Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kolina moottorissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jeesjees1
    Newbiemmer
    • Feb 2019
    • 3
    • tampere

    E46 Kolina moottorissa

    Autona 318 E46 vm03 bensa

    Ajelin autolla iltapäivällä töihin yhtäkkiä koneesta alkoi kuulua todella ilkeä ääni(niinkuin rauta hinkkaisi rautaa vasten..) ja samassa syttyi öljynpainevalo.. Sammutin auton ja rullasin tien sivuun. Öljytikku hätinä kastui(Sunnuntaina tarkastettu öljyt ja ne oli ylämerkissä...) Lisää öljyä koneeseen ja käyntiin. Lähti kyllä hyvin käyntiin mutta moottori pitää niin hirveää ääntä ettei viitsi ylimääräistä käytellä.. Testeri antoi vikakoodit P0011"a" P0328 ja p0015"b"
    Noi vikakoodit vois viitata mahdollisesti ketjuvikaan?? ihmetyttää vain et mihin kaikki öljyt on hävinnyt... Onko hyviä ehdotuksia mistä kannattaa lähtee vikaa etsimään? Autona 318 E46 vm03 bensa(N42B20) kiitos ja anteeksi jo valmiiksi mielensä pahoittaneille
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16418
    • Asikkala

    #2
    Huohotin rikki ja öljyt imusarjan kautta sylinteriin koska n42 ja pakoputkesta savuna ulos ?

    Comment

    • speedas
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 33
      • Pirttikylä

      #3
      Ota venttiilikoppa pois ja tarkistaa ketju ja valvetronic jouset että ne on ehjät tai sitten joku vanospyörä voi olla rikki, ei kannataa ajaa ennen se on tarkistettu, Usein ketju on ollut niin löysä että kiristin ei enä kiristää, itse on vaihtanut ainakin 15kpl
      Last edited by speedas; 13-02-2019, 18:45.
      x3 e83 2.0d
      ex. 330d e46 touring -00 ex. 320d e46 -99 ex. Bmw 316 e30 Touring ''individualserie 92'' ex. Bmw 525 e34 -91 ex. Bmw 525 e34 -89

      Comment

      • Nepushka
        Newbiemmer
        • Feb 2019
        • 1
        • Finland

        #4
        Täällä melkein sama kohtalo.

        Auto käynnistyi normaalisti ja pienen matkan parkkipaikalla ajettuani syttyi öljyvalo punaiselle. Pari päivää sitten tarkistin ja lisäsin, niin ihmettelin mitäs nyt. Samalla kun kaarsin sivuun kuului mainitsemasi kolina/rohina moottorista. Tarkistin öljyt ja tikun mukaan sitä oli, mutta korkkiin ja sen ympärille oli tullut sellaista "hiekanmurua". Maahan asti ei ollut sylkenyt mitään.

        Siitä auto hinattiin korjaamolle ja siellä oli ilmeisesti ruuhkaa ennen kuin sen ottivat. Siellä soittivat ettei auto lähde käyntiin ja vikakoodeja vino pino, selostin tilanteen mitä tapahtui. Siellä vaihdettiin tulpat, ilmamassamittari ja huohottimessa oli joku muoviputki ilmeisesti poikki. Sitten se oli lähtenyt käyntiin, mutta sama kolina/rohina kuuluu ja hänen mukaansa se kuuluu jakopäästä/ketjusta. Sanoin et jättää siihen, koska jakopään rempasta ei kovin kauaa ole. Sen korjannut korjaamo halusi sen tietenkin tutkittavaksi mahdollisen takuun johdosta. Siellä autoa on tutkittu ja väitti ettei johdu jakopäästä. Tutkivat venttiilikopan ja ainakin jostain solenodista oli löytynyt metallin murua. Mittasivat öljynpaineet ja niitä ei ollut, pumppu kuulemma hajalla. Sanoi ettei välttämättä ole järkeä korjata, koska tuolta oli tuota metallin murua löytynyt, niin ei ole takeita tuleeko tuon Öljypumpun korjaamisella kuntoon.

        Voiko ensimmäinen korjaamo olla noin kujalla vai yrittääkö takuukorjaamo luistaa vastuustaan? Täällä varmasti kovia tietäjiä antamaan ainakin mielipide. Pitää huomenna soittaa tuonne ensimmäiseen korjaamoon.
        Last edited by Nepushka; 18-02-2019, 18:46.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎