Otsikon aiheesta googlettamalla löysin vain sellaisen tiedon, että em. moottoreissa olisi erona 9 mm iskunpituudessa, mutta muuten olisivat samanlaiset. Litratehoeroa kaksilitraisen hyväksi noilta kahdelta moottorilta löytyy kuitenkin jonkun verran ja väännössäkin eroa 25 Newtonia. Kaksilitraisessa tehohuippu on myös 500 kierrosta korkeammalla (6000 vs 5500 rpm). Vääntöpiikki kuitenkin samalla kierrosluvulla (@3750 rpm).
Mitähän muuta eroa noilla moottoreilla on kuin kaksilitraisen vähän pidempi iskunpituus? ECUissa luultavasti jotain eroa, mutta selittäisiköhän se sitten asian kokonaisuudessaan? Miksi kakslitrainen kiertää sen 500 kiekkaa enemmän? Kierrosrajoitin kummassakin motissa käsittääkseni 6500 rpm kohdalla.
Mietin vaan asiaa sen kannalta kun tuli 316ti hommattua ja kivahan se olisi jos saisi vähän lisätehoja jostain kutiteltua. Onko täällä ketään, joka olisi lastuttanut N42B18-moottoria ja millaisin tuloksin?
Mitähän muuta eroa noilla moottoreilla on kuin kaksilitraisen vähän pidempi iskunpituus? ECUissa luultavasti jotain eroa, mutta selittäisiköhän se sitten asian kokonaisuudessaan? Miksi kakslitrainen kiertää sen 500 kiekkaa enemmän? Kierrosrajoitin kummassakin motissa käsittääkseni 6500 rpm kohdalla.
Mietin vaan asiaa sen kannalta kun tuli 316ti hommattua ja kivahan se olisi jos saisi vähän lisätehoja jostain kutiteltua. Onko täällä ketään, joka olisi lastuttanut N42B18-moottoria ja millaisin tuloksin?
Comment