Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d touring naftavuoto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • greivi
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 173
    • Laihia

    320d touring naftavuoto

    Jostakin kusee bimmeri naftaa pihalle. Jos käyttää paikallaan niin kohta koko kabiini löyhkää naftalle. Kun katsoo kuskinpuolelta mottoritilasta alaspäin niin siinä apurungossa näkyy märkää. Samoin kun kävin leimalla niin huomattiin että pohja vähän märkä ja siinä mistä linjat menee ylös moottorille niin oli enemmän märkää.


    Katsoin tossa osanumerot että tilaan kaikki letkut uusiksi ja vaihdan niin sietlähän tuli hinnaks päälle 100€ per letku ja saatavuus huono.



    Kuinkas kovat paineet tuossa liikkuu että voiko letkuja tehdä esimerkiks motonetin metritavarasta joka kestää sen 15 bar ?
    Toki en edes tiedä onko ongelma letkuissa vai missä mutta ei ole nosturia tai edes lämmintä hallia niin olisin noista letkuista aloittanut. Tuola vissiin käytetään kanssa pika liittimiä. Vaihteistoöljyjen vaihdon yhteydessä jouduttiin vaihtamaan tuollainen samanlainen liitin kun rupes kuseen öljyä öljynvaihdon jälkeen.



    Tuos moottorin kyles on vissiin korkeapainepumppu ? onko sille tyypillistä ruveta vuotamaan jostain ?
  • Erion
    Newbiemmer
    • Dec 2008
    • 4

    #2
    Voisiko olla polttoainesuutimien paluuliittimet? Itsellä haisi samalla tavalla tyhjäkäynnillä.
    Muovit pois koneen päältä niin näkee onko suuttimen juureen kertynyt polttoainetta. Jos on niin katsoo mistä välistä vuotaa.

    Mulla myynnissä sarja niitä t-kappaleita tiivisteillä jos vika niissä ja tarvetta.

    Mutta muovit pois ja katsoo että mistä vuotaa, voi olla hyvällä tuurilla ihan helppokin juttu.

    Comment

    • greivi
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 173
      • Laihia

      #3
      Pitää tarkistaa, toki oon ne vaihtanu toissa kesänä ku yks palanen jäi käteen. Sillon hain koko paluulinjan uuden. Mutta tässä kirjottaes rupesinkin miettimään että minnes tuo linja lähtikään, jos oon laittanu huonosti kiinni ?

      Comment

      • khor
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2010
        • 572
        • Oulu

        #4
        Originally posted by greivi View Post
        Tuos moottorin kyles on vissiin korkeapainepumppu ? onko sille tyypillistä ruveta vuotamaan jostain ?
        Itellä vuoti korkeapainepumppu ulospäin ja aina lämmetessä kauhea käry kävi. Bräkleenillä putsaat ja kuivaat paikat niin näkee vuotaako.
        E36 328i Cabriolet M-Sport -96
        E39 530iA M-Sport -01
        E36 318i Touring -96

        Comment

        • Miikala
          BTCF Member
          • Nov 2018
          • 135
          • Rovaniemi

          #5
          Originally posted by khor View Post
          Itellä vuoti korkeapainepumppu ulospäin ja aina lämmetessä kauhea käry kävi. Bräkleenillä putsaat ja kuivaat paikat niin näkee vuotaako.
          Aukasin pellin ja katselin niin mulla on koko kuskinpuolen lohko ja auton pohja aivan löpössä. Oireeleeko tuo korkeapainepumpun vuoto jotenkin? Mulla tuon ajotietokoneen mukaan kulutuksessa ei ole muutosta mutta tankkaamalla laskemalla tuo kulutus on pari litraa enemmän. Inpalla seurailin railpaineita ja nekin kohtaa pyydetyn ja toteutuneen välillä, eli voisko mulla olla toivoa että tuolta vain joku letku vuotaisi? Tuonne imusarjan allehan ei oikein huonostikkaan näe ilman että sen purkaa..

          Comment

          • Miikala
            BTCF Member
            • Nov 2018
            • 135
            • Rovaniemi

            #6
            Originally posted by Miikala View Post
            Aukasin pellin ja katselin niin mulla on koko kuskinpuolen lohko ja auton pohja aivan löpössä. Oireeleeko tuo korkeapainepumpun vuoto jotenkin? Mulla tuon ajotietokoneen mukaan kulutuksessa ei ole muutosta mutta tankkaamalla laskemalla tuo kulutus on pari litraa enemmän. Inpalla seurailin railpaineita ja nekin kohtaa pyydetyn ja toteutuneen välillä, eli voisko mulla olla toivoa että tuolta vain joku letku vuotaisi? Tuonne imusarjan allehan ei oikein huonostikkaan näe ilman että sen purkaa..
            Vastaillaan nyt jos tätä joku koittaa tulevaisuudessa hakea, eli itsellä ainakin vuosi polttoaineletkuja vähän joka puolella autoa ja nyt viimesimpänä vaihdettiin kuvassa numerolla 1 näkyvä paluuletku.

            Comment

            • greivi
              Bimmer Rookie
              • Aug 2009
              • 173
              • Laihia

              #7
              Nyt on päästy purkamaan autoa huolella. Naftan syöttö ja paluu letkut kp pumpulle on kauttaaltaan naftas. Pikaliittimet auton alta lähti ihan ok irti, en luulisi että niistä vuotaa.

              Pumpun päässä taas oli ainakin klemmarit huonos kunnos ku ei es meinannu kiertyä auki. Syöttöletku on kyllä huonon näköinen. Hapertunut selvästi mutta ei siinä selvää reikää ollu.

              Pikasesti ettin tietoa niin tuo jakotukki vissiin on ollu ongelmana ja samoin pumpun banjoliitin. Kuulemma liimattu banjoliitin ja jos ei oo lähteny toimimaan niin uus pumppu ? Eikö sinne vois vaan tiivisteet vaihtaa ?

              Voiskos noita linjoja vetää tavallisesta naftaletkusta ilman noita pikaliittimiä ? Luulisin että klemmarilla pysyy hyvin kun niissä rautaputkissa on nystyrät ja pumpun päähän olikin vain klemmareilla kiinni.
              Noi letkut on jopa saksasta tilattuna useempi satanen..

              Mikäköhän letku tuola kestäis, joku 10 bar ?

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎