Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320d 150hp turbo kysymys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • akzy
    Bimmer Rookie
    • May 2017
    • 37
    • Seinäjoki

    E46 320d 150hp turbo kysymys

    E46 320d -05 ahtimen elektroonisessa säätäjässä on hieman klappia (ei pahasti). Kesällä auto vetää vikatilaan useasti ja näin talvisin pari kertaa. Vnt siivikko liikkuu kevyesti vivusta ja 2x jo mr musclella koittanu puhdistaa.
    Live-dataa seuraamalla ahdin yliahtaa.

    Minkälaiset mahdolliset seuraukset (esim. Vikatilaan meno) tulee jos autoon vaihtaa E60 520d ahtimen ilman lastutusta? Siis Garrett Gt1752V ja oma autoni on Euro 4 ja siinä on sähköisellä säätimellä GT1749V.

    Tarvitseeko ohjelmaa muuttaa, jos on jo teho-optimoinnilla 180/390 ohjelma sisässä. Eli siis toimisiko auto tuolla isommalla ahtimella ilman muutoksia. Varsinaista tehon lisäystä ei ensisijaisesti tässä haeta.

    Olettaakseni 520d ahtimen kompurasiipi on 3mm isompi ja olisi hyvä (ohjelmoituna) jonnekkin 220/480 tehoihin.

    Syy tähän kaikkeen on hinta. Ebaysta saa huolletun 520d ahtimen 350e vs oma ahdin 550e.

    Kiitos
    BMW 320d M-sport 2005:think
  • AnttiJuhani
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 2056
    • Kittilä

    #2
    Briteistä ebayn kautta löytyy kyllä tarvike ahtimia n. 300e hintaan toimitettuna (on elektronisella sekä ilman). Elektronista säädintä uutena n. 100e toimitettuna. Alkuperäisiä ahtimia 300e kunnostettuja jos laittaa sinne vaihdossa vanhan. Korjaussarja alkuperäiseen n. 80e toimitettuna. En näe kyllä syytä muuttaa ahtimen tyyppiä ellei ole sitten tosiaan se viritys mielessä. :think

    Comment

    • akzy
      Bimmer Rookie
      • May 2017
      • 37
      • Seinäjoki

      #3
      Joo niimpä näköjään löytykin. Tuon myyjän miltä kattelin 520d ja 320d ahtimia nii on netis kyllä saanu huonoa palautta, vissiin kiinalaisilla osilla kasataan.

      Ja pakko myöntää, että jos ahtimen vaihto on ajankohtainen ja melki samaan rahaan sais lisää tehoa, niin kyllähän se aina kiinnostaa

      Muutama turbo ebays oli 400-500 haarukkaan, uskois että ne on jo paremmilla osilla koottu. Ja sitten löyty 500e missä on billet kompurasiipi. 500€ saa jo suomestakin ja varmasti laatua, taidan kääntyä siihen jos voimannälkä laantuu.

      Oletettavasti billet siivellä varustettu isommalla puhalluksella sotkee auton käytöksen, jos vnt kartta on pienemmälle tehty. Seuraavaksi pitää selvittää voinko jostakin saada edc16 ohjelmointivermeet vai unohdanko kaiken ja tyydyn nykytehoihin
      BMW 320d M-sport 2005:think

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎