Moi,
Pakko kysyä vähän tulkinta apua ja mielipiteitä / varmistuksia ennen, kun alkaa arpapelillä vaihtelemaan osia. Tulee ehkä vähän pitkä teksti, mutta koska tässä on tehty ja ihmetelty aika paljon.. + searchia on käytetty ja tuloksia luettu niin paljon, että menee jo kuuppa ihan sekasin![BigSmile](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Auto E46 09/2000 ja moottori M54B25
Ongelmana, kiihdytys motarille ja sen jälkeen kun on hetki menty tasakaasulla syttyy moottorin vikavalo ja koodit P1349, P1351, P1353 eli missfire fuel-cut sylinterit 4-6 ja satunnaisesti tulee sama myös sylinteristä 2.
Nämä saa lennosta nollattua Torgue softalla ja meno jatkuu taas..
Auto myös tuntuu tehottomalta ja kiihdytyksessä "rötää" ei nouse jengat tasaisesti niin kuin ennen.
Tutkin tuolla samaisella softalla live-dataa ja MAF arvo ajon jälkeen tyhjäkäynnillä pyörii 2,7 - 3,1 g/s joka vaikuttaa mielestäni liian alhaiselta?
Tässä samassa hetkessä fuel trimmit +5,5 ja +4,7, pitkät trimmit kuitenkin liki 0 :think
Lamdat vaikuttaa myös laiskoilta varsinkin Bank2 anturi 1, mutta molemmat piirtää aluetta 0,1 - 0,8 V. Ei tietoa koska vaihdettu vai onko koskaan... Nämä vaihtolistalla kyllä, mutta ensin auto kuntoon.
Ensimmäinen testi, maf piuha irti ja auto tuntuu mielestäni pirteämmältä ja vetää paremmin, ei "rötää" vaan kierrokset nousee suht tasaisesti.
Toinen testi, l/h kiihdytys 3 vaihteella. Noh tämä jäi vähän kesken koska suora loppui.. Mittauksen tein tuolla Torguella ja kierroksia sain kerättyä +5k, tulos 38l/h..![Confused](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_confused.gif)
INPA olisi myös käytössä, mutta ollut vasta pari päivää joten opettelussa vielä. Tällä hetkellä sillä noita koodeja nollannut vasta.
Taustana sen verran liittyy asiaan tai ei, niin tänä kesänä tehty vanoksen tiivisteiden vaihto + tietty venakopan tiivisteet uusittu samalla. Imusarjaan päässä olevat tulpat. Vaihdettu jo talvella oireillut kampiakselin asentotunnistin. Bensansuodatin ja tämän alipaineletku joka mureni käsiin. Viime kesänä mm. imukaulan kurttuputket, sytytystulpat ja disa korjaussarja.
Separaattori ja tämän letkut uusittu muutama vuosi takaperin.
Alipainevuotoja etsitty startti sprayllä, niitä en ole enää löytänyt.
Tyhjäkäynnillä öljykorkkia avatessa tuntuu myös selkeä alipaine.
Paljon muutakin toki tässä tehty, mutta laturi yms. nyt ei ainakaan tähän oireeseen liity.
Pakko kysyä vähän tulkinta apua ja mielipiteitä / varmistuksia ennen, kun alkaa arpapelillä vaihtelemaan osia. Tulee ehkä vähän pitkä teksti, mutta koska tässä on tehty ja ihmetelty aika paljon.. + searchia on käytetty ja tuloksia luettu niin paljon, että menee jo kuuppa ihan sekasin
![BigSmile](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Auto E46 09/2000 ja moottori M54B25
Ongelmana, kiihdytys motarille ja sen jälkeen kun on hetki menty tasakaasulla syttyy moottorin vikavalo ja koodit P1349, P1351, P1353 eli missfire fuel-cut sylinterit 4-6 ja satunnaisesti tulee sama myös sylinteristä 2.
Nämä saa lennosta nollattua Torgue softalla ja meno jatkuu taas..
Auto myös tuntuu tehottomalta ja kiihdytyksessä "rötää" ei nouse jengat tasaisesti niin kuin ennen.
Tutkin tuolla samaisella softalla live-dataa ja MAF arvo ajon jälkeen tyhjäkäynnillä pyörii 2,7 - 3,1 g/s joka vaikuttaa mielestäni liian alhaiselta?
Tässä samassa hetkessä fuel trimmit +5,5 ja +4,7, pitkät trimmit kuitenkin liki 0 :think
Lamdat vaikuttaa myös laiskoilta varsinkin Bank2 anturi 1, mutta molemmat piirtää aluetta 0,1 - 0,8 V. Ei tietoa koska vaihdettu vai onko koskaan... Nämä vaihtolistalla kyllä, mutta ensin auto kuntoon.
Ensimmäinen testi, maf piuha irti ja auto tuntuu mielestäni pirteämmältä ja vetää paremmin, ei "rötää" vaan kierrokset nousee suht tasaisesti.
Toinen testi, l/h kiihdytys 3 vaihteella. Noh tämä jäi vähän kesken koska suora loppui.. Mittauksen tein tuolla Torguella ja kierroksia sain kerättyä +5k, tulos 38l/h..
![Confused](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_confused.gif)
INPA olisi myös käytössä, mutta ollut vasta pari päivää joten opettelussa vielä. Tällä hetkellä sillä noita koodeja nollannut vasta.
Taustana sen verran liittyy asiaan tai ei, niin tänä kesänä tehty vanoksen tiivisteiden vaihto + tietty venakopan tiivisteet uusittu samalla. Imusarjaan päässä olevat tulpat. Vaihdettu jo talvella oireillut kampiakselin asentotunnistin. Bensansuodatin ja tämän alipaineletku joka mureni käsiin. Viime kesänä mm. imukaulan kurttuputket, sytytystulpat ja disa korjaussarja.
Separaattori ja tämän letkut uusittu muutama vuosi takaperin.
Alipainevuotoja etsitty startti sprayllä, niitä en ole enää löytänyt.
Tyhjäkäynnillä öljykorkkia avatessa tuntuu myös selkeä alipaine.
Paljon muutakin toki tässä tehty, mutta laturi yms. nyt ei ainakaan tähän oireeseen liity.
Comment