Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ostoaikeissa: BMW M3 E46 SMG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • t1hu
    BTCF Member
    • Nov 2016
    • 304
    • Kouvola

    Ostoaikeissa: BMW M3 E46 SMG

    Otsikon Bemaria mahdollisesti hankkimassa, mietityttää vain tuo smg kun niin "vanha", että onko kannattava ostaa? Plussia ja miinuksia olisi kiva kuulla jos jollain kokemusta!
    520D E61 LCI M-SPORT
    320D E91

    EX: 520D F11 M-SPORT
    EX: 325D E91 M-SPORT
    EX: 530XD E61 LCI
    EX: 320D E91
    EX: 530D E60 M-SPORT
    EX: 530D E60 ”M-SPORT”
    EX: 530D E39 M-SPORT
    EX: 123D E82 M-SPORT
    EX: 330D E46 COUPE
    EX: 330D E46 TOURING
    EX: 320D E91 M-SPORT
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6935
    • N/A

    #2
    En nyt ole asiantuntija tämän suhteen mutta omia tietoja hieman.

    - Parhaimmillaan läpillä ajettuna, vaihtaa kyllä ihan riittävän nopeasti kun läpästä käskee.
    - Automaattimoodilla pitää osata löysätä kaasua kun haluaa että loota vaihtaa, toimii siis hieman erilailla kun modernit automaatit.
    - Tuohan on siis manuaali mitä vaihderobotti käyttää ja hydraulisesti ohjaa myös kytkintä.
    - Valitse yksilö mihin hydrauliikkapumppu on vaihdettu.
    - Lue vikakoodit kunnolla myös koeajon jälkeen ettei ole mitään.
    - Mieluiten olisi takanta apurunko tarkastettu ja vahvikepalat laitettu, toki tämä pätee jokaiseen E46 M3.
    - Varaa rahaa säästöön mahdollisia smg huolia varten, ei tollaista autoa nyt kannata muutenkaan olettaa että se kulkee kovin pienellä ylläpitokuluilla.

    Moni ei noita smg:tä halua, joten jälleenmyynnissä omat haasteensa. Itselle taas ainut vaihtoehto E46 M3 mallin kohdalla.
    Last edited by Antti O; 01-11-2017, 12:26.

    Comment

    • t1hu
      BTCF Member
      • Nov 2016
      • 304
      • Kouvola

      #3
      Originally posted by Antti O View Post
      En nyt ole asiantuntija tämän suhteen mutta omia tietoja hieman.

      - Parhaimmillaan läpillä ajettuna, vaihtaa kyllä ihan riittävän nopeasti kun läpästä käskee.
      - Automaattimoodilla pitää osata löysätä kaasua kun haluaa että loota vaihtaa, toimii siis hieman erilailla kun modernit automaatit.
      - Tuohan on siis manuaali mitä vaihderobotti käyttää ja hydraulisesti ohjaa myös kytkintä.
      - Valitse yksilö mihin hydrauliikkapumppu on vaihdettu.
      - Lue vikakoodit kunnolla myös koeajon jälkeen ettei ole mitään.
      - Mieluiten olisi takanta apurunko tarkastettu ja vahvikepalat laitettu, toki tämä pätee jokaiseen E46 M3.
      - Varaa rahaa säästöön mahdollisia smg huolia varten, ei tollaista autoa nyt kannata muutenkaan olettaa että se kulkee kovin pienellä ylläpitokuluilla.

      Moni ei noita smg:tä halua, joten jälleenmyynnissä omat haasteensa. Itselle taas ainut vaihtoehto E46 M3 mallin kohdalla.


      Yksi manuaali e46 m3 ollut taloudessa, hauska auto ajaa ainakin manuaalina! Mietityttää vain tuo smg? Pitäisikö sijoittaa ennemmin e92 m3 vaiko? Noh jokatapauksessa ei sinänsä kiire ole joten odottelee ja seurailee autoja josko sattuisi hyvä yksilö löytymään!
      520D E61 LCI M-SPORT
      320D E91

      EX: 520D F11 M-SPORT
      EX: 325D E91 M-SPORT
      EX: 530XD E61 LCI
      EX: 320D E91
      EX: 530D E60 M-SPORT
      EX: 530D E60 ”M-SPORT”
      EX: 530D E39 M-SPORT
      EX: 123D E82 M-SPORT
      EX: 330D E46 COUPE
      EX: 330D E46 TOURING
      EX: 320D E91 M-SPORT

      Comment

      • Tmba
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2009
        • 267
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by t1hu View Post
        Yksi manuaali e46 m3 ollut taloudessa, hauska auto ajaa ainakin manuaalina! Mietityttää vain tuo smg? Pitäisikö sijoittaa ennemmin e92 m3 vaiko? Noh jokatapauksessa ei sinänsä kiire ole joten odottelee ja seurailee autoja josko sattuisi hyvä yksilö löytymään!
        E46 M3 en ole ajanut, mutta e60 m5 / m6 ja e92 m3 kyllä. Jos e46:n smg-vaihteisto on samanlainen kuin v10-koneisten m5/m6, niin onhan tuo e92 m3 vaihteisto ihan eri planeetalta. Smg:n kanssa pärjää kyllä kun opettelee oikean ajotyylin niin kuin ylempänä todettiin, mutta e92:n vaihteisto on arkiajossa mielestäni kyllä huomattavasti parempi.
        E91 325xiA + E90 325i
        Ex: E39 540iA, E91 Alpina D3 #003, E91 325xiA, E90 330iA, E46 325 CiA M-sport, E46 325Ci cabrio + muunmerkkiset

        Comment

        • Wespa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2016
          • 1824
          • Karjaa

          #5
          Ja sit taas toisaalta E46 M3 on autona huomattavasti mielenkiintoisempi kuin E92, suora kutonen vs. V8, paljon paremman näköinen jne. jne. Makuasioita, sano.
          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
          Porsche 944 -86 (DE)
          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17835
            • PKS

            #6
            Originally posted by Antti O View Post
            En nyt ole asiantuntija tämän suhteen mutta omia tietoja hieman.

            - Parhaimmillaan läpillä ajettuna, vaihtaa kyllä ihan riittävän nopeasti kun läpästä käskee.
            - Automaattimoodilla pitää osata löysätä kaasua kun haluaa että loota vaihtaa, toimii siis hieman erilailla kun modernit automaatit.
            - Tuohan on siis manuaali mitä vaihderobotti käyttää ja hydraulisesti ohjaa myös kytkintä.
            - Valitse yksilö mihin hydrauliikkapumppu on vaihdettu.
            - Lue vikakoodit kunnolla myös koeajon jälkeen ettei ole mitään.
            - Mieluiten olisi takanta apurunko tarkastettu ja vahvikepalat laitettu, toki tämä pätee jokaiseen E46 M3.
            - Varaa rahaa säästöön mahdollisia smg huolia varten, ei tollaista autoa nyt kannata muutenkaan olettaa että se kulkee kovin pienellä ylläpitokuluilla.

            Moni ei noita smg:tä halua, joten jälleenmyynnissä omat haasteensa. Itselle taas ainut vaihtoehto E46 M3 mallin kohdalla.
            Erittäin hyvä lista ja helppo allekirjoittaa mietteet.

            Lisään vielä listalle taka-akseliston puslat, etenkin takakelkan koripuslat. Nämä on tehokkaita autoja ja puslat saavat kyytiä -> kamala ajettava kuten mikä vaan E46 huonokuntoisilla taka-akseliston puslilla. Toki samallahan ne on vaihdettu kun apurungon vahvikelaput on koriin hitsattu - veikkaanpa vaan että suurimmassa osassa on tekemättä, tuo kun on jo sellainen taito että moni ei näitä tee. Merkkihuolto etenkin nostaa tassut pystyyn.
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

            E28 ///M535i '87 zinnoberrot

            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36
            ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
            Muut talouden vehkeet:
            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • t1hu
              BTCF Member
              • Nov 2016
              • 304
              • Kouvola

              #7
              ///M-Sarjan autot

              Tässä paripäivää mietiskelly ja mietiskelly, tänään tuli käytyä katsomassa e92 m3 manuaalina ja vaikutti menevältä peliltä! Myös e60 m5 käyty katsomassa ja ajamassa, onhan nuo aivan eri autoja. Harkinnan alla vielä, auto pitäisi olla jolla voi ajaa ympärivuotista ajoa ja toimisi hyvin käyttöautona.. Josko vielä odoteltaisiin että tulisi mieleinen yksilö myyntiin! Hieman ot mutta eikait se ketään haittaa
              520D E61 LCI M-SPORT
              320D E91

              EX: 520D F11 M-SPORT
              EX: 325D E91 M-SPORT
              EX: 530XD E61 LCI
              EX: 320D E91
              EX: 530D E60 M-SPORT
              EX: 530D E60 ”M-SPORT”
              EX: 530D E39 M-SPORT
              EX: 123D E82 M-SPORT
              EX: 330D E46 COUPE
              EX: 330D E46 TOURING
              EX: 320D E91 M-SPORT

              Comment

              • pomo
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2013
                • 429
                • Oulu

                #8
                Se SMG ei välttämättä ole paras käyttöauton? Rauhassa etsimällä hyvä tulee!
                --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                E46 320 Cab

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎