Otsikon Bemaria mahdollisesti hankkimassa, mietityttää vain tuo smg kun niin "vanha", että onko kannattava ostaa? Plussia ja miinuksia olisi kiva kuulla jos jollain kokemusta!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ostoaikeissa: BMW M3 E46 SMG
Collapse
X
-
En nyt ole asiantuntija tämän suhteen mutta omia tietoja hieman.
- Parhaimmillaan läpillä ajettuna, vaihtaa kyllä ihan riittävän nopeasti kun läpästä käskee.
- Automaattimoodilla pitää osata löysätä kaasua kun haluaa että loota vaihtaa, toimii siis hieman erilailla kun modernit automaatit.
- Tuohan on siis manuaali mitä vaihderobotti käyttää ja hydraulisesti ohjaa myös kytkintä.
- Valitse yksilö mihin hydrauliikkapumppu on vaihdettu.
- Lue vikakoodit kunnolla myös koeajon jälkeen ettei ole mitään.
- Mieluiten olisi takanta apurunko tarkastettu ja vahvikepalat laitettu, toki tämä pätee jokaiseen E46 M3.
- Varaa rahaa säästöön mahdollisia smg huolia varten, ei tollaista autoa nyt kannata muutenkaan olettaa että se kulkee kovin pienellä ylläpitokuluilla.
Moni ei noita smg:tä halua, joten jälleenmyynnissä omat haasteensa. Itselle taas ainut vaihtoehto E46 M3 mallin kohdalla.Last edited by Antti O; 01-11-2017, 12:26.
-
-
Originally posted by Antti O View PostEn nyt ole asiantuntija tämän suhteen mutta omia tietoja hieman.
- Parhaimmillaan läpillä ajettuna, vaihtaa kyllä ihan riittävän nopeasti kun läpästä käskee.
- Automaattimoodilla pitää osata löysätä kaasua kun haluaa että loota vaihtaa, toimii siis hieman erilailla kun modernit automaatit.
- Tuohan on siis manuaali mitä vaihderobotti käyttää ja hydraulisesti ohjaa myös kytkintä.
- Valitse yksilö mihin hydrauliikkapumppu on vaihdettu.
- Lue vikakoodit kunnolla myös koeajon jälkeen ettei ole mitään.
- Mieluiten olisi takanta apurunko tarkastettu ja vahvikepalat laitettu, toki tämä pätee jokaiseen E46 M3.
- Varaa rahaa säästöön mahdollisia smg huolia varten, ei tollaista autoa nyt kannata muutenkaan olettaa että se kulkee kovin pienellä ylläpitokuluilla.
Moni ei noita smg:tä halua, joten jälleenmyynnissä omat haasteensa. Itselle taas ainut vaihtoehto E46 M3 mallin kohdalla.
Yksi manuaali e46 m3 ollut taloudessa, hauska auto ajaa ainakin manuaalina! Mietityttää vain tuo smg? Pitäisikö sijoittaa ennemmin e92 m3 vaiko? Noh jokatapauksessa ei sinänsä kiire ole joten odottelee ja seurailee autoja josko sattuisi hyvä yksilö löytymään!520D E61 LCI M-SPORT
320D E91
EX: 520D F11 M-SPORT
EX: 325D E91 M-SPORT
EX: 530XD E61 LCI
EX: 320D E91
EX: 530D E60 M-SPORT
EX: 530D E60 ”M-SPORT”
EX: 530D E39 M-SPORT
EX: 123D E82 M-SPORT
EX: 330D E46 COUPE
EX: 330D E46 TOURING
EX: 320D E91 M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by t1hu View PostYksi manuaali e46 m3 ollut taloudessa, hauska auto ajaa ainakin manuaalina! Mietityttää vain tuo smg? Pitäisikö sijoittaa ennemmin e92 m3 vaiko? Noh jokatapauksessa ei sinänsä kiire ole joten odottelee ja seurailee autoja josko sattuisi hyvä yksilö löytymään!E91 325xiA + E90 325i
Ex: E39 540iA, E91 Alpina D3 #003, E91 325xiA, E90 330iA, E46 325 CiA M-sport, E46 325Ci cabrio + muunmerkkiset
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostEn nyt ole asiantuntija tämän suhteen mutta omia tietoja hieman.
- Parhaimmillaan läpillä ajettuna, vaihtaa kyllä ihan riittävän nopeasti kun läpästä käskee.
- Automaattimoodilla pitää osata löysätä kaasua kun haluaa että loota vaihtaa, toimii siis hieman erilailla kun modernit automaatit.
- Tuohan on siis manuaali mitä vaihderobotti käyttää ja hydraulisesti ohjaa myös kytkintä.
- Valitse yksilö mihin hydrauliikkapumppu on vaihdettu.
- Lue vikakoodit kunnolla myös koeajon jälkeen ettei ole mitään.
- Mieluiten olisi takanta apurunko tarkastettu ja vahvikepalat laitettu, toki tämä pätee jokaiseen E46 M3.
- Varaa rahaa säästöön mahdollisia smg huolia varten, ei tollaista autoa nyt kannata muutenkaan olettaa että se kulkee kovin pienellä ylläpitokuluilla.
Moni ei noita smg:tä halua, joten jälleenmyynnissä omat haasteensa. Itselle taas ainut vaihtoehto E46 M3 mallin kohdalla.
Lisään vielä listalle taka-akseliston puslat, etenkin takakelkan koripuslat. Nämä on tehokkaita autoja ja puslat saavat kyytiä -> kamala ajettava kuten mikä vaan E46 huonokuntoisilla taka-akseliston puslilla. Toki samallahan ne on vaihdettu kun apurungon vahvikelaput on koriin hitsattu - veikkaanpa vaan että suurimmassa osassa on tekemättä, tuo kun on jo sellainen taito että moni ei näitä tee. Merkkihuolto etenkin nostaa tassut pystyyn.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
///M-Sarjan autot
Tässä paripäivää mietiskelly ja mietiskelly, tänään tuli käytyä katsomassa e92 m3 manuaalina ja vaikutti menevältä peliltä! Myös e60 m5 käyty katsomassa ja ajamassa, onhan nuo aivan eri autoja. Harkinnan alla vielä, auto pitäisi olla jolla voi ajaa ympärivuotista ajoa ja toimisi hyvin käyttöautona.. Josko vielä odoteltaisiin että tulisi mieleinen yksilö myyntiin! Hieman ot mutta eikait se ketään haittaa520D E61 LCI M-SPORT
320D E91
EX: 520D F11 M-SPORT
EX: 325D E91 M-SPORT
EX: 530XD E61 LCI
EX: 320D E91
EX: 530D E60 M-SPORT
EX: 530D E60 ”M-SPORT”
EX: 530D E39 M-SPORT
EX: 123D E82 M-SPORT
EX: 330D E46 COUPE
EX: 330D E46 TOURING
EX: 320D E91 M-SPORT
Comment
-
Comment