Announcement

Collapse
No announcement yet.

!! E46 318i 2003 SYÖ ÖLJYÄ !!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Öljysyöppö1
    Newbiemmer
    • Dec 2018
    • 4
    • Finland

    !! E46 318i 2003 SYÖ ÖLJYÄ !!

    Moi! Noniin elikkäs tämä auto jonka ostin muutama kuukausi sitten on alkanut syömään öljyä aivan tolkuttomasti. Aluksi ajelin huoletta varmaan 3000 kilometriä. Sitten syttyi öljyvalo, lisäsin litran jonka jälkeen ajelin yli tuhat kilometriä, sitten syttyi taas öljyvalo. Lisäsin taas litran ja siitä edespäin 700km välein joutunut lisäämään litran. Nyt kuitenkaan en päässyt kuin 450km niin öljyvalo alkoi palamaan! Tämä rupee aiheuttamaan mulle harmaita hiuksia kun en autoista oikein kunnolla tiedä..

    Auto savuttaa kylmällä varsinkin paljon mutta lämpimänä ei mitenkään huolestuttavan näköisesti.

    Korkissa ja tikussa huomasin tosi vähän ”majoneesiä”.

    Osaako joku bemaritietäjä sanoa vikaa mitä lähtisin korjaamaan?

    Auto: BMW E46 318i 2003 Porrasperä.

    KIITOS JO ETUKÄTEEN!
  • rizzo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 5418
    • Oulu

    #2

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2761
      • Tampere

      #3
      Ajomäärä ei ole tätä kirjoittaessa tiedossa, mutta moottorin kuluneet venttiilivarren kumit on ihan perinteinen öljynsyönnin ja kylmänä savutuksen taustasyy. Toinen mahdolinen syy voi olla esim. huohotin, mutta jos moottoria on useasti ajettu kuumaksi, niin edellä mainittu on jälkimmäistä todennäköisempi syy.

      Mikäli auto on vasta hankittu, niin auton myyjähän on saattanut lisätä moottoriölyn joukkoon jotakin lisäainetta, joka saattaa vähäksi aikaa vähentää öljynkulutusta. Öljymäärän lisäysten ja moottoriöljyn ominaisuuksien muuttumisen myötä öljynkulutus alkaa olla taas lähempänä todellista tälle yksilölle = todella runsasta.
      IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
      Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • kautsi300
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2012
        • 214
        • Järvenpää

        #4
        Samaa mieltä edellisen kanssa, meillä loppui öljyn kulutus kun vaihtoi kaikki venttiilivarrenkumit, varsinkin pakopuolella oli väljät.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎