Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e46 320d vetämättömyyttä ja tärinää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kouvolaguy
    Newbiemmer
    • Aug 2016
    • 9
    • Kouvola

    Bmw e46 320d vetämättömyyttä ja tärinää

    Juu eli mulla on tommonen bmw 320d 136heppanen e46 sedan vm 2000 ja vähän alkanut miettimään että onko normaalia että ei meinaa jaksaa vetää pikkukierroksilla? Eli siis esim ajat ylämäkeen ei pysty kakkosella ajamaan 20km/h ku tärisyttää+ liikkeillelähdöissä meinaa välillä tärisyttää. Kytkin kuitenki ok remppa tehty 100tkm sit abaut. Mutta ehkä se ärsyttävämpi vika kun kiihdyttää tuntee kun turbo lähtee mukaan ja kiihtyy mutta siinä noin 3tonnin kieppeillä veto lopahtaa kokonaan ja kiihtyy ku 1litran nissan micra. Ohitustilanteissa vähän ärsyttävää. Myös tyhjäkäynnillä täristää. Turbo menossa? Ei kyllä mitään ääntä pidä. Kilsoja 480tkm jo mittarissa
    Last edited by Kouvolaguy; 02-09-2017, 21:36.
  • MPV
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1191
    • Muhos

    #2
    Tuliko tähän koskaan mitään selvyyttä?

    Eilen pyörähti pihassa pre-facelift 320d, jossa samankaltaisia oireita: täristää ja vedot kadoksissa. Oireet olivat kuulemma alkaneet, kun siihen oli vaihdettu ykkösen suuttimen prikka(?), kun se oli kuulemma vuotanut. Samalla oli kuulemma vaihdettu suuttimien ohivuotoletkut, mutta mihinkään muuhun ei ilmeisti oltu koskettu, ainakaan tarkoituksella.

    Vikakoodit olisin lukenut, mutta jostain syystä mun INPAlla ei ollut valittavissa M47 konetta ollenkaan... M47N oli kyllä, mutta sepä ei asiassa lohduttanut.

    Koeajolla kävin ja totesin että vedot loppuu kokonaan... Viitosvaihteella jaksoi kulkea kaasu pohjassa vain noin satasta. Mustaa pöläytti kiihdytyksissä jonkin verran, mutta eipä kyllä mitenkään valtavasti.

    Tyhjäkäynnillä kun otti turbon alipainevaraajalle menevän letkun irti ja laittoi takaisin paikoilleen, niin näki että alipainekellon käyttövarressa liikettä kyllä tapahtui, mutta enpä tiedä miten sen tyhjäkäynnillä pitäisi edes reagoida.

    Ilmamassamittarin johdon irrottaminen ei vaikuttanut mitenkään.

    Comment

    • MPV
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1191
      • Muhos

      #3
      Vikakoodeja luettiin INPA:lla:
      E R R O R M E M O R Y R E P O R T
      -------------------------------------
      Date: 06/14/18 20:34:20
      ECU: DDE30DS0
      JobStatus: OKAY
      Variant: DDE30DS0
      -------------------------------------------------------------
      RESULT: 3 errors in error memory !
      -------------------------------------------------------------
      27 Kuehlmittelheizung
      Error frequency : 50
      Motordrehzahl 822.50 [1/min]
      Batteriespannung 13.88 [V]
      Betriebstundenzaehler 6528.40 h
      Motordrehzahl 6528.40 [1/min]
      Batteriespannung 6528.40 [V]
      Betriebstundenzaehler 6528.40 h
      Ansteuerung Unterbrechung oder KS nach BFehler momentan vorhanden
      Errorcode: 1B 44 32 23 8B 1B E5 00 00 00 00 93 85 1C 72 46
      00 16 09 00 76 F0 1C 03 4A 00 22 49 A1 00 76 F0
      1B 00 39 30 30 30 30 00 00 00 00 FF 00 31 C5 00
      00 13
      -------------------------------------------------------------
      101 Lader-Regelung
      Error frequency : 52
      Motordrehzahl 3595.50 [1/min]
      Ladedruck 2319.53 [mbar]
      Betriebstundenzaehler 6528.20 h
      Motordrehzahl 2608.50 [1/min]
      Ladedruck 2484.22 [mbar]
      Betriebstundenzaehler 6528.10 h
      Negative Regelabweichung / Ladedruck zu hoch
      Fehler momentan nicht vorhanden
      Errorcode: 65 10 34 99 A9 1B E7 6F B5 1B E8 93 85 1C 72 46
      00 16 09 00 76 F0 1C 03 4A 00 22 49 A1 00 76 F0
      1B 00 39 30 30 30 30 00 00 00 00 FF 00 31 C5 00
      00 13
      -------------------------------------------------------------
      6 Abgasrueckfuehr-Regelung
      Error frequency : 52
      Motordrehzahl 1504.00 [1/min]
      Kuehlmitteltemperatur 94.00 [Grad C]
      Betriebstundenzaehler 6528.20 h
      Motordrehzahl 1739.00 [1/min]
      Kuehlmitteltemperatur 93.00 [Grad C]
      Betriebstundenzaehler 6528.00 h
      Negative Regelabweichung / Luftmasse zu hoch
      Fehler momentan nicht vorhanden
      Errorcode: 06 10 34 40 86 1B E7 4A 85 1B E9 93 85 1C 72 46
      00 16 09 00 76 F0 1C 03 4A 00 22 49 A1 00 76 F0
      1B 00 39 30 30 30 30 00 00 00 00 FF 00 31 C5 00
      00 13
      ================================================== ===========

      Yliahtoa ja ilmamassan määrä liian suuri?

      Livedatassa kaikki näytti ensin kohtuullisen normaalilta, paitsi että ilmamassan edessä oli huutomerkki ja lukema yli asteikon. Viallinen ilmamassamittari?

      Auton lämmettyä Spritzbeginn Soll ja lst olivat tyhjäkäynnillä hivenen alle nollan, ja vasta pikkukierroksilla nousivat normaalille, mutta kuitenkin näyttivät kutakuinkin samaa.

      Koeajolla autoa ei saanut menomatkalla kulkemaan yli 70km/h:n sitten millään. Pysähdys, hetki tyhjäkäyntiä ja palatessa kiihtyi yli sataseen... Nuo vikakoodit tuli siis koeajon aikana. vastaavat oli jo ennen koeajoa, ja ne nollattiin.

      Comment

      • Ändy
        Newbiemmer
        • Jul 2019
        • 10
        • Laihia

        #4
        Originally posted by MPV View Post
        Vikakoodeja luettiin INPA:lla:
        E R R O R M E M O R Y R E P O R T
        -------------------------------------
        Date: 06/14/18 20:34:20
        ECU: DDE30DS0
        JobStatus: OKAY
        Variant: DDE30DS0
        -------------------------------------------------------------
        RESULT: 3 errors in error memory !
        -------------------------------------------------------------
        27 Kuehlmittelheizung
        Error frequency : 50
        Motordrehzahl 822.50 [1/min]
        Batteriespannung 13.88 [V]
        Betriebstundenzaehler 6528.40 h
        Motordrehzahl 6528.40 [1/min]
        Batteriespannung 6528.40 [V]
        Betriebstundenzaehler 6528.40 h
        Ansteuerung Unterbrechung oder KS nach BFehler momentan vorhanden
        Errorcode: 1B 44 32 23 8B 1B E5 00 00 00 00 93 85 1C 72 46
        00 16 09 00 76 F0 1C 03 4A 00 22 49 A1 00 76 F0
        1B 00 39 30 30 30 30 00 00 00 00 FF 00 31 C5 00
        00 13
        -------------------------------------------------------------
        101 Lader-Regelung
        Error frequency : 52
        Motordrehzahl 3595.50 [1/min]
        Ladedruck 2319.53 [mbar]
        Betriebstundenzaehler 6528.20 h
        Motordrehzahl 2608.50 [1/min]
        Ladedruck 2484.22 [mbar]
        Betriebstundenzaehler 6528.10 h
        Negative Regelabweichung / Ladedruck zu hoch
        Fehler momentan nicht vorhanden
        Errorcode: 65 10 34 99 A9 1B E7 6F B5 1B E8 93 85 1C 72 46
        00 16 09 00 76 F0 1C 03 4A 00 22 49 A1 00 76 F0
        1B 00 39 30 30 30 30 00 00 00 00 FF 00 31 C5 00
        00 13
        -------------------------------------------------------------
        6 Abgasrueckfuehr-Regelung
        Error frequency : 52
        Motordrehzahl 1504.00 [1/min]
        Kuehlmitteltemperatur 94.00 [Grad C]
        Betriebstundenzaehler 6528.20 h
        Motordrehzahl 1739.00 [1/min]
        Kuehlmitteltemperatur 93.00 [Grad C]
        Betriebstundenzaehler 6528.00 h
        Negative Regelabweichung / Luftmasse zu hoch
        Fehler momentan nicht vorhanden
        Errorcode: 06 10 34 40 86 1B E7 4A 85 1B E9 93 85 1C 72 46
        00 16 09 00 76 F0 1C 03 4A 00 22 49 A1 00 76 F0
        1B 00 39 30 30 30 30 00 00 00 00 FF 00 31 C5 00
        00 13
        ================================================== ===========

        Yliahtoa ja ilmamassan määrä liian suuri?

        Livedatassa kaikki näytti ensin kohtuullisen normaalilta, paitsi että ilmamassan edessä oli huutomerkki ja lukema yli asteikon. Viallinen ilmamassamittari?

        Auton lämmettyä Spritzbeginn Soll ja lst olivat tyhjäkäynnillä hivenen alle nollan, ja vasta pikkukierroksilla nousivat normaalille, mutta kuitenkin näyttivät kutakuinkin samaa.

        Koeajolla autoa ei saanut menomatkalla kulkemaan yli 70km/h:n sitten millään. Pysähdys, hetki tyhjäkäyntiä ja palatessa kiihtyi yli sataseen... Nuo vikakoodit tuli siis koeajon aikana. vastaavat oli jo ennen koeajoa, ja ne nollattiin.
        Tuliko tämä koskaan kuntoon?? Itsellä sama vika??

        Comment

        • MPV
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 1191
          • Muhos

          #5
          Tietääkseni ei tullut kuntoon. Kyseinen auto lähti kiertoon, kun sen omistajalla ei mielenkiinto riittänyt asian selvittämiseen.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎