Kyseessä on 316i 1,8 litran koneella oleva N42 vm -03.
Kylmällä kelillä startattaessa kone lähtee käyntiin hetkellisesti noin 2 sekunnin ajaksi, jonka jälkeen sammuu. Lämpimällä säällä, sekä kahden tunnin lohkolämmityksen jälkeen auto toimii täysin normaalisti.
Vaihdettuja osia:
- Puolat + tulpat
- Polttoainepumppu + filtteri
- Pumpun releet
- Nokan asentotunnistin tsekattu
- Venttiilikoppa putsattu
- Valvetronic moottori, akseli ja vivut
Ongelma viittaisi ilmeisesti Valvetronicin puolelle. Selviäisikö sen toimivuus kokeilemalla poistattaa valvetronicin anturiliitin? Voisiko tämä käynnistysongelma siis viitata säätömoottorin puolelle?
Kylmällä kelillä startattaessa kone lähtee käyntiin hetkellisesti noin 2 sekunnin ajaksi, jonka jälkeen sammuu. Lämpimällä säällä, sekä kahden tunnin lohkolämmityksen jälkeen auto toimii täysin normaalisti.
Vaihdettuja osia:
- Puolat + tulpat
- Polttoainepumppu + filtteri
- Pumpun releet
- Nokan asentotunnistin tsekattu
- Venttiilikoppa putsattu
- Valvetronic moottori, akseli ja vivut
Ongelma viittaisi ilmeisesti Valvetronicin puolelle. Selviäisikö sen toimivuus kokeilemalla poistattaa valvetronicin anturiliitin? Voisiko tämä käynnistysongelma siis viitata säätömoottorin puolelle?
Comment