Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ratin vaihdossa bägin valo palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kautsi300
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 214
    • Järvenpää

    Ratin vaihdossa bägin valo palaa

    Vaihdoin ratin monitoimiratiin ja samalla vaihtui ratin bägi. Nyt mittaristossa hehkuu bägin varoitusvalo.

    Pitääkö bägin vaihto koodata tai kuitata?

    Vai onko vika jossin muussa? Liittimet on mielestäni hyvin kiinni.

    Auto e46 2003 318i.
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    #2
    Irroititko vaihdon ajaksi akun navan. Jos et niin syttyy bagin valo, vikatilassa ja pois saa nollaamalla vikamuistin.

    Comment

    • Dualfun
      Moderator
      • Jan 2003
      • 17845
      • PKS

      #3
      Bäginvalo on sellaisia vikoja mitkä eivät kuittaannu vaikka kaikki komponentit olisivat nyt kunnossa - aiemmin ilmennyt vika jää aina muistiin, turvallisuusjuttuja.
      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
      E28 ///M535i '87 zinnoberrot
      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
      ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
      ½
      G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
      Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

      Comment

      • kautsi300
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2012
        • 214
        • Järvenpää

        #4
        Kyllä akku oli irti ja ennen toimenpdettä valo ei palanut.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Sitten veikkaisin kosketushäikkää. Hieman hankala näitä selvittää, jos ei koodeja pysty lukemaan. Kuten tuossa yllä sanottiin, niin valo ei sammu vaikka vian korjaisi. Vaatii siis aina koodien nollaamisen kun on liittimet käyty läpi.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • kautsi300
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 214
            • Järvenpää

            #6
            Nyt on luettu koodit, herjaa drivers air bag stage 2. Kuittasin pois, mutta tulee heti uudestaan kun käynnistää auton, tämä kokeiltu kaksi kertaa.

            Ilmeisesti pitää purkaa uudelleen ja katsoa liittimet.

            Luin jostain, että jompikumpi liitin voi vaurioitua irroittaessa ja pitää uusia. Onko näin?

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #7
              Oliko koodin tarkenteena liian pieni vai liian suuri vastus? Liittimen lukituskansi pitää ennen irrotusta avata ja painaa takaisin paikalleen liittimen kiinnityksen jälkeen.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • kautsi300
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 214
                • Järvenpää

                #8
                Taas bägi irroitettu ja tutkittu asiaa, napillisen bägin liittimessä neljä piuhaa ja napittomassa kuusi. Napiton on vaihdettu uuteen tämänvuoden keväällä takaisinkutsukampanjassa ja toinen samanikäisestä purkuautosta. Uudemmalla kuusi piuhaisella bägivalo sammuu eli toimii toivotulla tavalla.

                Ilmeisesti pitää hommata uusi bägi, jos haluaa napit rattiin vai onko vaihtoehtoja?

                Comment

                • kautsi300
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 214
                  • Järvenpää

                  #9
                  Ja bägi vaihdettu kuusipiuhaiseen napilliseen ja taas kaikki toimii niinkuin pitää.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎