Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320d alavääntö hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HJM
    Newbiemmer
    • Jan 2007
    • 24

    E46 320d alavääntö hukassa

    Katsastuksen pakokaasumittauksen jälkeen autosta katosi alaväännöt. Turbo vaikuttaisi olevan kunnossa. Ahtopaineensäätimen ohitettaessa ja kytkettäessä alipaineletku suoraan turbon alipainekelloon ahtopaine nousee ok. Alipaineletkut on uusittu vuosi sitten ja alipaine on ok.

    Autoon on vaihdettu uusi ahtopaineensäätöventtiili. Ei auta ongelmaan. Sytytysvirran ollessa kytkettynä antaa vikakoodiksi 65 Charging pressure control. Tyhjäkäynnillä tämän lisäksi tulee myös ilmamäärämittarin vikakoodi. Johtosarjaa olen käynyt läpi, vikoja ei silmämääräisesti näy.

    Onkohan konehuoneen sähköboksissa muuta tarkistettavaa kuin kaksi sulaketta 20A ja 5A? Ahtopaineensäätimen johtosarjan napojen väliltä sain mitattua noin 4 voltin jännitteen. Ilmeisesti väyläohjattu komponentti. Onkohan jännitetaso järkevä?

    Jotenkin tuntuu, että tuo koko johdotushaara, joka menee ilmamäärämittarille ja ahtopaineensäätimelle on ottanut siipeensä.

    Aiheesta on kirjoitettu paljon palstalla, mutta mikään ei tunnu natsaavan suoraan omaan autoon, joten siksi kirjoittelen aiheesta. Kaikki vinkit ovat tervetulleita.

    Autolla on ajettu 350tkm ja malli on 98 eli kyseessä on M47.
  • HJM
    Newbiemmer
    • Jan 2007
    • 24

    #2
    Lisätietoja aiheeseen. 65 charging pressure control vikakoodi tulee päälle uudelleen välittömästi nollauksen jälkeen. Samoin ilmamäärämittarin koodi uusiutuu tyhjäkäynnillä. Lisäksi egr antaa vikakoodin. Mittasin uudelleen jännitteen egrn ja ahtopainesäätimen punavalkoisesta johdosta. Jännite on 0v. Minkähän sulakkeen takana ahtopaineensäädin, egr ja ilmamäärämittari ovat? Onko moottoritilassa sijaitsevassa sulakerasiassa jotain releitä, jotka voisivat vaikuttaa tähän?

    Comment

    • HJM
      Newbiemmer
      • Jan 2007
      • 24

      #3
      Ongelma ratkesi. Moottoritilan sähköboksista löytyy sulakerasia, jonka kannessa on viiltoja. Tämä paketti ei varsinaisesti näytä sulakerasialta, mutta kannen avauksen jälkeen sieltä löytyy 4x30A ja yksi 20A sulake. Tässä tapauksessa yksi 30A sulakkeista oli vaurioitunut. Sulakkeen vaihdon jälkeen vikakoodit katosivat ja auto toimii kuten pitääkin.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎