen, jos puslat taas antautuneet tunuu kyllä käsille, itse laitoin vielä alustaan kiinni kameran kuvaamaan puslaa jarruttaessa, pusla liikkui ihan helvetisti, oli vuoden vanhat, korjaamon vaihtamat puslat, menivät takuuseen, seuraavat tulee kyllä powerflex.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostSuunnattiinko renkaat vaihtotyön jälkeen ?
Tarvikevanteet, jäänyt keskitysprikka pois ?
Tasapainotus renkaissa, pudonnut puntti ?
Tarkastettu raidetangon ulommat päät ?
- Renkaita ei ole tutkittu, vanteet ovat auton omat ja kai alkuperäiset. Vanteet olleet siis samat viimeiset kymmenen vuotta. Renkaat ostin ennen viime kesää, nyt toista vuotta ajossa. Jotakin voisi tietysti olla pudonnut.
-raidetangonpäistä ei havaintoa, katsastuksessa ei niistä ainakaan sanottu mitään. Voi silti olla vikaa. Auto siis katsastettu reilu kuukausi takaperin.
Comment
-
-
Originally posted by Maxine View Post- Pelkästään puslat vaihdettiin. Ensin auto tuntui tosi hyvältä pari päivää kunnes nyt se hyppelee kuin ajaisi kengurupallolla. Sellainen epämääräinen hytkyminen vaivaa. Ei suunnattu.
- Renkaita ei ole tutkittu, vanteet ovat auton omat ja kai alkuperäiset. Vanteet olleet siis samat viimeiset kymmenen vuotta. Renkaat ostin ennen viime kesää, nyt toista vuotta ajossa. Jotakin voisi tietysti olla pudonnut.
-raidetangonpäistä ei havaintoa, katsastuksessa ei niistä ainakaan sanottu mitään. Voi silti olla vikaa. Auto siis katsastettu reilu kuukausi takaperin.
Myös nivelet (varsinkin alapallo) kannattaa tsekata samalla kun tarkastaa raidetangon päät. Väljä raidetangon pää tai alapallo aiheuttaa helposti kunnon tärinät.
Myös mainttu takajarrun jumiminen on tärinän aiheuttajana melko yleinen.
Kuten renkaan epätasapainokin.
Comment
-
-
Auto viety huoltoon suuntaukseen ja uutisia odotellaan. Huollon mukaan suuntaus ei vaikuta tärinöihin.
E: Se on sitten alapallonivel levinnyt kuulemma lopullisesti. Tiesinkin jo että siinä voi olla vikaa mutta vanhoilla puslilla ei korostunut näin paljon. Kannattaako edes harkita Meyle HD:n alatukivarsia joissa pallonivelen voisi vaihtaa erikseen vai laittaa Lemförderiä alle?Last edited by Maxine; 03-08-2017, 13:16.
Comment
-
-
Meyle laatu on nykyisin melko heikko, niin Lemförderiä ennemmin.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment