Autosta tosiaan kone (epäluotettava ja hidas m43b19) hajalla ja pitäis uus hommata eli ajattelin että kun uus kone pitää laittaa nii sama kait pistää vähän luotettavampi kone tilalle(6 sylinterinen e46 purkuautosta). Uuden koneen mukana tulis apulaitteet ja ecu. Kiinnostais että onko kukaan tehnyt tai onko tietoa että millanen projekti olis päivittää 1.9l 4 sylinterinen kone, 6 sylinteriseen 2.0l tai 2.2 (löytyis kone jo) koneeseen. Onko ilmalaatikko, jäähyt, putket, vaihteisto, sähköt jne osat miten erinlaisia kun lisätään 2 sylinteriä pellin alle.
E46 318 coupe. 1.9l:en koneen päivitys 2.0l:een
Collapse
X
-
Paljon helpompi, kun vaihdat siihen vaan ehjän M43:sen, jolloin sulla on ehjä auto, jonka voi vaihtaa toiseen mieluisampaan.
M43 pitäisi olla juuri luotettavin e46:sen voimanlähde, ei ne muut sen kummempia ole, vikojahan kaikkiin voi toki tulla, ja hidas se on, totta kyllä.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
-
Samaa mieltä, aika iso projekti on laittaa kuuspyttyinen, taitaa jarrut ja alustakin mennä uusiksi. M43:sen pitäisi olla neloskoneista se ylivoimaisesti luotettavin, eikä paljon hävitä kutosillekaan.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
Kori on vaan niin hyvä ja täysin ruosteeton. Ja muutenkin nätti ja mieluinen, on vaan niin pirun hidas. Näitä hankala myydäkkin kun kaikki haluaa sen 6 pyttysen niin pitää hintaa laskea. Mutta kai se on sitten myytävä jossain vaiheessaOriginally posted by jluoma View PostPaljon helpompi, kun vaihdat siihen vaan ehjän M43:sen, jolloin sulla on ehjä auto, jonka voi vaihtaa toiseen mieluisampaan.
M43 pitäisi olla juuri luotettavin e46:sen voimanlähde, ei ne muut sen kummempia ole, vikojahan kaikkiin voi toki tulla, ja hidas se on, totta kyllä.
Comment
-
Niinhän se on. Tuo vähä päälle 100hv häviää kyllä melkein kaikelle mikä tulee vastaan, hyvä että rekkojen ohi pääsee.. myytävä varmaan koko auto...Originally posted by Wespa View PostSamaa mieltä, aika iso projekti on laittaa kuuspyttyinen, taitaa jarrut ja alustakin mennä uusiksi. M43:sen pitäisi olla neloskoneista se ylivoimaisesti luotettavin, eikä paljon hävitä kutosillekaan.
Comment
-
Tietysti, jos kyseessä todella on erinomainen nätti ruosteeton coupe kori, ja on aikaa harrastaa.. niin sitten menisin kyllä ihan 328/330 linjalle.. koska vaiva on sama.
Pitää olla toinen auto millä pääsee töihin sillä välin kun tämä palasina.
Ja hankit vaikka kolaroidun/ruosteisen sedanin jossa ehjä tekniikka.
Tarvit moottorin lisäksi voimansiirron, jarrut ja muutakin pienempää sälää. Kokonaisen auton hankkimalla voi varmistus, että kaikki tarvittava on. Sähkäri/koodari taidot ovat avuksi.
Tuloksena se 6-koneinen coupe jota kaikki haluaa, mutta vaivaa ei saa myydessä rahana takaisin.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
Saa. Toki jarrut/alusta pitää päivittää vastaamaan 330 mallia.Originally posted by Antti O View PostOnko tämä yleensäkin varmaa että näihin 4-sylinterisiin saa upottaa 330i tekniikan? On se satunnaisesti pyöriny itelläkin mielessä kun tuo kori alkaa olla kohtalaisen hyvä tossa sedanissa.
Tai sitten kukaan ei halua jos se onkin vain vähän sinnepäin tehty koneenvaihto, missä koodaukset tai mikään ei pelaa oikeinOriginally posted by jluoma View PostTuloksena se 6-koneinen coupe jota kaikki haluaa, mutta vaivaa ei saa myydessä rahana takaisin.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Totta kyllä tuokin, jos toimeen ryhtyy, niin kaikki pitää tehdä valmiiksi asti. Rahallisestihan siitä tuskin koskaan tulee yhtä arvokas, kuin aidosta tehtaan tekemästä, mutta ajamisen iloa voi tarjota kyllä.Originally posted by Pazi88 View PostSaa. Toki jarrut/alusta pitää päivittää vastaamaan 330 mallia.
Tai sitten kukaan ei halua jos se onkin vain vähän sinnepäin tehty koneenvaihto, missä koodaukset tai mikään ei pelaa oikein
Tarkoitin lähinnä, että jos kaikki haluisi 6-koneisen coupen, joita ei ole pilvin pimein markkinoilla, niin sellaisen voi tehdä 4-koneisesta, mutta toki kannattavuutta pitää miettiä huolella, ennen kuin toimeen ryhtyy.Last edited by jluoma; 03-10-2018, 14:14.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
Eikös sen varaosa autonkin pitäis ihan coupe olla. Eikös niissä erinlaiset jarrusatulat akselistot jne. Itse en siis tiedä varmaksi mutta näin olrn kuullutOriginally posted by jluoma View PostTietysti, jos kyseessä todella on erinomainen nätti ruosteeton coupe kori, ja on aikaa harrastaa.. niin sitten menisin kyllä ihan 328/330 linjalle.. koska vaiva on sama.
Pitää olla toinen auto millä pääsee töihin sillä välin kun tämä palasina.
Ja hankit vaikka kolaroidun/ruosteisen sedanin jossa ehjä tekniikka.
Tarvit moottorin lisäksi voimansiirron, jarrut ja muutakin pienempää sälää. Kokonaisen auton hankkimalla voi varmistus, että kaikki tarvittava on. Sähkäri/koodari taidot ovat avuksi.
Tuloksena se 6-koneinen coupe jota kaikki haluaa, mutta vaivaa ei saa myydessä rahana takaisin.
Comment
-
Originally posted by Antti O View PostOnko tämä yleensäkin varmaa että näihin 4-sylinterisiin saa upottaa 330i tekniikan? On se satunnaisesti pyöriny itelläkin mielessä kun tuo kori alkaa olla kohtalaisen hyvä tossa sedanissa.
On mahdollista. Kysyin suoraan katsastuskonttorista ja kertoivat että kuhan nuo osat vaihtaa vastaamaan uuden koneen korin osia niin onnistuu
Comment
-
Originally posted by axuee View PostEikös sen varaosa autonkin pitäis ihan coupe olla. Eikös niissä erinlaiset jarrusatulat akselistot jne. Itse en siis tiedä varmaksi mutta näin olrn kuullut
Perustekniikka on sama korista riippumatta, mutta ajattelin, että sedaneja lähtökohtaisesti saa helpoiten/halvimmalla käsiinsä.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
Kone ja vaihteisto kyllä tottakai samat. Mutta onko myös vetoakseli, jarrulevyt, satulat, akselistot täysin samat sedanissa ja coupessa?Originally posted by jluoma View PostPerustekniikka on sama korista riippumatta, mutta ajattelin, että sedaneja lähtökohtaisesti saa helpoiten/halvimmalla käsiinsä.
Comment
-
Comment