Autossa ilmeisesti imupuolen vanoksen säätöpyörä finaalissa, kun rallattaa jo lähes koko kierrosalueen eli vaihdettava se nyt siis on. Ajattelin tehdä itse operaation, mutta en ole löytänyt oikein selvää vastausta muutamaan kysymykseen...
1. Tarvitseeko edes irroittaa mitään esim. Öljypohjaa, vanoksen solenoideja, kampiakselin hihnapyörää, jne...koska ketju, laahaimet, ketjunkiristin on jo vaihdettu noin vuosi sitten ja ovat kunnoltaan erinomaiset...eli mahtuuko vanoksen pyörä tulemaan ulos jos löysyttää ketjunkiristimen ja imupuolen laahaimen ylemmän pultin ja saako sen normaalisti sen jälkeen vielä ajoitettua erikoistyökaluilla purkamatta jakopään alakertaa?
2. On ilmeisen vaikeassa paikassa tuo kampiakselin lukitustyökalun kolo...korjaaja sanoi että helpompi laittaa se paikoilleen irroittamalla imusarja kuin mennä alakautta...miten siis lienee?
Jos pitää ruveta ajoittamaan tasapainoakseleista lähtien öljypohjan kautta konetta nostamalla kuten koko jakoketjunvaihdossa niin antaahan siis olla menee liian vaikeaksi tallissa laittaa...
1. Tarvitseeko edes irroittaa mitään esim. Öljypohjaa, vanoksen solenoideja, kampiakselin hihnapyörää, jne...koska ketju, laahaimet, ketjunkiristin on jo vaihdettu noin vuosi sitten ja ovat kunnoltaan erinomaiset...eli mahtuuko vanoksen pyörä tulemaan ulos jos löysyttää ketjunkiristimen ja imupuolen laahaimen ylemmän pultin ja saako sen normaalisti sen jälkeen vielä ajoitettua erikoistyökaluilla purkamatta jakopään alakertaa?
2. On ilmeisen vaikeassa paikassa tuo kampiakselin lukitustyökalun kolo...korjaaja sanoi että helpompi laittaa se paikoilleen irroittamalla imusarja kuin mennä alakautta...miten siis lienee?
Jos pitää ruveta ajoittamaan tasapainoakseleista lähtien öljypohjan kautta konetta nostamalla kuten koko jakoketjunvaihdossa niin antaahan siis olla menee liian vaikeaksi tallissa laittaa...
Comment