Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ensimmäinen bemari, BMW 330

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • uoodS
    Newbiemmer
    • Aug 2017
    • 1
    • OULU

    Ensimmäinen bemari, BMW 330

    Okei elikkä uus oon tähän automalliin mutta oon pitemmän päälle ollu kiinnostunut tämmöisistä ja haluaisin vaan kysästä kokeneimmiltä ihmisiltä että kannataako tuommoseen etes rahaa laittaa, vaiko meneekö ne suoraan viemäristä alas

    elikkäs, kyse ois:

    -BMW 330 Xi A,4X4
    -2000 vuosimallia
    -ajettu 325tkm
    -3 litran bensa moottorilla.
    -automaatti
    -maksais 3 990€


    Paljonko tuommosesta kehtais maksaa. Ja mikähän mahtaa olla yleisin tyyppivika tommosessa autossa, ja mitä siellä paikanpäällä kannattaa tarikstella jnejne.

    Jos jollaki on kokemusta autosta (tai edes tietoa) niin ois kiva kuulla kaikki tarpeelliset asiat
  • Petteri75
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2550
    • Kirkkonummi

    #2
    Itselläni oli vajaan vuoden 2001 330iA, aj 120tkm, Suomi-auto.

    Ongelmia:
    - 4. ja 5. vaihteella jyrisi, tähän ei koskaan päästy kunnolla käsiksi mutta jälkeenpäin saattoi olla kyseessä hajoavasta automaattilaatikosta.
    - Takavalojen maadoitus on alamitoitettu, en itsekään uskonut ennen kuin ei löytynyt muuta syytä ajovalojen välkkymiseen. Ruskea maadoitusjohto oli kuljettajan puolelta sulattanut jo hyvin tovin kytkentöjä.
    - Lambda-antureiden johdoissa/kytkennöissä ikävän itsepintaisia sähköhäiriöitä.
    - Kuljettajan oven ikkunannostin hajosi osittain.
    - Sport Settings -alusta kaikissa nopeuksissa 18-tuumaisilla renkailla epämukava.

    Muuten auto oli erittäin hyvä ajaa, ohjaustuntuma edelleen paras mitä on ollut. 3-litrainen suora kutonen yhdistettynä automaattiin oli varsin toimiva paketti, VANOS-remonttia suositellaan suoraan. Paransi ihan huoltokirjan omaavan moottorin pohjavääntöä hieman (siis VANOS-remontti 120tkm ajettuna). Ei hirveän iso, mahtuu kaikkialle. Ulkonäöllisesti sedaninakin onnistunut.

    Nelivetoisista ei kokemusta. Tuohon ajomäärään nähden voisi kuvitella, että se automaattilaatikko on joko korjattu tai muuten kestävä, mutta 4k€ yli 300tkm ajetusta on hiukan paljon.
    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

    Comment

    • Bnito
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 334

      #3
      Toimiessaan varmasti mukava kampe, mutta onhan nelikossa sitten taas enempi kuluvia osia joten kalliimpi ylläpitää.
      F11 525 3.0 -10

      Ex E46 330d Touring -00
      Ex 316/325 '85

      Comment

      • Kaivo
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 866
        • Helsinki/Nurmijärvi

        #4
        Riippuu hirveän paljon miten autoa on pidetty ja huollettu. Noilla metreille m54b30 koneeseen saa jo tehdä kaikennäköistä pientä. Toimiessaan varmasti oikein mukava peli.

        Yksilä on kumminkin jo pian 18 vuotta vanha auto ja ajettu yli 300tkm. Harkitsisin itse, paljonko olisin halukas laittamaan rahaa kiinni, kun aivan taatusti on tulossa remonttia enemmän tai vähemmän.
        E39 530iA 2001

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17844
          • PKS

          #5
          Kaikki muuhan noissa on korjattavissa (lista toki pitkä, ainakin vetareita ja alustan osia "kaikki"), mutta kori on kyllä noilla metreillä todnäk aika valmis. Harmillisesti monet E46set alkaa olla pahasti ruosteessa.
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
          ½
          G20 320d xDrive mineralweiss metallic
          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6937
            • N/A

            #6
            Suhtautuisin enempi harraste/askartelu autona kun käyttöautona noilla tiedoilla. Tekemistä varmasti riittää.

            Comment

            • Remus
              Bimmer Rookie
              • Mar 2005
              • 106
              • Espoo

              #7
              Noilla kilsoilla pitää varautua laittamaan toiset 4000e korjauksiin ja varaosiin. Takakaaret ja helmat noilla kilsoilla vaihtokunnossa.

              edit: Asia eri jos auto on selvästi harrastajalta jolla on näyttää kuitteja huolloista ja korjauksista. Vertailuna oma e46 190tkm suomiauto= takakyljet,helmat,etulokarit,ovet juuri laitettu ruosteen takia.
              Last edited by Remus; 19-08-2017, 19:28. Reason: Lisäys

              Comment

              • Jka
                BTCF Member
                • Sep 2009
                • 215
                • jyväskylä

                #8
                Riippuu täysin miten on pidetty, ei välttämättä todellakaan ole ruosteessa tai kori "lopussa" katsomallahan se selviää
                E70 X5 4.8i
                ex: E46 325Ci

                Comment

                • pomo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2013
                  • 429
                  • Oulu

                  #9
                  Kuluttaa varmasti myös ihan mukavasti ja tosiaan varmasti löytyy laitettavaa. Itse jos osaa tehdä ja on aikaa niin osia saa tilattua varsin edullisesti. Ei varsinainen käyttöauto?
                  --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                  E46 320 Cab

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎