Katsastuksen pakokaasumittauksen jälkeen autosta katosi alaväännöt. Turbo vaikuttaisi olevan kunnossa. Ahtopaineensäätimen ohitettaessa ja kytkettäessä alipaineletku suoraan turbon alipainekelloon ahtopaine nousee ok. Alipaineletkut on uusittu vuosi sitten ja alipaine on ok.
Autoon on vaihdettu uusi ahtopaineensäätöventtiili. Ei auta ongelmaan. Sytytysvirran ollessa kytkettynä antaa vikakoodiksi 65 Charging pressure control. Tyhjäkäynnillä tämän lisäksi tulee myös ilmamäärämittarin vikakoodi. Johtosarjaa olen käynyt läpi, vikoja ei silmämääräisesti näy.
Onkohan konehuoneen sähköboksissa muuta tarkistettavaa kuin kaksi sulaketta 20A ja 5A? Ahtopaineensäätimen johtosarjan napojen väliltä sain mitattua noin 4 voltin jännitteen. Ilmeisesti väyläohjattu komponentti. Onkohan jännitetaso järkevä?
Jotenkin tuntuu, että tuo koko johdotushaara, joka menee ilmamäärämittarille ja ahtopaineensäätimelle on ottanut siipeensä.
Aiheesta on kirjoitettu paljon palstalla, mutta mikään ei tunnu natsaavan suoraan omaan autoon, joten siksi kirjoittelen aiheesta. Kaikki vinkit ovat tervetulleita.
Autolla on ajettu 350tkm ja malli on 98 eli kyseessä on M47.
Autoon on vaihdettu uusi ahtopaineensäätöventtiili. Ei auta ongelmaan. Sytytysvirran ollessa kytkettynä antaa vikakoodiksi 65 Charging pressure control. Tyhjäkäynnillä tämän lisäksi tulee myös ilmamäärämittarin vikakoodi. Johtosarjaa olen käynyt läpi, vikoja ei silmämääräisesti näy.
Onkohan konehuoneen sähköboksissa muuta tarkistettavaa kuin kaksi sulaketta 20A ja 5A? Ahtopaineensäätimen johtosarjan napojen väliltä sain mitattua noin 4 voltin jännitteen. Ilmeisesti väyläohjattu komponentti. Onkohan jännitetaso järkevä?
Jotenkin tuntuu, että tuo koko johdotushaara, joka menee ilmamäärämittarille ja ahtopaineensäätimelle on ottanut siipeensä.
Aiheesta on kirjoitettu paljon palstalla, mutta mikään ei tunnu natsaavan suoraan omaan autoon, joten siksi kirjoittelen aiheesta. Kaikki vinkit ovat tervetulleita.
Autolla on ajettu 350tkm ja malli on 98 eli kyseessä on M47.
Comment