Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW:tä ostamassa E46 coupe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikko79
    Newbiemmer
    • Aug 2005
    • 3

    BMW:tä ostamassa E46 coupe

    Moro! Olen tässä jonkun aikaa katsellut E46 korimallista coupea (318). Se on vuosimallia 2000, ajettu n.70000. Varusteina sport penkit ja sport alusta, ilmastointi, integroitu cd-radio, luistonesto ja väriltään punainen.
    Suoraan sanottuna minä en tiedä bemareista vit**jakaan, joten ajattelin kysäistä viisaammilta. Onko kyseisessä mallissa jotain tyyppivikoja tai "ominaisuuksia" jotka kannattaa tarkistaa ennen ostamista?

    Kiitokset kaikille vastauksia antaville
  • ART
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 305

    #2
    No isoimmat viathan tuossa on väri ja moottori..

    Ei vaan tosipuheella, jos neloskone käyttöösi riittää niin hieno pelihän se on. E46:n pahimmat tyyppiviat lienevät tuolle vuodelle jo korjattu, ei nyt löydy mistä tarkistaa mutta muistelen että näitä tyypillisiä etupään tukivarsia ja vähemmän tyypillisiä taka-akselin tuennan probleemeja E46:ssakin on ongelmina ollut, ainakin alkupään vehkeissä. Jos peli on aukottomalla huoltokirjalla varustettu, ja kilometrit pitävät paikkansa niin eiköhän sillä ole huolettomia kilometrejä vielä edessä.

    Comment

    • mikko79
      Newbiemmer
      • Aug 2005
      • 3

      #3
      Miten pystyn toteamaan tukivarsien viat? Koliseeko ne mutkaan ajettaessa vai pitääkö nostaa pukille ja ravistella renkaasta?

      Comment

      • Tozi
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2056
        • Epsoo

        #4
        Originally posted by mikko79
        Miten pystyn toteamaan tukivarsien viat? Koliseeko ne mutkaan ajettaessa vai pitääkö nostaa pukille ja ravistella renkaasta?
        Jos tukivarret on myyntivaiheessa rikkipoikki niin kyllä ne huomaa tavalla taikka toisella jo koeajolla.
        Itse ostin juuri myös E46 328i Coupen ja sain myös tutulta Saksan BMW varaosamyyjältä varoituksen ko etupään ongelmista, juuri alkupään autoista.
        Kai ne sitten on "kulutustavaraa"

        Muita tyyppivikoja en tiedä. Jos ostat niin tervetuloa hyvän merkin omistajaksi!

        BMW varaosat, tuning & styling!

        E92 335i -06
        ex E46 330Ci -02
        ex E46 328i Coupe -99
        ex E36 325i Coupe -92

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #5
          Jos olet sitää liikkestä ostamassa niin mainitse asiasta ja kysy että voisko ne tarkistaa ne sillä jos ne on vanhan malliset niin tehdas vaihdattaa ne ilmaiseksi.
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • mikko79
            Newbiemmer
            • Aug 2005
            • 3

            #6
            Kiitoksia tiedoista, jos jollain on jotain muuta aiheeseen liittyvää tiedossa niin antaa tulla vaan. Kaikki tieto on tervetullutta.

            Comment

            • migg
              Bimmer Rookie
              • Mar 2005
              • 40

              #7
              Konepellistä kannattaa tarkistaa sisäpuolelta etureunan tiiviste sauma. Tiedä sitten onko tyyppivika vai oliko kyseessä joku maanatai-kappale, mutta yhden pahasti ruostuneen olen nähnyt. Ja pelti oli kolaroimaton ja alkuperäinen.

              Comment

              • 535SD
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 1068
                • Lahti

                #8
                Originally posted by Rahu
                Jos olet sitää liikkestä ostamassa niin mainitse asiasta ja kysy että voisko ne tarkistaa ne sillä jos ne on vanhan malliset niin tehdas vaihdattaa ne ilmaiseksi.
                ja mistä ne erottaa et onko uudemmat vai vanhemmat???
                Olleita ja menneitä
                1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                Comment

                • Peksi79
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2005
                  • 44
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by migg
                  Konepellistä kannattaa tarkistaa sisäpuolelta etureunan tiiviste sauma. Tiedä sitten onko tyyppivika vai oliko kyseessä joku maanatai-kappale, mutta yhden pahasti ruostuneen olen nähnyt. Ja pelti oli kolaroimaton ja alkuperäinen.
                  ...ja lisäksi takaluukku kahvan ympäristöstä (siis ulkopuolelta). Tosin nämä kohdat saa korjautettua (maalautettua) BMW-liikkeessä ruostumistakuun piikkiin.
                  BMW 523iA -10
                  ex Audi A4 2.0 TFSI Quattro -09
                  ex BMW 530iA -04
                  ex BMW 328Ci -99
                  ex BMW 325i -87
                  ex Ascona B -79

                  Comment

                  • Sami
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 1332
                    • Kajaani

                    #10
                    Originally posted by mikko79
                    Moro! Olen tässä jonkun aikaa katsellut E46 korimallista coupea (318). Se on vuosimallia 2000, ajettu n.70000. Varusteina sport penkit ja sport alusta, ilmastointi, integroitu cd-radio, luistonesto ja väriltään punainen.
                    Suoraan sanottuna minä en tiedä bemareista vit**jakaan, joten ajattelin kysäistä viisaammilta. Onko kyseisessä mallissa jotain tyyppivikoja tai "ominaisuuksia" jotka kannattaa tarkistaa ennen ostamista?

                    Kiitokset kaikille vastauksia antaville

                    Joitakin yleisempiä vikoja ja ominaisuuksia:

                    -Konepellin etureuna ruostuu varsinkin alkupään autot
                    -Koko voimansiirto linja kolisee
                    -paisuntasäiliöt menee puhki
                    -Oven lukkosolenoidit alkavat temppuilla
                    -Alapallo nivelet kulutus tavaraa noin 50-70 tkm koko tukivarsi vaihdettava.
                    -ABS anturit kulutus tavaraa
                    -Airbag merkkivalo syttyy, penkkien alla liitokset
                    -N sarjan moottoreissa paljon puola vikoja
                    -N sarjan alkupään moottoreissa valvetronic vikoja
                    -Luistoneston pumppuvikoja, koko abs yksikkö vaihdettava
                    -Verhoilu todella huono laatuista..nahkapenkit kuluvat "pilalle" alle 100 tkm...
                    -Ovet narisee helposti kesällä todella ärsyttävästi
                    -Dieseleissä siirtopumppu kulutus tavaraa
                    -Ilmamassa mittarit
                    -lambda-anturit
                    -Automaatti-ilmastoinnin "siili"
                    -Rekisterikilven valot hapettuu herkästi...koko valo paneli vaihdettava
                    -Ajo-ominaisuusdet huonommat kun monissa vanhemmissa

                    Tossa nyt jotain ominaisuuksia joita voi tulla...Kaiken kaikkiaan kallis auto ostaa ja kallis korjata muuten hyvä auto....

                    Comment

                    • HJP
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1282
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Peksi79
                      ...ja lisäksi takaluukku kahvan ympäristöstä (siis ulkopuolelta). Tosin nämä kohdat saa korjautettua (maalautettua) BMW-liikkeessä ruostumistakuun piikkiin.
                      Keskustelin tällä viikolla laakkosen peltikorjaamon henkilön kanssa paikanpäällä, ja sanoivat että vaihtavat kyllä ihan koko kontin noissa tapauksissa.

                      Comment

                      • Peksi79
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2005
                        • 44
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by HJP
                        Keskustelin tällä viikolla laakkosen peltikorjaamon henkilön kanssa paikanpäällä, ja sanoivat että vaihtavat kyllä ihan koko kontin noissa tapauksissa.
                        Joo, se riippuu varmaan siitä kuinka pahasti luukku on ruostunut.
                        BMW 523iA -10
                        ex Audi A4 2.0 TFSI Quattro -09
                        ex BMW 530iA -04
                        ex BMW 328Ci -99
                        ex BMW 325i -87
                        ex Ascona B -79

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎