Kattelin huoltokirjasta, niin mulle oli vaihdettu ekan kerran siinä 100tkm:n kieppeillä. Tuntuvat olevan aika pitkäikäiset tulpat. Ei mitenkään halvimmasta päästä, ku motonetissä 10€/kpl.
Tulppien vaihtoväli on II-huolto eli n. 100tkm. Kyseessä ovat NGK:n platinakärkitulpat tyyppiä BKR6EQUP. Tarvikeliikkeessä maksoi muistaakseni pari vuotta sitten 53EUR/4kpl. Merkkiliikkeessä pyydettiin n. 19EUR/kpl. Valmistaja sekä tyyppi oli edellämainittu, BMW-pakkauksessa. Vaihdoin tulpat autooni 98tkm kohdalla pari vuotta sitten, ja tulpat olivat lähes kulumattomat. Platina-tulpat kyllä kestävät, joten kyllä niillä ajaa hyvin sen 100tkm.
Vanhempien -03 Corollaan kun vaihdoin huolto-ohjelman mukaisesti tulpat (tavalliset, Denso U-ura) 60tkm:ssä ja olivat kuluneet huomattavasti.
joo.kiitos tiedosta! itelläni on 130tkm ajettu tuo 316 ja on se liikkeessä huollatettu täysin. mutten muista kyllä merkintää missään huoltokirjassa että ne ois tulppia tajunneet vaihtaa . prkleen iisalmen autoputkola. vaan eipä siinä mitään. mulla on nyt malli ylhäällä ni käyn ostamassa. miten se vaihto muuten?eikös se onnistu itsekkin vai miten se "momentti" on?
joo.kiitos tiedosta! itelläni on 130tkm ajettu tuo 316 ja on se liikkeessä huollatettu täysin. mutten muista kyllä merkintää missään huoltokirjassa että ne ois tulppia tajunneet vaihtaa
Eiköhän tiedon siitä onko tulpat vaihdettu, saa huollosta jossa hommat tehty.
Jatkan tähän samaan kun otsikko vastaa tarkoitusta......
Kuvan tulppa on 120tkm ajetusta M54B22 koneesta, ihmettelin että mikähän sen saa menemään tuohon kuntoon. Kaikki kuusi oli samassa kunnossa. Kone kyllä toimii muuten hyvin.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Mitäs tuossa nyt on? Väriä ei oikein kunnolla näe tosta, mutta muuten näyttää hyvältä.
No, missään tulpissa mitä minä olen vuosien saatossa nähnyt ei tuo keskielektrodi lopu eristeen pään tasalle..
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Kävin juuri ostamassa omaan samaiseen koneeseen uuden Boschin tulpat, eikä niissäkään se tuon eristeen ulkopuolelle pahemmin tule. Se on "keskielektrodi" vai mikä lie on niissä ainakin tuota selvästi ohuempi.
Tulpat siis Bosch FGR7DQP. Eli tällainen (eivät ole FGR7DQP, mutta malli on sama):
Tässä kuva orkkis NGK (BMW) BKR6EQUP tulpista, tasasta näyttää olevan näissäkin.
Kiitos vaan , aina sitä oppii uutta
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Mikäs on tulppien vaihtoväli kun autona on 12/2000 valmistettu 320dA?
dA sit ne kannattaa vaihtaa kun ei lähe käymään kaikilla pytyillä. Diisseli BMW:lle ei ole annettu hehkutulpan vaihtoväli suositusta ja tuskin on annettu millekkään muullekkaan merkille..uskoakseni palanut hehku ilmoittaa olemassa olostaan hehkun merkkivalolla..muistaakseni välkkyy tai jää palamaa käynnistyksen jälkeen.
1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS F10 525d Xdrive comfort sitte Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin. www.rotator.fi
Comment