Announcement

Collapse
No announcement yet.

Missfire P1349, P1351, P1353

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Simpanssi
    BTCF Member
    • Jun 2017
    • 15
    • Itä-Uusimaa

    Missfire P1349, P1351, P1353

    Moi,


    Pakko kysyä vähän tulkinta apua ja mielipiteitä / varmistuksia ennen, kun alkaa arpapelillä vaihtelemaan osia. Tulee ehkä vähän pitkä teksti, mutta koska tässä on tehty ja ihmetelty aika paljon.. + searchia on käytetty ja tuloksia luettu niin paljon, että menee jo kuuppa ihan sekasin



    Auto E46 09/2000 ja moottori M54B25


    Ongelmana, kiihdytys motarille ja sen jälkeen kun on hetki menty tasakaasulla syttyy moottorin vikavalo ja koodit P1349, P1351, P1353 eli missfire fuel-cut sylinterit 4-6 ja satunnaisesti tulee sama myös sylinteristä 2.


    Nämä saa lennosta nollattua Torgue softalla ja meno jatkuu taas..

    Auto myös tuntuu tehottomalta ja kiihdytyksessä "rötää" ei nouse jengat tasaisesti niin kuin ennen.


    Tutkin tuolla samaisella softalla live-dataa ja MAF arvo ajon jälkeen tyhjäkäynnillä pyörii 2,7 - 3,1 g/s joka vaikuttaa mielestäni liian alhaiselta?
    Tässä samassa hetkessä fuel trimmit +5,5 ja +4,7, pitkät trimmit kuitenkin liki 0 :think

    Lamdat vaikuttaa myös laiskoilta varsinkin Bank2 anturi 1, mutta molemmat piirtää aluetta 0,1 - 0,8 V. Ei tietoa koska vaihdettu vai onko koskaan... Nämä vaihtolistalla kyllä, mutta ensin auto kuntoon.


    Ensimmäinen testi, maf piuha irti ja auto tuntuu mielestäni pirteämmältä ja vetää paremmin, ei "rötää" vaan kierrokset nousee suht tasaisesti.


    Toinen testi, l/h kiihdytys 3 vaihteella. Noh tämä jäi vähän kesken koska suora loppui.. Mittauksen tein tuolla Torguella ja kierroksia sain kerättyä +5k, tulos 38l/h..


    INPA olisi myös käytössä, mutta ollut vasta pari päivää joten opettelussa vielä. Tällä hetkellä sillä noita koodeja nollannut vasta.



    Taustana sen verran liittyy asiaan tai ei, niin tänä kesänä tehty vanoksen tiivisteiden vaihto + tietty venakopan tiivisteet uusittu samalla. Imusarjaan päässä olevat tulpat. Vaihdettu jo talvella oireillut kampiakselin asentotunnistin. Bensansuodatin ja tämän alipaineletku joka mureni käsiin. Viime kesänä mm. imukaulan kurttuputket, sytytystulpat ja disa korjaussarja.
    Separaattori ja tämän letkut uusittu muutama vuosi takaperin.
    Alipainevuotoja etsitty startti sprayllä, niitä en ole enää löytänyt.
    Tyhjäkäynnillä öljykorkkia avatessa tuntuu myös selkeä alipaine.


    Paljon muutakin toki tässä tehty, mutta laturi yms. nyt ei ainakaan tähän oireeseen liity.
    Last edited by Simpanssi; 20-07-2018, 09:23.
  • Simpanssi
    BTCF Member
    • Jun 2017
    • 15
    • Itä-Uusimaa

    #2
    Annoin eilen illalla ilmamäärämittarille kunnolla kylpyä CRC:n maffi puhdistus aineella ja vaihdoin ihan varmuuden vuoksi vielä ilmanputsarin.



    Tänään tyhjäkäynnillä näyttää vähän parempaa arvoa 3,5g/s, tiedä sitten oliko vaikutus tolla putsauksella vai nyt vähän viileämmällä kelillä.. Vikakoodeja ei nyt kuitenkaan tällä kertaa motarilla antanut, eli jotain positiivista.


    Täytynee vielä kokeilla uudestaan toi l/h testi ja katsoa mitä se sanoo..

    Comment

    • Simpanssi
      BTCF Member
      • Jun 2017
      • 15
      • Itä-Uusimaa

      #3
      Mikähän hitto tota nyt oikeesti vaivaa ja miten pitäisi jatkaa tutkimuksia?
      Käynti ja kulku on jo parempi, mutta edelleen tasaisessa motari vauhdissa syttyy moottorin vikavalo ja antaa nuo koodit :think

      Comment

      • M-ERiMiEs
        BTCF Member
        • Jun 2013
        • 210
        • Porvoo

        #4
        Missäs kuntoo puolat on?
        F11 LCI 535i M-Sport
        Voorti -12

        Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6937
          • N/A

          #5
          Saisitko inpalla katottua dme:n alta vikakoodit ja niistä kuvankaappaus tänne

          Comment

          • Simpanssi
            BTCF Member
            • Jun 2017
            • 15
            • Itä-Uusimaa

            #6
            Noniin, tässäpä nämä.




            242 Verbrennungsaussetzer Zylinder 5
            Error frequency : 4 Logistic counter: 38
            TCO 81.00 Grad C N_32_TOL 3200.00 rpm MAF_TOL 98.05 mg/stk MAF_BOL 81.71 mg/stk aufgetreten vor (rel. BZ) 10.00 h
            Misfire CARB_A --- Misfire CARB_B4 --- Fehler ist abgasrelevant Fehler entprellt Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler
            Errorcode: F2 B5 04 26 AC 64 12 0F A6 D4 ---------------------------------------------------------


            243 Verbrennungsaussetzer Zylinder 6
            Error frequency : 4 Logistic counter: 38
            TCO 81.00 Grad C N_32_TOL 3200.00 rpm MAF_TOL 98.05 mg/stk MAF_BOL 81.71 mg/stk aufgetreten vor (rel. BZ) 10.00 h

            Misfire CARB_A --- Misfire CARB_B4 --- Fehler ist abgasrelevant Fehler entprellt Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler
            Errorcode: F3 B5 04 26 AC 64 12 0F A6 D4 -------------------------------------------------------------

            241 Verbrennungsaussetzer Zylinder 4
            Error frequency : 4 Logistic counter: 38
            TCO 81.00 Grad C N_32_TOL 3200.00 rpm MAF_TOL 98.05 mg/stk MAF_BOL 81.71 mg/stk aufgetreten vor (rel. BZ) 10.00 h
            Misfire CARB_A --- Misfire CARB_B4 --- Fehler ist abgasrelevant Fehler entprellt Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler
            Errorcode: F1 B5 04 26 AC 64 12 0F A6 D4 -------------------------------------------------------------

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4628
              • Tampere

              #7
              Venttiilikopantiiviste luiskahtanut pois paikoiltaan koppaa paikoilleen asennettaessa?
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6937
                • N/A

                #8
                Täähän nyt viittaa pelkästään bank2 nuo koodit.
                Kokeileppa vaihtaa bank 1 ja bank2 puolat keskenään.
                Eli 1-3 syl ja 4-6 syl puolat vaihdat eri kohtiin. Katso siirtyykö vika bank1.
                Helppo homma vaihtaa.

                Comment

                • Simpanssi
                  BTCF Member
                  • Jun 2017
                  • 15
                  • Itä-Uusimaa

                  #9
                  Joo täytyy illalla kokeilla vähän sekottaa puolien paikkoja ja askarrella savukone niin saa vielä varmistuksen imuvuodoistakin.


                  Tosiaan vähän ihmetyttää se, että vika ilmenee vain ja ainoastaan motari vauhdissa tasakaasulla, muuten pelaa ok.



                  Pre-cat lambdatkin tuli tossa vaihdettua, kun näyttivät väsymisen merkkejä eikä ollut edellisestä vaihdosta tietoa.. autolla kuitenkin rullattu jo melkein 300 tonnia (mittarin mukaan)

                  Comment

                  • quisma
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 385
                    • Toijala

                    #10
                    Mulla antoi kanssa Misfire -vikakoodeja 4,5 ja 6 -sylintereistä ja "rötäsi" pahasti. Vianhakua helpotti se, että Delphillä katsottuna näiden mukien etulambda ei piirtänyt enää mitään. Vaihdoin uudet etulambdat ja nollasin sopeumat ja tuli sillä kuntoon. M54b30 on tuossa omassa kulkineessani.
                    e46 325ci cabrio m-sport2

                    Ex: e46 320da touring -04
                    e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
                    e39 528ia -96
                    e34 525i -92
                    e30 320i touring -88
                    e36 328i coupe -97
                    e36 325i -91

                    Comment

                    • Simpanssi
                      BTCF Member
                      • Jun 2017
                      • 15
                      • Itä-Uusimaa

                      #11
                      Noniin, nyt sain vihdoin katsottua savulla imuvuotoja, mutta niitä ei löytynyt. En toki vielä voi totakaan sulkea 100% koska itse tehdyllä härvelillä yksin katsoessa ei välttämättä kaikkea näe, mutta ei siellä ainakaan mitään suurta vuotoa ole se on varma.


                      Samalla vaihdoin nyt vitos pytyn puolan ristiin kakkosen kanssa ja tarkistin myös puolien maadotus piuhat ja venakopan tiivisteen silmämääräisesti yms.
                      Kaikki näytti olevan kunnossa eikä tulpan koloissakaan näkynyt mitään.


                      Noi ennen kattia olevat lambdat on tosiaan uusittu n. viikko sitten, adaptaatioita en tosin nollannut :think



                      Ongelmat jatkuu edelleen, eikä vika seurannut puolaa.
                      Joku tossa Bank 2 nyt mättää, mutta kun ei ymmärrä...

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6937
                        • N/A

                        #12
                        Kokeile vaihtaa bank1 ja bank2 lambdat ristiin.
                        Oliko sulla inpa, kato dme:n alta lambda integratoreita kun ajelet missä pyörii..?
                        Last edited by Antti O; 31-07-2018, 10:24.

                        Comment

                        • Simpanssi
                          BTCF Member
                          • Jun 2017
                          • 15
                          • Itä-Uusimaa

                          #13
                          Originally posted by Antti O View Post
                          Kokeile vaihtaa bank1 ja bank2 lambdat ristiin.
                          Oliko sulla inpa, kato dme:n alta lambda integratoreita kun ajelet missä pyörii..?

                          Nyt on muutama päivä ajeltu ja tuijoteltu livedataa, mutta ei oikein anna ainakaan mulle selvää vastausta:
                          Integraattorit pyörii molemmissa bankeissa arviolta näin:

                          70% ajasta vaihtelua välillä -8 - +7
                          20% ajasta pienempää vaihtelua, ehkä n. -3 - +3
                          10% ajasta käydään sitten ääripäissä - 13% ja + 10%


                          Lambdoja en vaihtanut ristiin, mutta testasin että katin jälkeisissä piuhat on oikein päin irrottamalla bank1 piuhan koneen päältä ja livedatassa tuon bank1 kakkos lambdan singnaali kuoli, eli putosi ~0,45V


                          Katin etummaiset lambdat on uusittu 1 kerrallaan, eikä nämä ainakaan mun toimesta menneet väärinpäin.

                          Comment

                          • Simpanssi
                            BTCF Member
                            • Jun 2017
                            • 15
                            • Itä-Uusimaa

                            #14
                            No nyt pääsi askeleen eteenpäin tässä selvityksessä.
                            Sain toistettua tuon vika tilanteen, eli vaatii aika tovin ajelua yli 3000 kierroksilla niin vika lyö päälle. Kokeillin jo aiemminkin ajaa 3 vaihteella n. 80km/h, mutta en ilmeisesti riittävän pitkään.


                            Nyt kun tuon saa toistettua silloin, kun itse haluaa niin oli helpompi tarkastella mittareitakin oikeaan hetkeen ja huomasin, että kierrosluku viisari heijaa jonkin verran juuri ennen häiriövalon syttymistä, vaikka nopeus pysyy samana.


                            Eikö toi nyt sitten suoraan viittaa siihen, että kierrosluvussa on ongelmaa ja tätä kautta joko kampiakselin asentotunnistimeen tai jompaan kumpaan nokan tunnistimeen? Koska kampiakselin tunnistin (Hella OE) on juuri vaihdettu niin todennäköisin on jompi kumpi nokan tunnistimista, vai olenko voinut tuon vaihdon jotenkin tunaroida? :think O-renkaan tuolta vaihdoin samalla ja kaivoin vanhan pois sieltä reiästä kyllä, joten ei siellä ainakaan tupla renkaita ole paikallaan..


                            Voiko noita nokan tunnistimia testata jotenkin, vai miten pääsisi jäljille kumpi sieltä on mennyt/menossa?

                            Comment

                            • Antti O
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6937
                              • N/A

                              #15
                              Tuliko tämä vika sen jälkeen kun vaihdoit tuon hellan anturin sinne kampuralle.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎