Announcement

Collapse
No announcement yet.

turbiini antautui, uusi turbiini vai koko laatikko ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • antsaoo
    Newbiemmer
    • Jan 2015
    • 16
    • Rovaniemi

    turbiini antautui, uusi turbiini vai koko laatikko ?

    Elikkäs nyt kävi otsikon mukaisesti e46sella 330da kun tänään läksin kauppaan. Jonkin matkaa pääsi menemään ja sitten hävisi vedot, kuului myös hiukan epänormaalia ääntä. Auton kun käynnisti uudestaan niin kyllä sillä 20m pääsi. Ei antanut mitään vikakoodeja.

    Autolla on ajettu noin 300tkm niin mietin tässä nyt vain, että mitä pitäisi ottaa huomioon jos miettii että uusi turbiini vai käytetty laatikko. Ei se nyt aikaisemmin pahemmin luistanut, mitä nyt muutaman kerran vikatilaan meni. Että onko siellä nyt sitten sitä metallia öljynseassa ollut paljonkin ja onko ne kitkapinnat vai mitä olivatkaan mahdollisesti menneet nekin. Vai pitäisikö ihan käyttää laatikko uudelleen rakennettavana? uudelleen rakennushan se paras olisi, mutta mitä lueskelin menee jo lähemmäs 2000e.

    Jos jollakin vinkkiä/mielipidettä tarjota asiaan niin arvostaisin kovasti, ei hirveästi ole kokemusta automaattilaatikoista.

    kiitos
    Last edited by antsaoo; 01-10-2017, 14:14.
    E39 -523
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1833
    • Karjaa

    #2
    Ihan mielenkiinnosta, tiedätkö oliko laatikon öljyjä vaihdettu koskaan?
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    • expertti
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 866
      • Kainuu

      #3
      Originally posted by antsaoo View Post
      Elikkäs nyt kävi otsikon mukaisesti e46sella 330da kun tänään läksin kauppaan. Jonkin matkaa pääsi menemään ja sitten hävisi vedot, kuului myös hiukan epänormaalia ääntä. Auton kun käynnisti uudestaan niin kyllä sillä 20m pääsi. Ei antanut mitään vikakoodeja.

      Autolla on ajettu noin 300tkm niin mietin tässä nyt vain, että mitä pitäisi ottaa huomioon jos miettii että uusi turbiini vai käytetty laatikko. Ei se nyt aikaisemmin pahemmin luistanut, mitä nyt muutaman kerran vikatilaan meni. Että onko siellä nyt sitten sitä metallia öljynseassa ollut paljonkin ja onko ne kitkapinnat vai mitä olivatkaan mahdollisesti menneet nekin. Vai pitäisikö ihan käyttää laatikko uudelleen rakennettavana? uudelleen rakennushan se paras olisi, mutta mitä lueskelin menee jo lähemmäs 2000e.

      Jos jollakin vinkkiä/mielipidettä tarjota asiaan niin arvostaisin kovasti, ei hirveästi ole kokemusta automaattilaatikoista.

      kiitos
      Ei antanut vikakoodeja, hmmm outoa. Milläs luit?

      Comment

      • Esal
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1344
        • Lempäälä

        #4
        Mistäs tämä päätelmä että turbiini on pettänyt? Lukkopinnat kun menee loppuun, ei muuta kun lukitus ei pidä enään ollenkaan, eli tässä laatikossa n. 90 kmh lukitusnopeus ja sportilla lukko osittaislukitusta alemmissakin nopeuksissa. Kulkee edelleen mutta tekee pahaa laatikolle kun metallit jauhaa vastakkain kun yrittää lukita.

        Omassa 330xd tuli samanlainen totaali jumi ja samoin pääsi vähän matkaa kun sammutti välillä. Momentinmuuntimen lukon pinnat oli lopussa ja se tiedossa jo aiemmin ja metallia öjyssä. Todellinen syy tuohon vetojen katoamiseen oli kuitenkin öljyn vähyys jota se oli tiputellut pitkän aikaa.

        Tämän -01 vuoden alkuperäinen automaattilaatikon ohjelma ei anna momentinmuuntimen lukituksesta vikakoodia, mutta toisella ohjainboksilla joka oli modattu lukituksen osalta, antoi vikakoodin lukituksesta. Uudempi versio?
        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

        Comment

        • antsaoo
          Newbiemmer
          • Jan 2015
          • 16
          • Rovaniemi

          #5
          Originally posted by Wespa View Post
          Ihan mielenkiinnosta, tiedätkö oliko laatikon öljyjä vaihdettu koskaan?
          Viimesin näyttäs olevan 50tkm sitten huoltokirjan mukaan öljyt + suodatin.


          Ei antanut vikakoodeja, hmmm outoa. Milläs luit?
          Carsoftilla. Kyllä siellä aiemmin oli vikakoodina: "53" gear 3 relay jotakin saksaksi ja gear 5 monitor hydraulic unit tullut 2 kertaa kaupungissa. Mietin lähinnä onkohan tuo relay sitten solenoidi, olisiko sama sana saksankielessä.

          Mistäs tämä päätelmä että turbiini on pettänyt? Lukkopinnat kun menee loppuun, ei muuta kun lukitus ei pidä enään ollenkaan, eli tässä laatikossa n. 90 kmh lukitusnopeus ja sportilla lukko osittaislukitusta alemmissakin nopeuksissa. Kulkee edelleen mutta tekee pahaa laatikolle kun metallit jauhaa vastakkain kun yrittää lukita.

          Omassa 330xd tuli samanlainen totaali jumi ja samoin pääsi vähän matkaa kun sammutti välillä. Momentinmuuntimen lukon pinnat oli lopussa ja se tiedossa jo aiemmin ja metallia öjyssä. Todellinen syy tuohon vetojen katoamiseen oli kuitenkin öljyn vähyys jota se oli tiputellut pitkän aikaa.

          Tämän -01 vuoden alkuperäinen automaattilaatikon ohjelma ei anna momentinmuuntimen lukituksesta vikakoodia, mutta toisella ohjainboksilla joka oli modattu lukituksen osalta, antoi vikakoodin lukituksesta. Uudempi versio?
          Hmm no lähinnä sitä mietin kun se ei paikaltaan suostu liikkumaan kun sen pienen matkan sillä vaihteella minkä ensin valitsee. Eräälle korjaajalle soitin tuossa jonkun aikaa sitten ja hänkin mietti öljyn vähyyttä, Laitoin tuossa viimeviikonloppuna öljyä sinne lisää niin että moottori oli käynnissä kunnes lirutti täyttöaukosta. Oisko sinne joku 3-4dl mennyt. Aikaisempia oireita oli yli 100 vauhdissa, että kierrokset vatkasi siinä 1700-2000+, vaikutti siltä että mietti sitä vaihteen vaihtoa tms. Se kyllä muuttui vain epätasaiseksi vaihdoksi öljyn lisäyksen jälkeen. EI tuolla onneksi ole kuin 700km ajettu vian ilmenemisen jälkeen. Siitäkin suurin osa 80 aluetta ollut eikä ole nykimistä esiintynyt tuossa vauhdissa.

          Tuossa kyselinkin jo käytettynä laatikkoa, mutta tässä -03 mallissa vissiin hiukan eri laatikko kuin aiemmissa vuosimalleissa, ei ilmeisesti iso ero kuitenkaan. Myyjä oli kyllä sitä mieltä että käy, täytyy vaan selvittää vielä, että onko kannattavaa.
          Last edited by antsaoo; 02-10-2017, 18:17.
          E39 -523

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎