Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kromilistoissa laikkuja (E46)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • k23811
    Newbiemmer
    • Mar 2005
    • 16

Kromilistoissa laikkuja (E46)

Käytin auton käsinpesussa ja vahauksessa, laiska kun oon. Hakiessani autoa huomasin, että ikkunoiden ympärillä olevat kromilistat olivat aivan laikukkaat, muoviset enemmän kuin metalliset, mutta joka paikassa näkyi kuitenkin jälkiä. Lisäksi ovien välisen pilarin puolihimmeässä mustassa pinnassa näkyi selkeitä täysin himmenneitä laikkuja samoin kuin pyyhkimien varsissa.

Laikut eivät lähteneet pois listoista liuottimilla tai hiovilla tai puhdistavilla vahoilla. Laikkuja siis oli vain auton sivulla ja vain mustissa paneeleissa tai kromilistoissa, maalipinta ja maskin munuaiset olivat täysin virheettömiä! Pesula sanoi heidän huomanneen jäljet heti auton ensihuuhtelun jälkeen, he eivät mitään liuottimia käytä ja ei mulla ole mitään syytä olla heitä uskomatta, olen aikaisemminkin käyttänyt autoa siellä.

Autotalliimme tuleva vesi on usein varsin ruosteista ja sitä joutuukin laskemaan muutaman minuutin, ennenkuin olen sitä laittanut pissapoikaan. Koska muutakaan selitystä tälle omituiselle laikkusateelle en ole keksinyt, uskoisin pesunesteessä olevan raudan iskeneen kiinni näihin vahaamattomiin pintoihin ja siitä sitten lähtenyt ruostumaan/hapettumaan. Auto oli pesemättä reilut kaksi kuukautta, joten aikaa tällaiselle olisi kyllä ollut, mutta voiko tällaista ylipäänsä tapahtua oikeassa elämässä?

t:Tero
  • k23811
    Newbiemmer
    • Mar 2005
    • 16

Kuvia laikuista

Tällaisia laikkuja. Sanokaa ihmeessä, jos olette nähneet näitä ennenkin samantapaisissa paikoissa. Laikut eivät lähde millään kotikonstilla pois, eli eivät ole vain pinnassa...

t:Tero
    Attached Files

Comment

• matti.h
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 199
      • kangasniemi

sitä en osaa sanoa mistä nuo laikut johtuu epäilisin kuitenki et on jo hapettunu esim talvella. mutta jos auto on alle kuus vuotta vanha nii pitäis mennä takuuseen. kaverin listat ainanki meni. eli kannattaa käydä kysymässä.

Comment

• Northstar
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 745
        • Järvenpää

Näyttäisi ihan joltain kalkkisaostumilta... Niitähän on jotain semmoisia riepuja (tjms.?) millä pyötähopeoitakin hinkataan, jollei maksa kauheasti (ei mitään tietoa) voisi maksaa vaivan koittaa ainakin. Ja/taikka sitten koittaa sitä kromipinnoille tarkoitettua vahaa (löytyy ainakin Autoglymiltä semmoisesta hammastahnatuubin näköisessä pakkauksessa).
        sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

Comment

• ska
          Bimmer Rookie
          • Dec 2004
          • 30

mulla on sellasta kromin puhdistus ainetta kun AUTOSOL, (peräisin hong kong tavaratalosta), muistaakseni autoglym:iltä ja muiltakin tullut vastaavaa "tahnaa".. eli levitetään snadisti kromin päälle ja hinkataan rievulla veks, poistaa pienet naarmut, epäpuhtaudet jne. moottoripyörää varten ostin ja nykyään enään putsaan sillä muijan bling-blingit (tai sormukset)
          Ai niin, hinta oli muistaaksen 6-7€ggulia tuubi, joka on aika riittoisaa tavaraa...

Comment

• bmw e34
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2002
            • 633
            • raahe

en kromatuista pinnoista tiedä =en ole kokeillut,mutta on joskus ollut puhetta että tavis hammastahna olisi todella pop hopean kiillotuksessa.en siihenkään ole itse kokeillut mutta kulta ketjuja sillä olen kiillottanut ja niistä voin sanoa että toimii !.eihän tuo kokeilu paljon maksa,ei se ota jos se ei annakaan...

Comment

• J.S
              Bimmer Rookie
              • Mar 2004
              • 95
              • Espoo

...jossain niksi pirkassa oli ohje kromin kiillotukselle: Ota sokerinpala kostuta sitä vähän ja hinkkaa kiiltäväksi.

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎