Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 328i tyhjäkäynti seilaa kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Behex
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 31
    • Espoo

    E46 328i tyhjäkäynti seilaa kylmänä

    Eli tosiaan juuri hommasin e46 328:n ja haluaisin tietää, onko vika vai ominaisuus, että tyhjäkäynti kylmäkäynnistyksen(toki suht lämmin ilma kuitenkin) jälkeen seilaa ja jää vähäksi aikaa korkealle noin 1500rpm jopa. Tämän aikana on todella rasittava ryömittää autoa parkkipaikalla, kun pyrkii menemään liian kovaa, tai jarrulla hillitseminen saa koneen nykimään voimakkaasti. Tuskin menee paria minuuttia ja homma alkaa toimia normaalisti. Ei ole merkitystä, onko ilmastointi päällä vaiko ei.

    Pari pikkujuttua unohtaen on kyllä muuten loistava laite kaikin puolin
  • Peksi79
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 44
    • Turku

    #2
    Originally posted by Behex
    Eli tosiaan juuri hommasin e46 328:n ja haluaisin tietää, onko vika vai ominaisuus, että tyhjäkäynti kylmäkäynnistyksen(toki suht lämmin ilma kuitenkin) jälkeen seilaa ja jää vähäksi aikaa korkealle noin 1500rpm jopa. Tämän aikana on todella rasittava ryömittää autoa parkkipaikalla, kun pyrkii menemään liian kovaa, tai jarrulla hillitseminen saa koneen nykimään voimakkaasti. Tuskin menee paria minuuttia ja homma alkaa toimia normaalisti. Ei ole merkitystä, onko ilmastointi päällä vaiko ei.

    Pari pikkujuttua unohtaen on kyllä muuten loistava laite kaikin puolin
    Kyllähän tuo vialta kuulostaa, ei ole omassa e46 328 vastaavaa ominaisuutta...
    BMW 523iA -10
    ex Audi A4 2.0 TFSI Quattro -09
    ex BMW 530iA -04
    ex BMW 328Ci -99
    ex BMW 325i -87
    ex Ascona B -79

    Comment

    • -kiki-
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1160
      • Hämeenkyrö

      #3
      Metro-autoon autoa johdon päähän
      : (
      F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

      Comment

      • Behex
        Bimmer Rookie
        • Jun 2005
        • 31
        • Espoo

        #4
        Ok, kiitti tiedoista. Entä sattuuko kukaan tietämään, onko näissä ollut tällaista uutena ja sitten päivitetty huoltojen yhteydessä? Tämä auto on vm.-99.

        Comment

        • Par Avion
          Newbiemmer
          • Feb 2004
          • 12
          • Lahti

          #5
          Juu ei kuulu autoon!

          Samanlaista vikaa oli mulla samaisessa autossa. Auto kävi piuhan päässä ja se ilmoitti jonkin anturin olevan rikki. En muista mikä se osa oli, mutta ei kuitenkaan järin kallis osa ollut. Suosittelen tuota piuhaan laittamista!

          Tarkasta autostas muuten taka-akselin tuenta runkoon. Itselläni takimmaiset kiinnikkeet olivat revenneet pohjasta läpi ja ei ollut kysymys mistään koroosiosta. Ja on aika iso projekti korjata!

          Mulla olisi tarkat tiedot anturista ja hinnoista, mutta auto on nyt korjaamolla akselin tuennan pettämisen takia ja kaikki paperit on autossa.

          Comment

          • Behex
            Bimmer Rookie
            • Jun 2005
            • 31
            • Espoo

            #6
            Mulla menee nyt ensi viikkoon auton vienti pajalle, jos sitä ennen saat auton takaisin, pistä ihmeessä tieto siitä anturista. Olishan se hyvä tietää etukäteen .

            Tuo alustajuttu kuulostaa aika rajulta. Luulisi, ettei nykyään robottiaikana voisi tuossa suhteessa olla valmistusvikaa, joten onkohan tuo sitten kaikissa näissä odotettavissa . Aika syvältä, jos näin on. Ei tuollaista kyllä saisi tapahtua tämän ikäisissä autoissa, vaikka miten olisi ajettu. Pitää tutkia tarkemmin, oli hyvä tietää! Ennen ostoa ei alustaa katsoessa tullut tuollainen mieleenkään.

            Comment

            • Par Avion
              Newbiemmer
              • Feb 2004
              • 12
              • Lahti

              #7
              Eivät bemari liikkeessä ainakaan myöntäneet valmisteviaksi. Sanoivat että kyllä sen pitäisi kestää vaikka onkin tehokas moottori. Kyseiseen ongelmaan kyllä löytyi bemarin maahantuojalta korjausohjeet, joten ilmeisesti ei ole ensimmäinen tapaus.

              Saan auton luultavasti juhannuksen jälkeen ja kaikki asiapaperit on autossa. Joten en varmaan kerkeä ilmoittamaan mikä se anturi oli. Voi olla kuitenkin parempi käyttää autoa piuhan päässä, koska antureita on autossa monta ja samalla näet kaikkien toiminnan.

              Tässä kuva tuennan repeämästä. Märkä tuote on crc:tä. Tuen näkee parhaiten, kun tunkkaa takapään ylös ja ottaa renkaan irti. Ainakin kuljettajan puolella on näin.

              Tämä asia meni nyt vähän ohi toppicin. Täytyy tästä tehdä uusi toppic kun saan auton kuntoon ja selvitettyä asian lopullisesti.
              Attached Files

              Comment

              • myllytonttu
                Newbiemmer
                • Oct 2005
                • 4
                • Rovaniemi

                #8
                oisko lambda anturi sökö??

                Comment

                • Convertible
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2638
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by Par Avion
                  Eivät bemari liikkeessä ainakaan myöntäneet valmisteviaksi. Sanoivat että kyllä sen pitäisi kestää vaikka onkin tehokas moottori. Kyseiseen ongelmaan kyllä löytyi bemarin maahantuojalta korjausohjeet, joten ilmeisesti ei ole ensimmäinen tapaus.

                  Saan auton luultavasti juhannuksen jälkeen ja kaikki asiapaperit on autossa. Joten en varmaan kerkeä ilmoittamaan mikä se anturi oli. Voi olla kuitenkin parempi käyttää autoa piuhan päässä, koska antureita on autossa monta ja samalla näet kaikkien toiminnan.

                  Tässä kuva tuennan repeämästä. Märkä tuote on crc:tä. Tuen näkee parhaiten, kun tunkkaa takapään ylös ja ottaa renkaan irti. Ainakin kuljettajan puolella on näin.

                  Tämä asia meni nyt vähän ohi toppicin. Täytyy tästä tehdä uusi toppic kun saan auton kuntoon ja selvitettyä asian lopullisesti.

                  Noista repeämisistä on ollut paljon juttua ulkomaisissa BMW lehdissä ja se on BMW:n valmistevika noissa vanhemmissa E46 malleissa. Ja takuuseen ne ovat menneet, tosin on jossakin tapauksissa joutunut vähän taistelemaan asiana eteen.
                  F25 X3 35d
                  E87 118i
                  E46 330ti
                  E46 M3
                  E30 M3
                  E30 M3 Convertible
                  Z3 Roadster

                  Comment

                  • Antza
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2143
                    • Espoo

                    #10
                    Esim. E46fanatics-sivuilta löytyy melkoinen määrä noita kiinnikkeiden repeämiä. Riippumatta siitä, miten autolla ajettu ja onko esim. madallussatsia tai matalaprofiilirenkaita. Joten valmistevialta kyllä kuulostaa, sanoi BMW mitä tahansa (tosin Suomessa ainakin PKS:n bemuliikkeissä on muutenkin tajuttoman huono palvelu, että mitä voi odottaakaan..). Omasta ei löytynyt onneksi vielä mitään repeämiä tai väsymisen merkkejä katsastuksen yhteydessä. Ei tosiaankaan ole mikään pieni homma korjata (kunnon korjaus ilmeisesti tarkoitta ison rungon palasen vaihtamista). Kerropa Par Avion paljonko tuli remontti maksamaan.
                    Current rides:
                    F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                    Previous rides:
                    E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                    Comment

                    • haba
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2003
                      • 723
                      • Helsinki

                      #11
                      Itelläkin vanhassa E46 328i:ssä sama vika, eli revenny noi kiinnikkeet molemmilta puolilta, lasku oli jotain 3500e.. noh laakkosen/bmw:n piikkiin se meni kyllä

                      Comment

                      • Par Avion
                        Newbiemmer
                        • Feb 2004
                        • 12
                        • Lahti

                        #12
                        Korjaus maksoi yli 2000 € BMW peltikorjaamolla, BMW ei myöntänyt vikaa valmisteviaksi. Sanoivat että ei ole ikinä kuullutkaan moisesta.

                        Suuri yllätys asiassa oli se että auto oli juuri katsastettu ja vika löytyi katsastuksen jälkeisenä päivänä. Otin yhteyttä katsastusasemalle. Pyysivät sieltä uudestaan näyttämään autoa. Käytin auton asemalla ja hetken perästä tulikin soitto että katsastusasema maksaa koko korjauksen. Olin kyllä vähän äimän käkenä, mutta minkäs sille voi...

                        Auto (-98) on muuten ihan orkkis eli ei mitään madalluksia, kolarointeja, yms...

                        Vaikka en ole maksajana tässä tapauksessa täytyy asia ottaa uudelleen puheeksi BMW-liikkeessä, onhan se aika kohtuutonta jos joillekkin takuu korvaa ja joillekkin ei.

                        haba missäs sä käytit autoas ja koska se oli?

                        Comment

                        • Behex
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2005
                          • 31
                          • Espoo

                          #13
                          Pitipä vielä tuosta tyhjäkäynnistä kertoa, että vika korjaantui lopulta(jo parin korjaamokäynnin jälkeen ), kun ymmärsivät päivittää moottorinohjauksen softan.

                          Huhhuh noiden takatuennan repeämisien kanssa...

                          Comment

                          • Peksi79
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2005
                            • 44
                            • Turku

                            #14
                            Originally posted by Convertible
                            Noista repeämisistä on ollut paljon juttua ulkomaisissa BMW lehdissä ja se on BMW:n valmistevika noissa vanhemmissa E46 malleissa. Ja takuuseen ne ovat menneet, tosin on jossakin tapauksissa joutunut vähän taistelemaan asiana eteen.
                            Tarkoitatko siis ennen faceliftiä valmistettuja malleja? Onko eri korimallien välillä eroja?
                            BMW 523iA -10
                            ex Audi A4 2.0 TFSI Quattro -09
                            ex BMW 530iA -04
                            ex BMW 328Ci -99
                            ex BMW 325i -87
                            ex Ascona B -79

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎