Missä on lämpömittarin anturi ja missä ECU:n anturi?
Mittari näyttää oikein mutta ECU näyttää +36C.
Lämpömittari = tarkoitatko ulkolämpömittaria? Sen anturi löytyy etulokasuojan muovista alhaalta kuskin renkaan edestä.
ECU ottaa lämmön ilmamassamittarilta, ja kyllä lämpötila on paikallaan ollessa lämpimällä moottorilla aina selkeästi enemmän kuin ulkolämpötila sillä hetkellä. Tuosta +36 en vielä vetäisi mitään johtopäätöksiä, ellei sitten lämpötilaa ole mitattu ajossa. Oletan myös että autossa on paikoillaan vakio ilmansuodatinkotelo, tuollaisia lämpöäjä saa meinaan helposti jos konehuoneessa kasvaa sieni IMM:n päässä...
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
G20 320d xDrive mineralweiss metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Sori, tarkoitin siis mittariston jäähdytysnesteen lämpömittarin anturia ja ECU:n moottorinlämpöanturia. Otaksun että ne on erilliset.
ECU:ko ei lainkaan haistele lohkosta/jäähdyttimestä lämpöä?
Eli siis mulla oli mittariston vedenlämpömittari normi lämmössä ajon jäljiltä mutta ECU sanoi koneen olevan 36C. Arvelin että olisi eri anturit noille ja ECU:n anturi paskana.
Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
~~Sälinkään Moottorikerho~~
Syylarin alavesiletkussa on anturi.
Toinen löytyy lohkon kyljestä vasemmalta, 13621433076, nimellä "Temperature sensor water/oil" joka on hieman harhaanjohtavaa.. :think Todellinen funktio?
En tiedä kumpi ottaa ECU:lle.
Millä diagnostiikkaohjelmalla sait tuo +36?
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
G20 320d xDrive mineralweiss metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Kunnossahan ne naturit taitaa olla. Kattelin tänään uudestaan ja se 36C olikin "coolant output temperature" ja tosiaan on tuolla alavesiletkussa. Otin liittimen irti niin putoo -46C tms. Eli kunnossa on.
Toinen luku on Coolant Temperature ja se pyöri jossain 90C tietämillä muistaakseni joten kunnossa käsittääkseni.
Vikakoodi 2EF5 löytyi historiasta.
Näyttäisi olevan termostaatin johto poikki. Hihna vissiin nirhannu sen kun pamahti paskaksi tuossa hetki sitten.
Täytyy juotella tuo johto kuntoon.
Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
~~Sälinkään Moottorikerho~~
Comment