Announcement

Collapse
No announcement yet.

2004 E46 320 ajoittainen käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • melperri
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2011
    • 245
    • espoo

    2004 E46 320 ajoittainen käynnistysongelma

    Kyseessä on siis 136tkm ajettu 320 6-koneella. Pariin otteseen kylmästartissa lähtenyt ensin ikäänkuin vajaapyttyisenä käyntiin. Kaasua annettaessa tukehtuu ja saammuu. Sitten ei käynnisty , vaikka pyörittää normaalisti. Minuutiin odottelemalla ja kaasulla saattaen normaalisti käyntiin. Vikakoodeja ei carlyllä.

    Onko tutun kuuloiset oireet kenellekään ?. Yksi systytyspuola vaihdettu viime syksynä , tuolloin kakkos pytty pimeeänä ja siitä missfire vikakoodi.
  • melperri
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2011
    • 245
    • espoo

    #2
    Itse itselleni vastaten. Nyt kun muistelen , täsmälleen samanlainen vaiva oli aikaan G Astrassa. Välillä , kun auto oli seisonut muutaman päivän , auto ei alkus lähtenyt käyntiin. Pyöritti vimmatusti , ikään kuin ilman puristuksia ja vasta pitkällä startilla hörähti ontuen käymään , mutta käynti tassantui pian. Kyseessä lienee nk venttiilien liimautumis ongelma , eli moottoriin kertynyt töhnä ja karsta estää venttileitä täysin sulkeutumasta. Vertyy sitten , kun pitkään sahaa. Ymmärrettävästi tälleisesta ei jää vikakoodia.l

    Seuraavaksi tilataan moottorin pesu käsittely , josko vaiva sillä korjaantuisi. Joka päiväinen käyttö pitänee myös vaivan poissa , mutta eipä tuo moottorin pesu paljoa maksa , joten tehdään se joka tapauksessa.

    Comment

    • Wespa
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2016
      • 1831
      • Karjaa

      #3
      Jos ajelet erityisen lyhyttä matkaa ja/tai öljyinä on mitäsattuu longlife-vaihtovälillä niin sitten voi juu olla liimaventtiilistä kyse, muutoin veikkaisin kyllä jotain muuta.
      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
      Porsche 944 -86 (DE)
      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

      Comment

      • melperri
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2011
        • 245
        • espoo

        #4
        Autolla on juurikin ajettu longlife vaihtovälein lyhyttä ajoa n 123tkm asti , jolloin ostin auton . Sen jälkeen on vedelty pidempääkin siivua välillä.

        Kun autoa vian ilmetessä käynnistää , moottori tuntuu ikäänkuin pyörivän "tyhjää" , eli ääni on vaimea ja kierrokset strtatessa kovat. Tähän se liimaventtilli oire tuntuisi täysin sopivan.

        Mitä muita vaihtoehtoja tulee mieleen , kun ei vikakoodiakaan anna ?

        Comment

        • Dj Niksperi
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 2437
          • Salo, Finland

          #5
          Vikakoodia tuosta liimaventtiilistä ei tule kun on mekaaninen ongelma. Kerran vanhoilla nostimilla viime talvena sama ongelma. Kone pyöri startin kanssa "tyhjää". Kun aikansa starttasi kone käynnistyi sylinteri kerrallaan. Sen jälkeen ei taas ollut ongelmia liimaventiilien kanssa.

          Isomman huoltotoimenpiteen yhteydessä kesällä vaihdettu itselle nuo nostajat ja sen jälkeen öljynvaihtoväli on ollut sen max 15tkm.

          Ääni siis täältäkin tuolle liimaventtiliongelmalle.
          BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
          Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

          -Team Pussihousu-
          Salo///Works
          sigpic

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎