Announcement

Collapse
No announcement yet.

N42 dieselin raksutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • N1kke
    Newbiemmer
    • May 2012
    • 14
    • Fin

    N42 dieselin raksutus

    Elikkä reilu 200tkm ajettu N42-B20 kuulostaa tyhjäkäynnillä aikalailla dieselmoottorille. Sivuääni katoaa kuin veitsellä leikaten kun kierrokset nostaa päälle 2000rpm. Valvetronicin jouset katsottu että näytti olevan ehjät ja muutenkin venakopan alla kaikki näytti olevan mallillaan. Valvetronicin töpselin irroittamalla ei tule muutosta ääneen myöskään. Onko näistä ihan nostimia mennyt kaput?



    Nyt kaiken nollattuani antoi vikakoodin

    27B5 Control inlet-VANOS
    2713 Switched lambda sensor
    271E Oxygen sensor heater after cat


    Voisiko viitata Vanokseen oireet?


    Auto siis 2002. 318ti Compact
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6929
    • N/A

    #2
    Kokeileppa seuraavaa

    Auto sammuksissa ota vanoksen solenoidien töpselit irti, siinä koneen etupäässä. Auto käyntiin. Hävisikö raksutus?
    Mulla oli N46 moottorissa vastaava ääni ja testasin irrottamalla solenoidien liittimet.
    Nokkapyörät meni vaihtoon. Laitoin alkuperäiset ja niillä on nyt ajettu 120.000km rempan jälkeen.

    1 ja 2 töpselit

    Last edited by Antti O; 06-02-2019, 07:57.

    Comment

    • zakspeed
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 2003
      • Tampere/kainuu

      #3
      Jakopää. Laahaimista paloja irti ja öljypohjassa. Katsottiinko syvemälle jakokoteloon? Laahaimien pulttien kunto?
      Last edited by zakspeed; 06-02-2019, 10:33. Reason: Tarkennusta
      -M5- '00
      -i3 94 rex '19
      -Ascona B 4.0 '80
      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

      Comment

      • N1kke
        Newbiemmer
        • May 2012
        • 14
        • Fin

        #4
        Originally posted by Antti O View Post
        Kokeileppa seuraavaa

        Auto sammuksissa ota vanoksen solenoidien töpselit irti, siinä koneen etupäässä. Auto käyntiin. Hävisikö raksutus?
        Mulla oli N46 moottorissa vastaava ääni ja testasin irrottamalla solenoidien liittimet.
        Nokkapyörät meni vaihtoon. Laitoin alkuperäiset ja niillä on nyt ajettu 120.000km rempan jälkeen.

        1 ja 2 töpseli

        Tätä kokeilin ja muutaman sekunnin ehdin jo ajatella et ääni on poissa mut oli vaan aiempaa pidempään se raksutus poissa ennenkuin taas alkoi. Alkaa yleensä siis sekunnin-kaksi käynnistymisen jälkeen.

        Comment

        • N1kke
          Newbiemmer
          • May 2012
          • 14
          • Fin

          #5
          Originally posted by zakspeed View Post
          Jakopää. Laahaimista paloja irti ja öljypohjassa. Katsottiinko syvemälle jakokoteloon? Laahaimien pulttien kunto?



          Joo nyt otan uudelleen kopan auki ja tatkastelen jakopäänkin paremmin läpi. Outoa koska ihan pari vuotta sitten kuittien mukaan korjaamolla laitatettu Febin jakopääsetti mut ilmeisesti näistä ei koskaan tiedä

          Comment

          • N1kke
            Newbiemmer
            • May 2012
            • 14
            • Fin

            #6
            http://https://youtu.be/X3syaXKaPGY

            Mielipiteitä? Ei mikään virallinen tapa määritellä venymää mutta tuolle se näytti. Millähän merkkiliike määrittää venymän ja mikä on toleranssi?


            Laahaimet näytti ehjälle. Se pieni klappi ylimmässä laahaimessa ilmeisesti kuuluu olla auton pitkittäis suunnassa?
            Last edited by N1kke; 06-02-2019, 20:37.

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 2003
              • Tampere/kainuu

              #7
              Siellä voi olla vanhoken laahaimien kappaleet vielä öljypohjassa jossei ole pohjs ollut irti viimeisimmän jakopääremontin aikaan. Tukkii öljypumpun öljynsaannin ja moottori toimii ja ääntää miten sattuu puutteellisen öljynpaineen vuoksi.
              -M5- '00
              -i3 94 rex '19
              -Ascona B 4.0 '80
              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

              Comment

              • Nummika
                Bimmer Rookie
                • Sep 2016
                • 65
                • Rauma

                #8
                Originally posted by N1kke View Post
                http://https://youtu.be/X3syaXKaPGY

                Mielipiteitä? Ei mikään virallinen tapa määritellä venymää mutta tuolle se näytti. Millähän merkkiliike määrittää venymän ja mikä on toleranssi?


                Laahaimet näytti ehjälle. Se pieni klappi ylimmässä laahaimessa ilmeisesti kuuluu olla auton pitkittäis suunnassa?
                Hmm....
                Onko tuohon vaihdettu imupuolen vanos, ainakin näyttäisi vaaleammalta kuin pakopuolen?
                Yleensä näista menee pakopuolen vanos joka aiheuttaa raksutusta ja kolinaa yms kaikkea kivaa.
                Rauman säätila http://nummika.com

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎